Re-built a wrecked BMW R1200GS for a budget adventure

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Du hitta ingen sporthoj som skulle återuppbyggas ?
Finns ju annat forum för gs/gsa.

Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Inget ont om SV650 även om den inte tilltalar mig, och under sport går den definitivt inte.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Problemet (eller det roliga) är att en bra förare på en SV650 rastar de flesta vanliga dödliga på sina supersnabba hojar.
Det jag menar är att den är sjukt kompentent om man fixar till bromsar och fjädring :)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Problemet (eller det roliga) är att en bra förare på en SV650 rastar de flesta vanliga dödliga på sina supersnabba hojar.
Det jag menar är att den är sjukt kompentent om man fixar till bromsar och fjädring :)
Om man fixar bromsar och fjädring så är vilken hoj som helst sjukt kompetent... på bana är det ju inte motorn som räknas.

En bra förare på en 1200GS rastar rätt många spåttåjare även på bana; den har ju sjukt kompetenta bromsar och fjädring, stark motor och formidabelt chassi. Det gäller väl bara att justera fjädringen för bana, slänga på rätt sorts däck och sedan våga lita på greppet... (släpper bak först, råkar jag veta).

• Gilla
Reaktioner: IQ

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Om man fixar bromsar och fjädring så är vilken hoj som helst sjukt kompetent... på bana är det ju inte motorn som räknas.

En bra förare på en 1200GS rastar rätt många spåttåjare även på bana; den har ju sjukt kompetenta bromsar och fjädring, stark motor och formidabelt chassi. Det gäller väl bara att justera fjädringen för bana, slänga på rätt sorts däck och sedan våga lita på greppet... (släpper bak först, råkar jag veta).

Det, och nollställa hjärnan kring "hur det skall vara".

Fö: när det släpper bak så är det inte omöjligt att det redan släppt fram - men Telelevern har inte skickat något felmeddelande på displayen ännu....

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det, och nollställa hjärnan kring "hur det skall vara".

Fö: när det släpper bak så är det inte omöjligt att det redan släppt fram - men Telelevern har inte skickat något felmeddelande på displayen ännu....
När det släpper fram så märker man det... men det gör det knappast på asfalt. BTW så var generationen innan 1200 (dvs 1100/1150) försedd med en Telelever som inte gav någon feedback alls till styret. I fotpinnarna kände man (i bästa fall) vad framhjulet hade för sig. Bättre för varje generation men som en vanlig gaffel är det ju inte, vilket är själva meningen också.

Jag har berättat förut om den berömda KNIX-kursen på Gotland under BMW-klubbens sommarträff 2018. Det var nytt rekord i vurpor med GS då gubbarna hej vilt körde motorbågarna i asfalten så bakhjulet lättade och hojen snurrade ut i gräset. Gocartbanan så det var inga hastigheter och inga större skador på hojarna heller. Man kunde ju hoppas att några lärdomar drogs...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år