Rea - Höstrea

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
GSXR 750 -01, GSXR 600 -02
Tänkte kolla om någon har hittat några riktiga fynd nu såhär på hösten. Är själv ute efter ett schysst skinnställ, samt nya handskar. Om det är någon som varit inne i någon speciell fysisk butik, eller för den delen om någon hittat en bra webbshop med bra "höstpriser".

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
har samma stilla undran , kommer behöva en ny hjälm till nästa sommar ... sneglat på antingen Shoei Qwest eller XR1100 (heter den tror jag) , verkar passa fint på huvvet iaf

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Bland webshoparna så var höstrean för några veckor sedan när kollektion 2013 började komma in. Hjälm beställs bäst från england då de är momsbefriade där.

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
har samma stilla undran , kommer behöva en ny hjälm till nästa sommar ... sneglat på antingen Shoei Qwest eller XR1100 (heter den tror jag) , verkar passa fint på huvvet iaf

Rekomenderar verkligen Qwest, köte en på ava i lördags för halva priset. Otroligt tyst och bekväm hjälm!

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
annars har du ju mc mässan i januari. där brukar man hitta billiga grejjor

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Hos tyska webb-återförsäljare är det generellt rea året om :)

Honda City i Väsby ska tydligen ha utförsäljning, då de bygger om. Dock har de rätt smalt sortiment med utrustning.

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
annars har du ju mc mässan i januari. där brukar man hitta billiga grejjor

Okej, trodde de bara hade de nya hojarna som de visade upp och försökte sälja. Men hur mycket utrustning är det då, kommer ex lelles vara där? Blir första mässan för mig nästa år.

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
Okej, trodde de bara hade de nya hojarna som de visade upp och försökte sälja. Men hur mycket utrustning är det då, kommer ex lelles vara där? Blir första mässan för mig nästa år.

Alla stora återförsäljare brukar vara där. Tror lelles hade 2st 50-metersställ med kläder. Köpte själv en MC-jacka på mässan för halva priset (skinnjacka berik)

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
FC-moto, beställde ett nytt ställ där i helgen för 50% av ord. pris!

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
http://www.fcmoto.com/

Slänger in en bild på stället jag beställde, ett litet tips! HOT DEALS är inte allt som dom har nersatt, gå in på leather suits och gå in på varje märke för att kunna se mer erbjudanden :)
41WHMenSx6L__SS400_.jpg

Smurf Rider

Gick med
4 Oct 2010
Hoj

hittade ett helställ för 2000kr. nytt var det också. av något norskt märke. ramlat av har jag gjort och det klarade sig utmärkt och används än idag (när vädret tillåter)

finns så SJUKT JÄVLA HELVETTES MYCKET så att man:
pukes_rainbows_post_card-p239366339536587008baanr_400.jpg

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
hittade ett helställ för 2000kr. nytt var det också. av något norskt märke. ramlat av har jag gjort och det klarade sig utmärkt och används än idag (när vädret tillåter)

finns så SJUKT JÄVLA HELVETTES MYCKET så att man:
View attachment 371323

2000kr? vart hittade du detta? eller är du en sån där konstig varelse :7peta (under 170cm=jätteliten storlek)

Smurf Rider

Gick med
4 Oct 2010
Hoj

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
Kronan Cykel

Min åsikt:
Har fått uppfattningen att Sharkspeed inte är några kvalitetsgrejer, och tycker det där ryggskyddet är för "kort/litet".

Satsa på ett lite kändare skinnställ som sitter bra(tight), tycker du kan köra på de inbyggda skydden och sedan ett separat ryggskydd som täcker lite mer.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/de_DE/?ViewAction=View&ObjectID=2693805

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Min åsikt:
Har fått uppfattningen att Sharkspeed inte är några kvalitetsgrejer, och tycker det där ryggskyddet är för "kort/litet".

Satsa på ett lite kändare skinnställ som sitter bra(tight), tycker du kan köra på de inbyggda skydden och sedan ett separat ryggskydd som täcker lite mer.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/de_DE/?ViewAction=View&ObjectID=2693805

Håller helt och hållet med förutom att man måste byta ut ryggskyddet. I mitt held slade satt det helt perfekt och var absolut inte för litet. Efter kraschtest så får det 5/5. Nu väntar jag på ett psi, väntar med spänning på hur det blir att dra på sig!:yoparty

Lägg på en tusing och få ett skinnställ som du faktiskt vill använda i några år.. passform, hållbarhet, utseende, andrahandsvärde. Det är lättare att kränga ett beg. Berik för 2000 nypr. 3000 än ett "wiener" för 500 nypr. 2000 om det nu blir tal om det.

Last edited:

moddlaren

Guest
BIKE i trollhättan har bra priser just nu upp till 50% på skinnställ som EX.

som jag skrev tidigare köpte jag ett svart jofama 2 del skinställ med ryggskydd och med något vattentätt grejs inuti, NYTT 2000 pistoler storlek 58.
samt ett par fina svarta mc stövlar danites någonting 500 spänn dock inte på BIKE.

men det är rea definitivt på dom flesta mc affärer nu det är dåliga tider o det prutas gärna över disk för att få sälja.

köpte ett komplett plastkit till yz450f poliosport billigare över disk i sverige än ifrån england efter 5 min diskussion vid kassan.

mvh

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...