Rea hos AVA MC

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Ni har väl inte missat att AVA MC har en riktigt mumsig rea idag och imorrn?
T ex så är det halva priset på alla skinnställ. Var nyss där och shoppade ett grymt helställ från Spyke :tummenupp

Fruducati

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Hoj
Ducati, Multistrada 1100, -08
Var där idag och gick därifrån tomhänt och "sne"....
Var ute efter ett par race-stövlar och en hjälm. Men dom hade
PLOCKAT BORT det som var nåt och ha.
Speciellt på sko-avdelningen. Det fanns bara touring-dojjor eller dojjor utan bra skydd.
Men enl. personalen gjorde dom så för att rea ut det dom vill bli av med. Jag åkte från andra sidan stan (ca 8-10 mil enkel resa) för att göra ett klipp, men jag känner mej riktigt lurad. Jag hänvisades att komma tillbaka på måndag då dom plockat fram varorna igen .....
känns väldigt fel och konstigt. Man blev "snuvad".

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Kawa Z1000
Speciellt på sko-avdelningen. Det fanns bara touring-dojjor eller dojjor utan bra skydd.
Men enl. personalen gjorde dom så för att rea ut det dom vill bli av med. Jag åkte från andra sidan stan (ca 8-10 mil enkel resa) för att göra ett klipp, men jag känner mej riktigt lurad. Jag hänvisades att komma tillbaka på måndag då dom plockat fram varorna igen .....

Gå tilbaks på måndag o testa stövlarna på plats, sedan beställer du från Fc-moto som alltid har rea :tummenupp

sportbike

Guest

På en rea är ju naturligtvis sakerna exponerade som rean gäller.
Allt annat kan du ju naturligtvis också köpa,fast till ordinarie pris.
Om jag skulle åka 20 mil för att köpa en specifik hjälm,skulle jag nog ringa först och förvissa mig om att det var rea på just den.
Jag tycker nog inte att du blivit blåst för att du TRODDE saker.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
såg att de hade rea jippo när jag åkte hem från Tuvängen

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
På riktigt?! sgrmff, hur roligt känns det då att jag beställt en halv taskig hjälm som jag får på måndag, när jag kunde fått en sån som jag egenteligen ville ha för ungefär samma pris där idag??? :mad:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10

Köpte Sidis Vertigo Corsa för 2100kr... Touringstövel??? host host...
Visserligen i Torsdagskväll när de körde sin VIP-kväll. Det lönar sig att skaffa Vip-kortet....
I Annat fall så måste jag hålla med sportbike. Var det någon som talat om för dig att det fanns?

sandstream

Guest
Jag tycker nog inte att du blivit blåst för att du TRODDE saker.
I AVA:s annons stod det att det var X% rea på ALLA hjälmar. De nämnde inget om ett utvalt sortiment eller liknande så jag har full förståelse för om folk känner sig lurade när de kommer dit och de har plockat bort de dyrare produkterna.

sportbike

Guest
I AVA:s annons stod det att det var X% rea på ALLA hjälmar. De nämnde inget om ett utvalt sortiment eller liknande så jag har full förståelse för om folk känner sig lurade när de kommer dit och de har plockat bort de dyrare produkterna.

ok,my bad isf.

ska forska mer innan jag öppnar limpsaxen nästa gång :näsblod

Pizzabagarn

Guest
Vad skönt det är att vara kapitalist och inte behöva bry sig om det är REA eller inte.

Jag tar faktiskt mitt ansvar och betalar alltid fullprice vilket på så sätt ökar sysselsättningen, mer momspengar till staten osv.

Eller så beror det på att jag är en lättlurad jävel :D

Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10

På Torsdagkväll så var det ALLA hjälmar.. Vet tom en som fick beställa hjälm i rätt strl för rabbaterat pris. dvs 40% rabatt.
Kanske är som så att det var rätt urplockat eller??? När jag var där så fanns det både Arai. shoei mfl hjälmar med normalpris på över 7000kr till 40% rabatt...
Vipkvällen fanns hela sortimentet.
Vet iaf att det gick mycket utav de "finare" produkterna på vipkvällen.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy