Andreas318
Ny medlem
Hejsan!
Jag har nyligen byggt mig ett mellanrör för att få mitt ART slipon på plats.
Otroligt nöjd med ljudet blev jag, men fick en annan tankehärva!
Hojen är helt original förutom sliponet, även bestyckningen är original då Honda sa att bestyckningen inte avgör motortemperatur på en 4 takt, (Stämmer verkligen detta?) utan enbart hur bra hojen går. Tog en provtur och den gick galant!
Men nu till det som får mitt huvud att snurra!
Innan jag böt ljuddämpare så startade jag alltid MCn med full choke. Om jag lät den stå med full choke så dog den inom 5-10 sekunder och den syntes ansträngd, så som den ska vid full choke. Men direkt när den startat så slog jag över till halv choke, där den gick hur bra som helst när den var kall, och efter ett tag när jag slog över till ingen choke så gick den som så klart bäst när den var varm.
Men nu när jag har mitt ART slipon på så provade jag att starta den utan choke, och den startade hur lätt som helst och pinade på glatt, och när jag vrider över till full choke så reagerar den inte alls? Varken på tomgång eller gaspådrag? Alla 3 lägen på choken är detsamma verkar det som. Jag har endast provat detta på tomgång och ej under körning, men ja tycker ändå att den borde bli ansträngd vid full choke!
Min tanke är den att den kanske får i sig luften som man stänger ute med choken via den nya öppna ljuddämparen? Eller är jag helt ute och cyklar? Är det här någonting som bestyckning löser? Är detta på något sett skadligt?
Om du orkat läsa allt, och dessutom svarar så är jag väldigt tacksam!
Jag har nyligen byggt mig ett mellanrör för att få mitt ART slipon på plats.
Otroligt nöjd med ljudet blev jag, men fick en annan tankehärva!
Hojen är helt original förutom sliponet, även bestyckningen är original då Honda sa att bestyckningen inte avgör motortemperatur på en 4 takt, (Stämmer verkligen detta?) utan enbart hur bra hojen går. Tog en provtur och den gick galant!
Men nu till det som får mitt huvud att snurra!
Innan jag böt ljuddämpare så startade jag alltid MCn med full choke. Om jag lät den stå med full choke så dog den inom 5-10 sekunder och den syntes ansträngd, så som den ska vid full choke. Men direkt när den startat så slog jag över till halv choke, där den gick hur bra som helst när den var kall, och efter ett tag när jag slog över till ingen choke så gick den som så klart bäst när den var varm.
Men nu när jag har mitt ART slipon på så provade jag att starta den utan choke, och den startade hur lätt som helst och pinade på glatt, och när jag vrider över till full choke så reagerar den inte alls? Varken på tomgång eller gaspådrag? Alla 3 lägen på choken är detsamma verkar det som. Jag har endast provat detta på tomgång och ej under körning, men ja tycker ändå att den borde bli ansträngd vid full choke!
Min tanke är den att den kanske får i sig luften som man stänger ute med choken via den nya öppna ljuddämparen? Eller är jag helt ute och cyklar? Är det här någonting som bestyckning löser? Är detta på något sett skadligt?
Om du orkat läsa allt, och dessutom svarar så är jag väldigt tacksam!