Realistiskt spel - too much?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Det här eventuellt kommande spelet känns - tycker jag - FÖR realistiskt.
Tar förmodligen tid att vänja sig vid att spel snart inte går att skilja från en verklig upplevelse.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Svincoolt. Själv lirar jag endast GTA och väntar otåligt på 6an.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det har hänt lite sedan Quake II…
Jo. Men det är väl den motorn tror jag som används i Enemy Territory som är det jag fortfarande kör när jag spelar, har allt jag behöver. Är en medelmåtta på det, trots att min et.key är från 2003.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Jag har provat många nyare spel, men faller alltid tillbaka på Skyrim och Fallout 4 av någon anledning.
Moddade som jag vill ha dem förstås, men hittar inte de uppläggen i något annat nyare spel.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har provat många nyare spel, men faller alltid tillbaka på Skyrim och Fallout 4 av någon anledning.
Moddade som jag vill ha dem förstås, men hittar inte de uppläggen i något annat nyare spel.
Moddningsscenen för Cyberpunk 2077 börjar ta sig nu med. Med lite tur kan den bli lika levande som för Skyrim och Fallout, vilket hade varit lite roligt med tanke på antalet buggar vid releasedag. Men cdpr har iaf fixat buggarna själva. :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det här eventuellt kommande spelet känns - tycker jag - FÖR realistiskt.
Tar förmodligen tid att vänja sig vid att spel snart inte går att skilja från en verklig upplevelse.

Det ser ju ganska okej ut ändå. Nu ska bara VR-spelen se lika bra ut med. :hihi
Men Unreal 5 är ju en rätt häftig motor, så vi kan nog komma att se mer sånt framöver.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, priserna på senaste high end grafikkorten kommer inte att sjunka om folk vill åt den upplevelsen.

En bekant till mig som hade en relativt schyst gamingrig ville köra MSFS
Med hans några år gamla gamingrig var upplevelsen som "Topgun" på nintendo ungefär. :ROFLMAO:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skyrim is the shit. Fallout 4 var ok, men jag föredrar New Vegas. Det var ett riktigt bra spel!

Nu är det ju inte riktigt samma, men jag tyckte Cyberpunk var rätt sjyst. Testat det?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Skyrim is the shit. Fallout 4 var ok, men jag föredrar New Vegas. Det var ett riktigt bra spel!

Nu är det ju inte riktigt samma, men jag tyckte Cyberpunk var rätt sjyst. Testat det?
- Jag har för mig jag tyckte det var lite för mycket city/trash-stuk på det. Lite GTA-känsla över det väl?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj

- Apropå något annat i den fabricerade världen...vad tusan ska jag ha min 3D-printer till? : )
Den bara står där o samlar damm.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
- Jag har för mig jag tyckte det var lite för mycket city/trash-stuk på det. Lite GTA-känsla över det väl?
Jag tyckte inte att det var särskilt likt GTA, jag upplevde att det var väldigt mycket mer story och miljö att leva sig in i vilket gjorde att jag sögs in i det på ett helt annat sätt. Men det beror kanske lite på hur man spelar det också, jag vet inte... Jag har aldrig fastnat för GTA, men Cyberpunk tyckte jag var sjyst.

Angående 3D-skrivaren, gör precis vad du vill! Det är liksom det som är det finurliga med dem ;) Jag har skrivit ut allt ifrån rena prydnadsföremål till mer funktionella ting som små reservdelar, stag, brickor och dylikt. Eller varför inte pluggar för metallgjutning? :tummenupp Fantasin sätter gränserna ;) Börja med modellbygge kanske?

Vill/kan du inte rita upp egna grejer så kan du hitta färdiga modeller att ladda ner och skriva ut här:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
- Apropå något annat i den fabricerade världen...vad tusan ska jag ha min 3D-printer till? : )
Den bara står där o samlar damm.
Jag visste det!
Gott! Nu kan du sålla dig till skaran som printar ful plast med dåliga toleranser och kassa mekaniska egenskaper för att sedan tröttna och ställa upp den på vinden. Välkommen i klubben!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA