Reclaim the depå - Sviestad 29/5

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Helgen 29-30/5 är det SM-deltävling i roadracing på Sviestad (Linköping), och funderingar på att ordna någon typ av fest finns också. Tänkte med denna tråd kolla av intresset hos SH-folket för ett sådant arrangemang.

Inget avancerat planeras, men öltält och band kommer finnas. Inträdet är gratis, så det enda man behöver betala är drickat. Dock kommer det säljas rabatterade entrébiljetter till söndagens tävlingar via Sporthoj.com, så givetvis ska ni se på tävlingarna också.

Det kommer finnas plats för ungefär 100 pers i tältet, men ingen föranmälan behövs. Kommer man inte in i tältet med en gång så finns det en hel depå att mingla i under tiden.

Det som är det stora problemet för ditresta som enbart vill gå på fest och mingla med RR-folk är boende. Det finns tyvärr inga stugbyar i direkt anslutning till Sviestad, men däremot finns det Scandic Hotell inne i stan, och det är egentligen det som tråden gäller.

Finns det intresse för att ordna rabatt på Scandic, och även grupptransport medelst buss eller höskrinda, vid den tidpunkt då depån skall vara tyst? Några exakta prisuppgifter kan inte ges ännu, så det får vi återkomma med om intresse finnes.

Förslag, idéer och kommentarer mottages tacksamt i denna tråd eller via PM.

Så, spamma på. Vill ni festa med RR-eliten? :fyllisar

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag kommer snart att erbjuda rabatterade biljetter till SM på Linköping! 80kr istället för 100kr. Kommer upp här på SH efter att Anderstorp gått av stapeln!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hotält funkar väl bra i slutet av Maj, vi sover i depån där det är action :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Tälta på Sviestad i maj suger späck. Jag gjorde det 2002, och har aldrig varit så nära döden. SATAN, vad kallt det var!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Mattias skrev:
Tälta på Sviestad i maj suger späck. Jag gjorde det 2002, och har aldrig varit så nära döden. SATAN, vad kallt det var!

Klena storstadsungar! Riktig sovsäck eller varför inte ett dåligt fruntimmer att hålla värmen med?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
McB skrev:
Varför ett dåligt när man kan få ett bra?

Ligger man och fryser mitt i natta är man inte kräsen. Detta med dåliga fruntimmer enades en tropp med flygmekar om under en övernattning ute i smällkalla skogen. Inte fan hade man varit kräsen med att kräva bra fruntimmer när man ligger och fryser under en regnskydd stor som ett litet badlakan. Fryser man så fryser man... Kräsen kan man vara när man ska gifta sig.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Chrille skrev:
Ligger man och fryser mitt i natta är man inte kräsen. Detta med dåliga fruntimmer enades en en tropp med flygmekar om under en övernattning ute i smällkalla skogen. Inte fan hade man varit kräsen med att kräva bra fruntimmer i ett sånt läge. Fryser man så fryser man... Kräsen kan man vara när man ska gifta sig.

Du har en poäng där, men jag föredrar ändå ett bra exemplar, när jag vet att jag har ett nära till hands.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
McB skrev:
Du har en poäng där, men jag föredrar ändå ett bra exemplar, när jag vet att jag har ett nära till hands.

Naturligtvis. Inte fan äter man sallad om det finns pizza.

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
åter till tråden så är det alltid kul med SH/RR-folk och jag är ju ändå där och flaggar av er ;)

I'll Be there

/oXydex

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag lovar att du slipper stå ensam vid posteringen den helgen!!! Tyckte riktigt synd om dig när jag körde förbi i ambulansen gång på gång!!

/HW

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
HW skrev:
Jag lovar att du slipper stå ensam vid posteringen den helgen!!! Tyckte riktigt synd om dig när jag körde förbi i ambulansen gång på gång!!
/HW

Jaså det var du, men du stannade aldrig o hälsade..? :tungan
Det var helt lungt o stå själv, men lite nojjigt när man inte riktigt fått kläm på grejerna. Men det gick ju bra när grabbarna vurpade där. Bör man springa över banan under pågående rejs eller ska man vänta o hoppas dom flaggar av?
Jag vet ju inte mycket om vad man bör göra o inte.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Det planeras en funktionärskurs innan SM:et. du kanske skulle anmäla ditt intresse till den... mycket nyttigt!

Edit: Stanna och hälsa? Jag hade fullt upp med att hämta folk som inte kunde köra hoj!!!

/HW

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Står det på LMS hemsida eller?

Skojar ju bara med dig.. får hälsa nästa gång, om folk vurpar mindre då vill säga :va

HW skrev:
Det planeras en funktionärskurs innan SM:et. du kanske skulle anmäla ditt intresse till den... mycket nyttigt!
Edit: Stanna och hälsa? Jag hade fullt upp med att hämta folk som inte kunde köra hoj!!!
/HW

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
McB skrev:
Intresse, någon? Verkar lite tunt, må jag säga.

OM jag inte hade varit i Finland och kört hoj i tre dagar i sträck så hade jag varit på. Men bankörning utomlands kontra tältande på en gräsmatta tillsammans med en massa punkare så får nog tältandet stryka på foten.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping