Du har nog bara missat det faktum att västarna gör liten skillnad för oss på kåpmaskiner med framåtlutad sittställning. Ljus kruka däremot gör skillnad.
Inflation, jantelag är en del, varselfärg på kläder är för folk som jobbar i trafiken och behöver synas, vägarbetare och poliser t,ex för att man ska vet att det är folk som arbetar vid eller på vägen.
Reflexväst blir töntigt på fel personer det kommer jag alltid att tycka.
Reflexväst är lika töntigt som att köra med varselljus när det regnar.
Dessa har reflexväst helt i onödan dagisbarn, fotgängare, cyklister, motorcyklister, arbetsledare på byggen.
Kolla pollen den talar ju sitt tydliga språk.
Hur många motorcyklister har blivit nermejade bakifrån för att bilföraren inte sett motorcykeln?
Not sent from an iPhone...
Dessa har reflexväst helt i onödan dagisbarn, fotgängare, cyklister, motorcyklister, arbetsledare på byggen.
Men kom igen nu http://www.sporthoj.com/forum/customprofilepics/profilepic36596_9.gif nog f.n syns du allt.
En skruv lös för att jag inte delar din uppfattning? Kände du dig träffad?Har du en skruv lös?
En reflexväst förhöjer möjligheten att en annan trafikant inte bommar en motorcyklist mot bakgrunden.
Klart att det är upp till var och en att ha en gul väst.Detta låter inte trovärdigt.
Spontant tycker jag det är upp till var och en att avgöra men snarare är det dom medvetna som kör med väst.
Det anses väl lite nördig att synas för bra, ungefär som när förskolan ska ut i mulleskogen.
Ja, det var ju onekligen ett jävligt bra exempel på en hoj i trafik - på hojen, rakt framifrån - hjälmen syns mer. Punkt. Speciellt om vi pratar om den normale sporthojarn' med svart dubbel-bubbel-ruta.
Men det är klart sitter man rak i ryggen som ett spett, med raka, stela armar, visst får man upp överkroppen, men då har man andra problem i sin körning.
En skruv lös för att jag inte delar din uppfattning? Kände du dig träffad?
Ljusa kläder och hjälmar gör det med.
Det du quotade var "En reflexväst invaggar folk i tron att "nu jävlar syns jag"."Eh, nu delar du ju min uppfattning. Vad svamlar du om?
Det som jag menade med den raden var att folk köper en väst och tror att den gör underverk. Var det svårt att förstå?
Förvånar mig att inte mer än 1 av 20 här på forumet använder reflexväst dock.
Ni kanske räddar ert eget liv men har ihjäl en vägarbetare eller en polis. Förr bromsade jag instinktivt varje gång jag såg en väst men när det 9 gånger av 10 är ett russin med en tax eller någon på en kromsläde så bryr man sig mindre och mindre. Ha gärna reflexvästar men i någon annan färg. Sno inte symbolen för dom som verkligen är utsatt i trafiken.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|