REG-flopp.

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Var inne i halmstad idag med min nsr för registreringsbesiktning..

Rulla in den, han tog 10 sekunder på sig att konstatera att chassinumret inte var orginal sen skicka han ut mig. Vet inte varför det inte är orginal men jag fick ett nummer till nån larm-grejs i stockholm som ska utreda vad som hänt med hojen före jag köpte den. Tror knappst den är stulen, men den kan ju varit krockad nån gång och så har de bytt ram privat och stansat in samma chassinr igen.

Hoppas det för jag har haft den hojen hela sommarn utan att kunna köra med den. Orkar inte med fler bekymmer nu. blöööh.

och så tog han 750 :- för att konstatera att numret inte var orginal. AARGH!!!

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
trisst, hoppas att det löser sig

btw, besiktningsgubbarna är hänsynslösa ! Råkade ut för detta när jag besiktigade min bil förra året, han knappt komma in innan jag fick åka igen då jag dels hade läckage på avgasröret (enligt honom) samt en avbruten antenn (som jag av orkesskäl inte orkat skruva bort....FICK KÖRFÖRBUD pga av antennen!)

*suck*

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
Sjuk att inte tidigare ägare nämde någonting om det, ser man om man kollar ordentligt att det inte är orginal eller måste man ha något att jämföra med?

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
cybertron skrev:
2382060 trisst, hoppas att det löser sig

btw, besiktningsgubbarna är hänsynslösa ! Råkade ut för detta när jag besiktigade min bil förra året, han knappt komma in innan jag fick åka igen då jag dels hade läckage på avgasröret (enligt honom) samt en avbruten antenn (som jag av orkesskäl inte orkat skruva bort....FICK KÖRFÖRBUD pga av antennen!)

*suck*

hoppas du skämtar, för en antenn jävel.. :confused: :näsblod

Synde för dej JojjeL, men hur kunde han se det? hade han någe att gämföra med lr dylikt?

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Farmarn skrev:
2383327 Besktningsfolket anser att en avbruten antenn är farligt för fotgängare vid en krock.

Helt korrekt, men däremot om jag hade skruvat av den (vilket jag erbjöd mig att göra) så hade det varit ok!!! skumt va

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Jo märkt att de är hänsynslösa.

Det syns tydligt. numret är skrivet i en båge och alla bokstäver/siffror är snea. Den som stansat har också varit kass på det för han har skavt av färgen runtomkring..

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska