Regbesiktning import hoj

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Hej!!

Är det någon som vet om hur bilbesiktningens regler funkar vid reg besiktning? Jag vet att hojen måste vara i originalskick, men dom släpper ju igenom en del grejor som kåpglas etc... Min undran är om man kan reg besiktiga en importerad hoj med sportavgassystem? Eller MÅSTE man ha originalsystemet? Om man måste ha det: Finns det nån här inne som kan tänka sig att eventuellt "hyra" ut sitt original system till en Suzuki GSXF 750 -95?

luka

Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Komiskt att just du skulle svara! Som du ser så tittar jag fortfarande på olika alternativ! Hoppas du inte tar illa upp!

Men vad menar du om det inte står i paprena? Om den typ e regbesiktigad med sportsystem i tyskland så e det kört eller? Förra hojen jag tog hem hade både original och sport, så då slapp man ju oroa sig...

gsx750f_johan skrev:
Så länge som det inte står något i papperna så ska det inte vara några problem om resten av hojem är original.

gsx750f_johan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsx750f
Så som jag har fattat det är sannolikheten större att det blir problem om den är registrerad med andra blås i tyskland. Det är då upp till besiktningsmannen att avgöra om den går igen eller inte (om man råkar få en riktig paragrafryttare eller han har en dålig dag). Kolla så att du får med originalet så borde det inte vara några problem (tror jag :))

luka

Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Lappen är åter i min ägo om ca 3 veckor! Guld värt att inte nån del av hojsäsongen rök! Känner sig LIIITEE begränsad just nu när man e bunden till kommunala transportmedel! Men snart är det helt andra transportmedel som gäller! Om bara vädret håller i sog så. Hade ca 10 grader hela dan här i Karlskrona idag! :banana

gsxf750f_johan:

Med min tur detta år så får jag säkert en som både just fått foten överkörd av en gammal kärring och som lever i regelboken! :huvet Men hoppas kan man...

gsx750f_johan skrev:
Så som jag har fattat det är sannolikheten större att det blir problem om den är registrerad med andra blås i tyskland. Det är då upp till besiktningsmannen att avgöra om den går igen eller inte (om man råkar få en riktig paragrafryttare eller han har en dålig dag). Kolla så att du får med originalet så borde det inte vara några problem (tror jag :))

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...