Regga om en strypt cykel ?

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Nu är det så att jag fått tag på en strypt cykel, inget att hurra för.
Hittat massor av inlägg ang strypning, men inte något alls om regga den ostrypt igen.
Behövs ju intyg och sådant för strypt regbesiktning.
Hur fixar jag detta nu ? ber besiktningskillen dra full rulle utanför så han märker att 25kw inte stämmer?

Casca

Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Eftersom det verkade dåligt med sådan info här så ringde undertecknad till Bilprovningens Kundtjänst.

Killen visste precis hur man skulle göra för att strypa, det verkar som om de aldrig råkat ut för problemet innan. Killen föreslog
dock att jag skrev ut ett "intyg om återgång till fulleffekt" och gav herrarna på spb. Jag får se vad de säger, återkommer i ämnet om det känns motiverat

//J

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Ja för fan. Berätta gärna hur det går och vad som skall göras!

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Såhär: Du lämnar cykeln till en av SBP godkänd verkstad som intygar att de har strypt av cykeln, kör den i bänk och får papper, sen lämnar du hela klabbet till besiktningsgubben när du gör en förenklad regbesiktning. Så var min polare tvungen att göra när han ströp av sin RF600.

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Räcker det inte att komma till regbesiktningen med strypningen i näven? det står ju nått nummer på som dom kan kolla

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Sluta krångla!!

Bara beställa tid för regbesiktning och säga att du ska regga om den till fulleffekt! I den ingår dessutom vanlig besiktning... Kostar typ 600 spänn om ja inte minns fel, regga om min i våras till fulleffekt! Du behöver inte bevisa någonting att du tatt bort strypningen genom bänkningar lr brickor osv!!!

Fan va trött jag börjar bli på folk som lägger in inlägg utan att ha ett smack fakta innan, kalle här kanske hade åkt iväg och bänkat och donat för massa dyra pengar helt i jävla onödan!!!! :fatta!

Last edited:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Suomalainen skrev:
Sluta krångla!!

Bara beställa tid för regbesiktning och säga att du ska regga om den till fulleffekt! I den ingår dessutom vanlig besiktning... Kostar typ 600 spänn om ja inte minns fel, regga om min i våras till fulleffekt! Du behöver inte bevisa någonting att du tatt bort strypningen genom bänkningar lr brickor osv!!!

Fan va trött jag börjar bli på folk som lägger in inlägg utan att ha ett smack fakta innan, kalle här kanske hade åkt iväg och bänkat och donat för massa dyra pengar helt i jävla onödan!!!! :fatta!

Sååå ja. Dålig dag idag? :p

gurrah

-
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1100S
Casca skrev:
Nu är det så att jag fått tag på en strypt cykel, inget att hurra för.
Hittat massor av inlägg ang strypning, men inte något alls om regga den ostrypt igen.
Behövs ju intyg och sådant för strypt regbesiktning.
Hur fixar jag detta nu ? ber besiktningskillen dra full rulle utanför så han märker att 25kw inte stämmer?

Jag reggade om min SV650 för någon månad sedan till fulleffekt. Jag behövde bara skriva ett intyg om att jag återställt till originaleffekt, ange denna samt registreringsnummer och ramnummer. Registreringsbesiktningen tog 10 minuter och jag blev 680:- fattigare (men 27 kW rikare:)).
Mvh
Gustav

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Suomalainen skrev:
Sluta krångla!!

Nä, jag har inte ett smack fakta, en bra kompis till mig fick ju bara göra den proceduren jag beskrev, så jag vet ju inte........Jag kan bara svara med min erfarenhet, det allra enklaste är väl att luska fram ett svar från SBP.

P-JA

Sugen på hoj nu
Gick med
11 May 2003
Hoj
såld
Har också en strypt hoj, men Varför regga om, är ju knappast nån som bryr sig om att den är stypt på papperet och inte i verkligheten. Försäkringsbolagen tar ju ändå bara cykeln till ostrypt effekt och vad jag vet är det ingen annan som bryr sig. Det är ju bra att ha den 25KW reggad om du sen säljer hojen till nån 18 åring. Om du behåller stypgrejerna så är det ju bara för den nya ägaren att stoppa tillbaka dom igen. Eller har jag fel på nån punkt ?

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
P-JA skrev:
Har också en strypt hoj, men Varför regga om, är ju knappast nån som bryr sig om att den är stypt på papperet och inte i verkligheten. Försäkringsbolagen tar ju ändå bara cykeln till ostrypt effekt och vad jag vet är det ingen annan som bryr sig. Det är ju bra att ha den 25KW reggad om du sen säljer hojen till nån 18 åring. Om du behåller stypgrejerna så är det ju bara för den nya ägaren att stoppa tillbaka dom igen. Eller har jag fel på nån punkt ?

Nä, det har du jävligt rätt i faktiskt.

Visserligen står det ju fel effekt på reg.beviset, men spelar det någon roll?

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
P-JA skrev:

Du får böter för felreggat = olagligt = f-bolaget kan neka ersättning om de vill eftersom den inte är helt laglig... (har kollat och dubbelkollat detta med både f-bolag och farbror blå när min var felreggad)

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Suomalainen skrev:
Du får böter för felreggat = olagligt = f-bolaget kan neka ersättning om de vill eftersom den inte är helt laglig... (har kollat och dubbelkollat detta med både f-bolag och farbror blå när min var felreggad)

Ooops, ingen bra idé att bara plocka väck strypningaran då när man har behörigheten.. :(

(Edit; orkade inte rätta till stavfelet.)

Last edited:

Killeak

Brum, brum ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1995 Kawa zx9r
Men de kan ju försöka bevisa att du visste om att den var felreggad. Hur ska man kunna veta det utan omständig testning (tester det inte är lag på att göra).

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Killeak skrev:
Men de kan ju försöka bevisa att du visste om att den var felreggad. Hur ska man kunna veta det utan omständig testning (tester det inte är lag på att göra).

Du skämtar?? Ungefär som att säga "jag visste inte att det var en stoppskylt där så ni kan inte sätta dit mig..."
Är det felreggat så är det, om du själv vet om det lr inte kvittar.

Casca

Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Okej, då ska jag fixa nått fint intyg, smacka dit ramnummer och grejjer, och sen se jävligt glad ut. Till saken hör att den är besiktigad som vanligt flera gånger utan brickorna, senaste ägaren hade inte ens brickorna.
Nu ska jag gå och slänga mig i bingen efter 50 mils hemresa.
Over and out!

//J

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...