Hejsan, tog mitt körkort (mellankort) i våras och har under en tid kört supermotard, men nu tröttnat på det. Då det inte längre går att köra en t.ex. strypt r6a på mitt körkort så har jag bestämt mig för en kawasaki er-6... finns ju inte så mycket att välja på, men den verkar vara omtyckt iaf!
"Problemet" är att det inte finns så många strypta er-6or, vilket gör att jag kommer behöva registrera om hojen jag köper. Och här råder det delade meningar! Jag har läst på en hel del lite varstans, och merparten påstår att man kan köpa strypningssatser på internet, skruva på den själv, skriva under medföljande papper, och åka in o besiktiga tillsammans med regbevis osv!
mcweb.se påstår dock något annat, de säger att monteringen av (i detta fall för er-6) torxskruven som begränsar hur möö du kan dra i gasen, måste monteras och få pappret underskrivet på verkstad! Låter för mig, som inte har svårt för att meka själv, helt otroligt att de ska kosta mig nära på 3000 kr att få ett styck torxskruv monterat, samt ett papper påskrivet!! Blir upprörd minst sagt.
Vad tror ni om detta? Har reglerna för registreringsbesikting ändrats nyligen, eller stämmer inte verkstadens utlåtande?
En annan fundering jag har är varför man måste ha just "den skruven", jag borde väl lika gärna kunna montera en egen skruv, och göra en bänkning på hojen som bevisar effekten.
Upprörd
Hoppas ni är villiga att diskutera!
"Problemet" är att det inte finns så många strypta er-6or, vilket gör att jag kommer behöva registrera om hojen jag köper. Och här råder det delade meningar! Jag har läst på en hel del lite varstans, och merparten påstår att man kan köpa strypningssatser på internet, skruva på den själv, skriva under medföljande papper, och åka in o besiktiga tillsammans med regbevis osv!
mcweb.se påstår dock något annat, de säger att monteringen av (i detta fall för er-6) torxskruven som begränsar hur möö du kan dra i gasen, måste monteras och få pappret underskrivet på verkstad! Låter för mig, som inte har svårt för att meka själv, helt otroligt att de ska kosta mig nära på 3000 kr att få ett styck torxskruv monterat, samt ett papper påskrivet!! Blir upprörd minst sagt.
Vad tror ni om detta? Har reglerna för registreringsbesikting ändrats nyligen, eller stämmer inte verkstadens utlåtande?
En annan fundering jag har är varför man måste ha just "den skruven", jag borde väl lika gärna kunna montera en egen skruv, och göra en bänkning på hojen som bevisar effekten.
Upprörd

Hoppas ni är villiga att diskutera!