Regn

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Vad f*n är det med hojar och regn, så fort man har tvättat knarren börjar det naturligtvis regna. Igår kväll skulle jag ut på en liten glidtur till Vindeln och vad möter jag halvvägs, REGN. Nåja vänder tillbaks mot stan och åker upp till klubben. När det sedan var dags att åka börjar det duggregna, innan jag var hemma hade det börjat regna ordentligt, hojen var inte fin. Naturligtvis var den nytvättat när jag åkte. :(
I måndags skulle jag lämna in hojen för service och då var det självklart regn, jag behöver väl inte nämna att knarren var nytvättad. :mad: :4skrika :smasha
 

FJ

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
BMW R1200GS
Så här är det: Ge fan i att tvätta så blir du desto gladare när det regnar eftersom du då får en gratis tvätt! Enkelt och praktiskt.
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
FJ skrev:
Så här är det: Ge fan i att tvätta så blir du desto gladare när det regnar eftersom du då får en gratis tvätt! Enkelt och praktiskt.

Får jag komma med en kvalifiserad gissning att du aldrig tvättar....?? :D
 

FJ

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
BMW R1200GS
Jodå jag följde ju med dig en gång och tvättade.. Men du har rätt i att jag är mer intresserad av funktion än utseende.
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
FJ skrev:
Så här är det: Ge fan i att tvätta så blir du desto gladare när det regnar eftersom du då får en gratis tvätt! Enkelt och praktiskt.
Är man inte snabb kan man ju alltid (försöka) ha en snygg hoj=nästan en poser. :D
Tvättade hojen på fredagkväll, körde lite på kvällen. Ut på lördagmorgon tänkte köra innan det började regna men när det är så förban... roligt vill man ju aldrig sluta, m.a.o möte regnet allting blev genomskitigt. :4skrika Tvättade igen på kvällen så nu blir det väl till att ut och åka någon regnig dag :crash
 

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
625 motard/grusbus
RJ du får förvarna när du ska tvätta så att man vet när man måste ställa in hojen i garaget :D
 

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Skulle jag ha en "silverfärgad"... så skulle nog jag tvätta:n OFTA!!!

Klart man vill ha puts på grejorna , lite ångest har jag över mina "nya" GRÅA fälgar, faan man behöver bara smörja kedjan så ser hojen för jävlig ut!!
Svart färg = Mindre tvättande :fakta :tummenupp
Ljusa fälgar = MYCKET tvättande!!! :fakta :mad:

/L
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
RJ! Du har väl inte tvättat hojen nu?? Jag ska ut och köra så regnar det så vet jag vad du gjort..... :mad: ;)
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
RJ!

Har du vaxat den också, det öser ju ner. Hann precis parkera hojen sen brast himlen.

Är det så här sommaren ska bli, sol på dan när man jobbar, regn när man kommer hem.... :(
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Mell skrev:
RJ!

Har du vaxat den också, det öser ju ner. Hann precis parkera hojen sen brast himlen.

Är det så här sommaren ska bli, sol på dan när man jobbar, regn när man kommer hem.... :(
Jo jag var ute :rodnar fast det var med bilen så skyll inte på mig :D Fömodligen var det någon riktigt hård biker, du vet de där som aldrig hälsar... Killen hade naturligvis putsat upp allt krom, smort in läderfransarna, vaxat tanken, filat ekrarna, hällt bensinbooster i tanken, ja du förstår hållt på en evighet bara för att se riktigt, riktigt hård ut. När han sedan skulle ut och skrämma gamla tanter igår kom så de obligatoriska regnet, inte nog med de, det haglade också. :crash

Eller som det gamla ordspråket säger:"somliga straffar Gud direkt" :fakta
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top