Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ecce skrev:Hur ser dom ut. Minna är ju som "crossdäck" med nabbar. Andra har ju köpt några med "skåror" som går hela vägen från centrum och ut. Vad jag har hört är dessa intermidget (stavning?) däck och inte så bra när det står som spön i backen.![]()
benfre skrev:De har skåror från mitten och ut. Är de alltså intermiediate (stavning... hehe) ?
/Fredrik
Axxexs skrev:Nej!! Bara ett annan typ av rägndäck. Brukar kallas för "fiskbensmönster". Fungerar bättre när det inte är så mycket vatten på asfalten och när det börjar torka upp. Intermediate ser mer ut som antingen ett skuret slicks eller som ett gatdäck med djupare mer mönster.
Regndäcken finns i olika gummiblandningar. Dunlop tror jag dock bara tar in en blandning till sverige. Kan va svårt att utläsa tillverkningsdatum på vissa om man inte har en översättningstabell.
benfre skrev:OK, tack för info. Men varför kan man inte hitta detta mönster på pirellis hemsida!?
/Fredrik
Axxexs skrev:
benfre skrev:Bakdäck bara väl ? Mitt framdäck har ett mönster liknande det bakdäck du ser där....
/Fredrik
Axxexs skrev:Kan vara ett intermediate kanske då? Metzelers intermediate fram ser precis ut som MEZ3. Hur Pirellis ser ut fram vet jag inte?
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning