Regplåtshållare.

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
Yamaha Wr 125 x och 2st veteraner
Ja, som rubriken lyder! Har en supermotard (wr 125 x) och det enda som jag är missnöjd är den där fula läppen som skakar o har sig..
Hur ska jag göra? Har kollat runt lite på olika sidor men det finns inte så mycket vettigt...

Har hittat en hållare som är ganska snygg: http://twostroke.se/product.asp?product=13516

Hur ska ja göra? Punga ut 500kr på en lampa eller ska ja köpa en separat och fästa den på en aluplåt? Det bästa vore om nån kunde skicka en länk till enduroläpp som är laglig på landsväg....

Skicka helst bilder på era egna konstruktioner :yoparty
(föredrar att vara laglig :) )

Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Köp på Biltema

LED Bakljus, mini
Universal bakljus/bromsljus som ersätter originalbakljuset. Med klart glas och 19 st. starkt lysande röda lysdioder. Mycket litet format, mått endast 105 x 30 x 30 mm. Komplett med fästskruvar och elkablar. 12 V, 1 W. E-godkänd.

Art nr Pris Antal
82-357 99,90 kr

Och sedan bockar du till en bit aluminium (durkplåts aluminium) finns på Bauhaus, Hornbach eller liknande. Blir säkert helt okej:)

Bifogat

• 82-357_l.jpg
    82-357_l.jpg
    57.4 KB · Visningar: 135
Last edited:

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
Köp på Biltema

LED Bakljus, mini
Universal bakljus/bromsljus som ersätter originalbakljuset. Med klart glas och 19 st. starkt lysande röda lysdioder. Mycket litet format, mått endast 105 x 30 x 30 mm. Komplett med fästskruvar och elkablar. 12 V, 1 W. E-godkänd.

Art nr Pris Antal
82-357 99,90 kr

Och sedan bockar du till en bit aluminium (durkplåts aluminium) finns på Bauhaus, Hornbach eller liknande. Blir säkert helt okej:)

Biltema? Men jag såg ju en tråd med en kille som klagade på bla den lampan..
Fast jag vet ju inte, är det skyltbelysning? *kan ju kolla själv :yoparty

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Biltema? Men jag såg ju en tråd med en kille som klagade på bla den lampan..
Fast jag vet ju inte, är det skyltbelysning? *kan ju kolla själv :yoparty

Japp det är skyltbelysning. Jag menar håller den ett par hundra mil så är det varken bökigt eller dyrt att köpa en ny. Kvalitén kan jag inte säga så mkt om men man brukar få det man betalar för.

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
Japp det är skyltbelysning. Jag menar håller den ett par hundra mil så är det varken bökigt eller dyrt att köpa en ny. Kvalitén kan jag inte säga så mkt om men man brukar få det man betalar för.

är du säker på att det finns skyltbelysning?

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
är du säker på att det finns skyltbelysning?

Jag var nere och dubbelkollade i garaget och det ser faktiskt ut som att den inte har det (dvs dioder som är riktade neråt):va Det finns en exakt likadan baklampa som jag monterade på grabbens moppe och den var det skyltbelysning på. Dock inte köpt på Biltema.

Men men det finns på Biltemas lampa en "blank" yta undertill på lampan vilket skall göra att den även lyser neråt.

Köp och testa kostar ju ingenting:)

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
Jag var nere och dubbelkollade i garaget och det ser faktiskt ut som att den inte har det (dvs dioder som är riktade neråt):va Det finns en exakt likadan baklampa som jag monterade på grabbens moppe och den var det skyltbelysning på. Dock inte köpt på Biltema.

Men men det finns på Biltemas lampa en "blank" yta undertill på lampan vilket skall göra att den även lyser neråt.

Köp och testa kostar ju ingenting:)

joo, fast borde det inte lysa rött på den då? :va

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
har köpt den hållaren/lampan till min xt å den funkar perfekt:tummenupp lyser bra också och ser skitbra ut:tummenupp

kan ta en bild så du får se hur jag fäst den, imorn:) tryckte även in blinkerserna under plasten så de inte stör utséendet.

hur går wren föresten? bra fjädring?:)

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
har köpt den hållaren/lampan till min xt å den funkar perfekt:tummenupp lyser bra också och ser skitbra ut:tummenupp

kan ta en bild så du får se hur jag fäst den, imorn:) tryckte även in blinkerserna under plasten så de inte stör utséendet.

menar du biltema lampan då? :va
Jo det är väl inge fel på den ;)

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Hoj

när kommer bilden? :p

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM