Regummerade däck??

Vägra vurpa

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2003
Läste i en Bike-tidning från 2002 att det finns ett ställe som heter Regson
(www.regson.se). Dom säljer regummerade däck.

Priset skulle va 900 kr för ett 160/60/17

Vad tror ni om dom däcken, bra eller?? Nån som testat?

Var nämligen ute och åkte idag men h-e vad bakdäcket "rörde" sig i sidled när jag körde över mittlinjerna..

Är nog dax att byta.

Jag har ingen erfarenhet av regumerat på hoj, men på bil har jag råkat ut för att hela slitbanan har lossnat, och de kanske inte e så roligt i 150 blås på hoj?
Näe, jag skulle rekomendera att köpa "riktiga" däck till hojen, det är visserligen dyrare men det är ju kanske en rätt billig livförsäkring...

Jag har kört min förra R1á med 190/50 & 120/70 från dom å var rätt nöjd :tummenupp

Det är grepp som räcker långt över vad man kan prestera på gata,dock fick jag ut ca 120mil på bakdäcket.
Provat lite olika därefter å dom får jag ut runt 150-200mil på (bak).
Mitt klara val av däck är Dunlop Sportmax D207 200mil å jämnslitet ända ut på kanterna.

Men som sagt köp ett från regson å testa,helt säker på att slitbanan inte släpper,dock mjuka med få mil men kör du hyfsat lungt så får du givetvis många mil.

:tummenupp :tummenupp

Hehe, jag är en lugn grabb av mig, inga burnisar direkt.

Testar väl att köpa ett bakdäck då, hur ser man att dom är regummerade? Med tanke på om besiktningen inte tillåter sånt som Oljekyld gsxr skriver..

Jag provad sådana däck för ett par år sedan... det funkade... men jag gör inte om det... nu köper jag beg race däck... de är mkt bättre plus att jag kan köra fler mil...

Superhenkan: Vad hände eftersom du inte gör om det, förutom milbegränsningen då?

120 mil är ju ingenting....man kör väl nästan 500 mil/säsong...Blir många däck alltså..

Jag kanske fick en dålig upplaga, men brorsan hade samma problem med sina däck. Jag kommer aldrig nånsin i hela mitt liv rekommendera regumerade däck till ens min värsta fiende. De släpper greppet direkt vid någorlunda aktiv hårdkörning. Det är helt pissigt. Döden åt denna ide! Fattar inte hur man ens vågar köpa dessa.

Mina däck började även flaga som as! Som om de var 90 år gamla å dags å dö o förruttna.

SKITDÄCK!
rocketwhore.gif

Som vissa skriver så kanske man lägger ner den idén.

Men det är förjävla dyrt bara att köpa däck för 3000 spänn..

Vart köper man begagnade race-däck då? Pris?

Sök på annonsforumet. Standardpriset är väl 1200/uppsättning

//jaG

Vägra vurpa skrev:
Som vissa skriver så kanske man lägger ner den idén.

Men det är förjävla dyrt bara att köpa däck för 3000 spänn..

Vart köper man begagnade race-däck då? Pris?

Vägra vurpa skrev:
Vad tror ni om dom däcken, bra eller?? Nån som testat?
Kört slut på 3 st bakdäck, som nån slags nödlösning när pengarna varit slut framåt hösten :gnissla Alla har hållit i ungefär 800 mil på min ZXR750. Funkade till banåkning, åtminstone 20-min pass typ allmänåkning och B&K-kurs.

Första däcket var lite ojämnt i ena kanten, så det var lite svaj med fullt nerlägg åt ett håll, men inget katastrofalt.

Jag upplever dem som lite hala i regn, så jag tänker inte prova framdäcket. Men det kan lika gärna bero på mönstret (eller dess frånvaro).

Ok, schysst med alla svar, skippar det för tillfället.

Tyckte det lät så himla bra och billigt, men det är gött att ni testat åt mig.. :tummenupp

Besserwisservarning om regummerade däck!

OLJEKYLD GSXR skrev:
vad var det då för lagtext som det stod om förra året angående regummerade däck?

Det "gick över"...
http://www.vv.se/lagrum/htm/2003nr023 .htm#_Toc38949547
Närmare bestämt paragraf 15:

Regummerade däck

15 § Däck som regummeras skall vara lämpade för regummering. Regummeringen skall utföras med metod som godkänts av Vägverket eller Trafiksäkerhetsverket och märkas i enlighet med beslutet.

Regson sa sedan såhär 13/5 2003 på olofmc.com:

Nu är det klart!
Försöken att stoppa våra regummerade MC-däck har misslyckats. Däckeb är nu godkända enligt Vägverkets föreskrifter VVFS 2003:23.

Vi lanserar nu även däcken i 4 olika färger. Besök vår hemsida för mer information.

mvh
Karl-Johan Peterson, Regson AB
Götgatan 12, 334 21 Anderstorp
0371-898 00, Fax 0371-179 07

Jag kör uteslutande på rennsport RS1 fram och visst, det är inget regndäck, men absolut ingen fara heller :fakta

//jaG

Jåke skrev:
Kört slut på 3 st bakdäck, som nån slags nödlösning när pengarna varit slut framåt hösten :gnissla Alla har hållit i ungefär 800 mil på min ZXR750. Funkade till banåkning, åtminstone 20-min pass typ allmänåkning och B&K-kurs.

Första däcket var lite ojämnt i ena kanten, så det var lite svaj med fullt nerlägg åt ett håll, men inget katastrofalt.

Jag upplever dem som lite hala i regn, så jag tänker inte prova framdäcket. Men det kan lika gärna bero på mönstret (eller dess frånvaro).

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick