Reiju mrt [Hasighetsmätare]

Reijuförare

Hej på dej! (:
Gick med
30 Jun 2022
Igår råkade jag nämligen peta på menyn i inställningar på mina hastighetsmätare och ända sen dess har den visat ungefär 15 km/H för långsamt tex kör jag i 50 visar den 30 osv. Någon som vet hur man fixar detta eller om någon har deafult settings på reiju Mrt

Har 1840CM i omkrets på däcket, det är den andra inställningen i samma kategori som är fel tror jag den står på 07 och går hela vägen upp till 60 :D vad är detta och vad ska de vara inställt på?
Lägger till en bild nedan:

image_167901953.JPG
image_50421505.JPG

Nu vet jag inte vilken modell du har, men när jag öppnade manualen för MRT 50 och MRT 125 står det att värdena är hjulomkrets och antal pulser.

Standardvärdet på både MRT 50 och MRT 125 är 6st pulser som standard, pröva att ställ den på 6 och se om det blir rätt. Om du har annat antal pulser får du titta om det går att se på hjulet eller helt enkelt köra med mobilen som hastighetsmätare och testa dig fram tills det stämmer.

Det som händer är att omkretsen delas över antalet pulser. När hjulet snurrat ett varv och gett 6st pulser tror hastighetsmätaren att du kört 6/7e-delar av ett varv, därför blir hastigheten bara 6/7e-delar av vad den ska vara.

Manual finns här:

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S