Rejsa i Finland?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Om någon är sugen på att rejsa lite i Finland är här lite info.
Har en kontakt på förbundet så är ni intresserade så ring eller maila mig. Kontakt uppgifter finns på min hemsida länkad i signaturen.

Finska mästerskapet

11.5.2008 Kemora Motorstadion (Veteli) about 450km from Helsinki
17.5.2008 Kouvola about 140km from Helsinki
25.5.2008 Vantaa about 25km from Helsinki
7.6.2008 Kemora Motorstadion (Veteli)
5.7.2008 Iisalmi about 480km from Helsinki
30.8.2008 Pori about 290kmfrom Helsinki
13.9.2008 Nokia Nordic Championship race about 190km from Helsinki

- Kemora is roadracing 60% and rally-cross 40%http://www.kemora.fi/
- Kouvola is karting track 70% and rally-cross 30% http://www.youtube.com/watch?v=T--ZhieEDHk
- Vantaa is short SM track asfalt 50% and rally-cross sand 50% http://www.youtube.com/watch?v=Min5s2ueg_k&feature=related
- Iisalmi is driving school area and 60 % slipery asfalt and 40% motocross trackhttp://kuvatus.com/Muut kuvat/index.html
- Pori is new track middle of city I think some parking area 80% asfalt and 20% sand.
- Nokia is Nokia tyres test center 70% asfalt and 30% slipery sand.

Observera att Nokia rejset verkar vara NM!?

Edit: Fick banbeskrivning av vår vän i öst. Vet inte, men verkar att hans användning av begreppet sand inte riktigt överens stämmer med min tolkning av sand, iaf om man ser till filmklippet från Vantaa

Last edited:

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Det e ju så det ska se ut bredvid asfalten ju....Finland nästa!!

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Där ser man. Datum spikade redan. Mer än vad vi själva har lyckats med. Är någon svensk tävling i år spikad?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
nej nej nej johan det går inte då kan vi ju skrämma bort folk som funderar på att börja åka

Bryr dom sig om hur banorna ser ut i finland? :rolleyes: :pannkyss

Kollade lite snabbt färje priser. Ibland verkar racen gå på lördagar o ibland söndagar. Vet inte hur det ser ut med träningsmöjligheter dagen innan, men antog att det erbjuds i fallen där det är söndags race iaf. Sthlm-Åbo ligger på ca. 800-1300 för 2 pers. o storbuss (max 6m, 2,4 höjd) under lågsäsong. Det högre priset är med hytt på hemvägen.

Last edited:

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
Om det intresserar någon här eller eventuellt någon från finland som läser i denna tråd. Vi är en del som hobbykör på en go-cart bana ca 1 km från vasa, bara asvaltsbana med många kurvor.
Förare av olika caliber som deltar. Vi kommer att köra alla torsdags kvällar hela sommaren, även i regn :tungan. och vi kommer att börja på igen så fort kvicksilvret börjar visa runt +10°c.
kostar en slant, men alla intresserade bör komma och prova iaf. en gång :)

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Om det intresserar någon här eller eventuellt någon från finland som läser i denna tråd. Vi är en del som hobbykör på en go-cart bana ca 1 km från vasa, bara asvaltsbana med många kurvor.
Förare av olika caliber som deltar. Vi kommer att köra alla torsdags kvällar hela sommaren, även i regn :tungan. och vi kommer att börja på igen så fort kvicksilvret börjar visa runt +10°c.
kostar en slant, men alla intresserade bör komma och prova iaf. en gång :)

Alltid kul att prova nya banor. Hur lång är banan? Lite bilder kanske du kan lägga upp? :tummenupp
Ligger banan en kilometer (1000 meter) från Vasa. :va Det måste ju vara inne i stan isåf. :D

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
Alltid kul att prova nya banor. Hur lång är banan? Lite bilder kanske du kan lägga upp? :tummenupp
Ligger banan en kilometer (1000 meter) från Vasa. :va Det måste ju vara inne i stan isåf. :D

ja det är straxt utaför vasa. kanske 3km från centrum. banan var närmare 800m lång, så det tar ju inte länge att komma runt :tungan
körs iaf. finksa mästerskap i go-cart på den, inte i bästa skick men den duger :)

ska försöka hitta någon bild.

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Hoj
Ktm
Har alltid funderat om det körs nånting där, nu fick jag svaret. När brukar ni vara där och köra? Får komma och se på sommaren.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
ok, Jag tänkte oxå åka nån tävling där i maj, vet inte vilken/vilka än.. Så vi kan ju höras.. :tummenupp

/R

Man kanske skulle satsa på att flytta till finland. Det verkar ju anordnas lite flera tävlingar där än här. :)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Man kanske skulle satsa på att flytta till finland. Det verkar ju anordnas lite flera tävlingar där än här. :)

...eller så tar man bara färjan över o kör när det vankas rejs. Är det antalet tävlingar man ska välja land efter tror jag annars Italien är att föredra :)

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
...eller så tar man bara färjan över o kör när det vankas rejs. Är det antalet tävlingar man ska välja land efter tror jag annars Italien är att föredra :)

Min ironi gick kanske inte fram till alla. :såjaponken

Ronta visste inte vilken/vilka tävligar i Maj han skulle välja att köra. Snacka om lyxproblem när det är så många tävlingar (i Maj dessutom)att man inte vet vilka man ska köra.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Håller på o rodda med det sista innan jag skickar in anmälan för förare o bokar färja. Någon mer som ska med? Finns lite möjlighet att få ner priset på färga genom att sambo på båten samåkning osv. men då måsta vi boka tillsammans!

Är det någon mer som ska/vill över så kontakta mig!

Just nu ser det ut att bli Ronta, Gillsson o jag.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring