Rejsen i Örebro nu på anmälan.nu

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
SM & RM

Rookie

Glöm inte heller SM-banketten på lördagskvällen. Anmälan SENAST 14e september.

Vi förutsätter att B-förare hjälper till på lördagen OCH att alla A-förare hjälper till på söndagen.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Blir det någon fredags träning?

Läs förihelvete inforamtionen på anmalan.nu eller inbjudan i IB eller på TMCs hemsida (där kompletterade jag visst precis nyss iofs) - JAAA :arsele :tungan :pannkyss

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Hur fan kan nån vara så dum och lägga tävlingen då jag är nere och blir uppkäkad av vithajar i sydafrika.
Kan ni inte flytta den lite...:D

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Läs förihelvete inforamtionen på anmalan.nu eller inbjudan i IB eller på TMCs hemsida (där kompletterade jag visst precis nyss iofs) - JAAA :arsele :tungan :pannkyss

Vilket gick fortast för mig. jag flumma runt på nätet utan noll koll, eller att du blir lite kinkig och säger vad jag kan finna det + att du även ge mig svaret :tungan

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vilket gick fortast för mig. jag flumma runt på nätet utan noll koll, eller att du blir lite kinkig och säger vad jag kan finna det + att du även ge mig svaret :tungan

Jasså, jaha. Jamen dåså :arsele

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
Det är alltså ingen träning för rookie på fredagen utan bara för A-förare och quad?

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
..
Kan man inte klämma in nån träning för rookie på Lördagen eller är det helt kört..? :)

/R

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen extra träning för B före söndagen.
Men ni har ju gott om tid de vanliga tisdag + lördag + söndag ;)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Om man får ännu sämre med tid som A-förare så klassa aldrig upp mig. ;)
Och nu menar du vad ?
B kommer ha gigantiskt mkt bättre tid jämfört med t.ex Tranås eftersom vi lagt upp allt på två separata dagar.
A kommer (gissar/hoppas jag) alltid ha de bättre förhållandena om det är nån skillnad dem emellan. Så se till att klassa upp dig snarast ;)

crf_450

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
honda crf 450 suzuki lt500. mustang mamba. flaka 125cc
ja vart hittar man tiderna angående söndagen.:va tidsträning.. race.? och allså de blir ingen träning för oss.?? :va

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
Och nu menar du vad ?
B kommer ha gigantiskt mkt bättre tid jämfört med t.ex Tranås eftersom vi lagt upp allt på två separata dagar.
A kommer (gissar/hoppas jag) alltid ha de bättre förhållandena om det är nån skillnad dem emellan. Så se till att klassa upp dig snarast ;)

Menade bara att tid över är det jag har sämst med. Tänkte om det blev ännu värre som A-förare eftersom det inte räckte med dom vanliga tiderna i veckan för dom men för oss. Dummade mig bara. :tungan
Blir säkert en bra tävling ändå. Tänkte åka till Örebro på fredagen med dom andra och då är det tråkigt att bara stå och glo när man är åksugen.
Måste ju vara på plats och se fighterna på lördagen :yoparty

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Varför så få anmälda? Borde vara tio till i alla klasser om man ser tillbaka på året som varit, någon som vet?

Alla kommer ju att få köra race så varför tveka på att ställa upp..? :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Tidsschema blir ungefär som vanligt, det börjar på morgonen och håller på en stund. ;) Nä, men det kommer.

En hypotetisk fråga, för jag säger inte att något blir annorlunda.

Vad tycker vi är roligast, vill vi köra tävlingen efter det traditionella upplägget med fri träning, tidsträning och två finaler eller vore det kul att lägga in några extra kortare kvalheat för att köra till sig startpositionen i finalen/finalerna? Så att det kanske blir 3-4 heat var. Personligen tycker jag det roliga är att köra race.

Frågan gäller rookie på söndag alltså men alla kan svara, andra radikala förslag på upplägg vore kul också. :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svårt med schema eftersom ni (inte just du) är så jämrans usla på att betala. Som det är nu har endast 16 av 30 betalt (3 av 5 i 250).

Räkna med att det blir
anmälan och besiktning 8-9.45
förarmöte 9.45-10
träning 10-11
kval 11 -12
lunch 12-13
final ett 13
final två 13.30

Som det ser ut just nu är det så uselt med anmälningar att det endast blir en klass :( Det gör det ju lite knasigare med hur man kör heaten. Folk vill ju vila lite. Just nu misstänker jag att vi inte kommer få in 14 pers till ikväll och isf hoppas jag, tråkigt nog, att det blir exakt 22 som kommer, inkl 250 alltså. Blir det totalt 25 vette fanken hur vi gör.

Ett alternativ som vore skoj är det som Marcus föreslår....

Vad sägs om följande OBS endast bollande med idéer OBS
anmälan blablabla på morronen
Fri träning 10-11 (antingen två grupper eller alla samtidigt)
kvalheat ett 11-11.30 (lottade startpositioner)
kvalheat två 11.30 - 12 (lottade startpositioner)
lunch 12 -13
race 1 13.00 (startposition baserade på sammanlagda kvalheaten)
race 2 13.30 (startposition baserade på sammanlagda kvalheaten)
Alla heat är tolv varv så man får okej med vila mellan alla heat.
Ganska lika men ändå lite roligare och klart lättfattligt.

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing

Ett alternativ som vore skoj är det som Marcus föreslår....

Vad sägs om följande OBS endast bollande med idéer OBS
anmälan blablabla på morronen
Fri träning 10-11 (antingen två grupper eller alla samtidigt)
kvalheat ett 11-11.30 (lottade startpositioner)
kvalheat två 11.30 - 12 (lottade startpositioner)
lunch 12 -13
race 1 13.00 (startposition baserade på sammanlagda kvalheaten)
race 2 13.30 (startposition baserade på sammanlagda kvalheaten)
Alla heat är tolv varv så man får okej med vila mellan alla heat.
Ganska lika men ändå lite roligare och klart lättfattligt.

Med risk att bli nedsparkad o hoppad på :näsblod Så tycker jag att vi inte ska köra detta upplägg. Utan efter det traditionella upplägget med fri träning, tidskval och två finaler och ev B final om vi blir så mycket folk

varför bryta upplägget när det är detta vi åkt efter hela året, jag personligen tycker att en "serie" "cup" "SM" eller va det nu är ska vara upplagt lika på varje tävling

Men det är min åsikt :tungan

Mvh
#94 Mangan

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...