Reklam i kolumnen

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Jag upptäckte nu när jag surfade in på det lätt uppdaterade forumet, att det fanns reklam i kolumnen till vänster.

Det gör mig inget om den skulle vara där när man är i en forumdel t ex.
Men när man läser en tråd ät det väldigt irriterande att den finns där.
Mitt förslag är att man bara ska ha reklamen där när man är i ett forum, men inte när man är i en tråd.

Jag tror ändå inte att det är någon risk att man missar den :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Reagerade lite på det oxå. Okej, det är tokbra med reklam hela tiden. Både för annonsörerna samt sajten i helhet. Fast kör man med liten upplösning, kanske igång med icq samtidigt så blir det jefla trångt...

Nåväl. Keep it up Swedie :Bugar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
grow up. Vänj er. Du lär dig till slut att inte titta där... :rolleyes:

Fast ska se om det går att göra nått åt detta. ok? :p

sandstream

Guest
Folk kommer att vänja sig vid reklamen till vänster så vänta några veckor innan du börjar rota runt Swedie! :tummenupp

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
om ni har sådanan problem så stäng ner icq alt. höj upplösningen, SH.com behöver reklamen bättre än ni behöver icq :p

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Minsta upplösning är 1024x768. Jag kommer inte utforma Sporthoj.com utefter era behov pga vad ni har installerat på eran dator. Kommer inte ske! 1024x768 är standarden att gå efter.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
wdac skrev:
om ni har sådanan problem så stäng ner icq alt. höj upplösningen, SH.com behöver reklamen bättre än ni behöver icq :p

Nu får du bestämma dig, ska man höja upplösningen eller mörda ICQ? Du kan ju inte skrika om båda.

Bort med reklamen när man glor trådar!

sandstream

Guest
Swedie skrev:
Minsta upplösning är 1024x768. Jag kommer inte utforma Sporthoj.com utefter era behov pga vad ni har installerat på eran dator. Kommer inte ske! 1024x768 är standarden att gå efter.
Kör inte alla med 1600 x 1200 :confused: ;)

Hade jag varit annonsör på SH hade jag helt klart velat att reklamen skulle synas på alla sidor! Vi kanske ska vara glada så länge Swedie inte fixar ett script som flyttar hela annonskolumnen så att den alltid syns till vänster hur långt ner man än scrollar på sidan. :banana

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Kan man inte lägga den till höger då. Jag tror att det kommer vara lättar att läsa då, eftersom man allt börja att titta/läsa längst åt vänster.

sandstream

Guest
cool_adde skrev:
Kan man inte lägga den till höger då. Jag tror att det kommer vara lättar att läsa då, eftersom man allt börja att titta/läsa längst åt vänster.
Reklamen är till för att synas! Det finns en annan tråd där Swedie berättar att han testat att ha reklamen till höger men det vart inte bra när man kollade bilder.

Antingen pröjsar vi för den här sajten eller så finns det reklam på den!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
sege skrev:
Nu får du bestämma dig, ska man höja upplösningen eller mörda ICQ? Du kan ju inte skrika om båda.

Bort med reklamen när man glor trådar!
som ja skrev alt. = alternatift.. antingen eller.. finns 2 lösningar på problemet...

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Swedie, ett tips: kan du inte flytta reklamen till högersidan istället? Hjärnan funkar ju så att den börjar med att fokusera åt vänster och går sedan åt höger, så jag skulle gissa att det blir lite mindre störande för läsningen om reklamen ligger till höger.

Edit: Har du redan testat det som sandstream71 skriver? :va. Nåväl, jag tror ändå att det skulle vara bättre för läsbarheten :).

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
tycker också det är jävligt jobbigt med reklamen där..

HanneZ

Guest
sgtpepper skrev:
Swedie, ett tips: kan du inte flytta reklamen till högersidan istället? Hjärnan funkar ju så att den börjar med att fokusera åt vänster och går sedan åt höger, så jag skulle gissa att det blir lite mindre störande för läsningen om reklamen ligger till höger.

Edit: Har du redan testat det som sandstream71 skriver? :va. Nåväl, jag tror ändå att det skulle vara bättre för läsbarheten :).
Och därmed synas sämre o då ge sämre reklam! Reklamen finns där för att synas!

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Get over it !

Sporthoj e gratis - Se fördelarna istället för att gnälla om en liten grej som inte stör iaf.

/A

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Webspy skrev:
Get over it !

Sporthoj e gratis - Se fördelarna istället för att gnälla om en liten grej som inte stör iaf.

/A
Jag gnäller inte, jag gav lite konstruktiv kritik. Att du inte tycker att det stör betyder inte att det samma gäller för alla andra.

Jag har inga problem med att Swedie vill visa reklam, men som det är nu så tycker jag att det stör läsningen för mycket.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag förstår mycket väl att reklamen skall synas på sidan. Men det är väldigt jobbigt med den till vänster, mest för att min skärm är så pass liten.
Bike.se har t ex reklamen högst upp, det stör inte alls. Har nog aldrig sett en sajt med reklam till vänster. Man läser ju från vänster till höger så det kan bli svårt att vänja sig.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Har också liten skärm till min lilla dator, nu måste jag scrolla till höger för att läsa hela meningarna i inläggen.... :huvet

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!