rekomendera för körskola i GBG

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Hoj
Ducati
Hej!
Vad kan ni rekomendera för körskola i GBG, där det är lätt att få tid, och där de inte försöker krama pengar ur oss elever?

+ En fråga till.. Läste i GP att det var lättast att ta kortet i hålan SKövde. 85% klarade det tydligen.
Går det på något sätt att få uppkörning i Skövde om man bor i GBG?
Förutom att ta körlektioner på en skola i Skövde eller att flytta dit.
Kan man ringa direkt till Skövdes VV-kontor o tjöta eller är det omöjligt?

Coola Ola

Guest
Du borde kunna boka uppkörning i Skövde. Vad gäller körskolor så är det nog ungefär samma lika hos allihop och det är ju inte gratis nånstans. Kramérs på Stampgatan ska vara bra sägs det. Iofs så tror jag att du får ta vad som finns i och med att du är så sent ute, bara att ringa runt till de körskolor som står listade i Gula Sidorna. Tänk också på att många (alla?) körskolor har semesterstängt i några veckor. Om du vet med dig att du inte kommer hinna klart innan semestern så boka lektioner när de öppnat efter sommaren istället så slipper du ett långt avbrott som annars kanske innebär att du glömmer en massa av vad du lärt dig/övat in.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jag tog mitt på Tommys trafikskola och var nöjd med Tommy som lärare. Då jag tog kortet var detta den billigaste skolan i gbg (om man nu inte räknar med privat körning).
Dom försöker inte pracka på en mer lektioner än nödvändigt och vill verkligen att man tar kortet.

EDIT: kanske bra att skriva var den finns också :rolleyes:
Brevid Lisebergshotellet i samma korsning.

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
sharpedge skrev:
Jag tog mitt på Tommys trafikskola och var nöjd med Tommy som lärare.QUOTE]

Tog mitt hos Tommys också och var mycket nöjd!
Han gick verkligen in för att man skulle klara uppkörningen...även om jag själv klantade till det på den första :huvet

Vad jag minsn så kör han uteslutande med MC bakom vissa lärare sätter sig i bilen så fort det börja dugga :va

/BW

janoshki-jonaz

Guest
göteborgs mc skola ...
stefan kan ja rekkomendera att ha som lärare..mina 2½ månad hos han va värda totalt med alla prov o avgifter värt 13000:- o ett mckort...
mkt duktig kille på att köra...
FD Lundens Trafikskola

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
bhruns i tynnered är bra där har jag tatt bil och mc känner två till som tatt A kort där alla vi tre på första uppkörningen! jocke och patrik är bra!

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Black-Wolf skrev:
sharpedge skrev:
Jag tog mitt på Tommys trafikskola och var nöjd med Tommy som lärare.QUOTE]

Tog mitt hos Tommys också och var mycket nöjd!
Han gick verkligen in för att man skulle klara uppkörningen...även om jag själv klantade till det på den första :huvet

Vad jag minsn så kör han uteslutande med MC bakom vissa lärare sätter sig i bilen så fort det börja dugga :va

/BW
Japps, han kör utelutande MC oavsett väder :tummenupp . Han är trevlig, rolig och han gillar verkligen det han gör :)

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Först börja jag på Guldhedens, men den rekommenderar jag inte! Bytte sedan till Möldals vilken var mycket bra!! Kanske inte billigast men om man ser till hur bra de lär ut så e det värt det!!
Gå INTE på grejen med att dela körläraren med nån annan och få 3 lektioner för priset av 2, det är inte alls bra. man ska ha full koll på en från läraren hela tiden. Det är ju på hans tips som du lär dig!! Och ser man det så får du ju bara 1,5 lektion för priset av 2....

Lycka till
Mats

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
hornet oskar skrev:
bhruns i tynnered är bra där har jag tatt bil och mc känner två till som tatt A kort där alla vi tre på första uppkörningen! jocke och patrik är bra!
Tog också mitt på Bruhns i tynnered/frölunda. 125an då. Har kört där lite för bil med och jag tycker dom är kanon.

Lite struligt om man köper paketlektioner dock. eftersom dom säljer ett paket med ex. 11 lektioner-betala 10 osv. då räknar dom att en lektion är 40 min, medans man med hoj bara kan köra 80 min... kör man med bil blir det ojämt med pengar kvar eftersom man kan köra antingen 40, 55 eller 80 min.
Har sagt att dom bör ändra sitt system då det är många elever som "åkerdit" på det, eller inte förstår systemet som i sig är olågiskt.....men men :va

Men dom är kanon trevliga och vill alltid elevens alldra bästa! Patric och Jocke är kanoners, och de andra är som sagt trevliga som få! :tummenupp

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Mingves skrev:
Först börja jag på Guldhedens, men den rekommenderar jag inte! Bytte sedan till Möldals vilken var mycket bra!! Kanske inte billigast men om man ser till hur bra de lär ut så e det värt det!!
Gå INTE på grejen med att dela körläraren med nån annan och få 3 lektioner för priset av 2, det är inte alls bra. man ska ha full koll på en från läraren hela tiden. Det är ju på hans tips som du lär dig!! Och ser man det så får du ju bara 1,5 lektion för priset av 2....

Lycka till
Mats

Vad var så dåligt med Guldhedens? Jag tyckte det fungerade hur bra som helst där! Bara en sån sak att tiden ut till teknikövningarna i torslanda var gratis var ju schysst. Fast det kanske har ändrats sen jag tog kortet?

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Tog oxo kortet på Guldhedens. Kan varken säga bu eller bä om det, men jag fick kortet iaf (meningsfull post?)
Fick iaf kortet billigt eftersom jag hjälpte dem med deras datorer (äntligen nån nytta med att vara IT-nöörd! :banana )

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
fogerty skrev:
Vad var så dåligt med Guldhedens? Jag tyckte det fungerade hur bra som helst där! Bara en sån sak att tiden ut till teknikövningarna i torslanda var gratis var ju schysst. Fast det kanske har ändrats sen jag tog kortet?
Dom har ju fått en dundersnygg lärare... har jag hört :rolleyes:

lj

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Hoj
Triumph Sprint RS
Jag körde på guldhedens först, var bra i början tills läraren tog semester och ägaren skulle hålla i lektionerna. Han var inte så intresserad av att lära ut utan kommentarerna var mer "du gör fel" och inget mer efter det. Sen ställde han upp konbanan fel en gång med en extra kon i slalomdelen.
Värsta var väl när ägaren ringde en vecka innan uppkörning och sa jag inte kunde köra upp med den hojen som jag haft hela tiden då han skulle ha den på sin semester, fick en HD som det inte gick att svänga helt med på garagevändingen då knät tog i styret.

Efter det tog jag några lektioner på Bruhns där jag fick tre olika lärare, alla väldigt bra och pedagogiska. Sa exakt vad man gjorde för fel och hur man skulle rätta till det.
Så jag säger: Bruhns :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...