Rekord I LÅg Premie !

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
Rekord I Låg Premie !

Har köpt en R1-98 so jag tänkte att jag skulle köra med i rookie 1000. SÅ jag satte mig och ringde runt till alla FB i vanlig ordning. När jag så kommer till Länsförsäkringar får jag tidernas premie som jag högg direkt.Damen frågade om jag ville ha autogiro per månad.Ne,nej svarade jag ...skicka allt på en faktura.
Hör här: Helförsäkrad/ Helår för 2896 kr !!!!! Trodde hon skojade så jag bad henne checka dessa uppgifter en gång till....hon kom tillbaka och sa 2896 kr!! så nu är man rätt nöjd!!! :tummenupp

Last edited:

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
wonderwizard skrev:
VAFAN !!!!!!!!!!! Driver du med oss ?

annars e det ju bara :tummenupp

Nä men jag trodde att tanten drev med mig...men när jag förstod att hon menade allvar så högg jag som en cobra direkt!! :lol

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tror hon läste fel på dataskärmen och gav dig månadspremien. Säg till ifall det fortfarande stämmer då du får hem papprena.

Ifall det gör det, så grattis. Du har vunnit årets försäkringslotteri.

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
Wiseguy skrev:
Tror hon läste fel på dataskärmen och gav dig månadspremien. Säg till ifall det fortfarande stämmer då du får hem papprena.

Ifall det gör det, så grattis. Du har vunnit årets försäkringslotteri.

Hon meddelade mig att eftersom det var en -98n så skulle den försäkras på 55 KW,men hade det varit -99 så hade den gått på 103 KW....

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
En fråga bara: Är det en försäkring för framförande på bana eller är det en försäkring för gatåka?
Det låter onekligen väldigt billigt, mindre än vad jag gav för min sv650s.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Och här ger man nästan dubbla det priset halvförsäkrat för en 50 kg tyngre maskin... suck.

Ja, grattis då :)

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
berggren_martin skrev:
Och här ger man nästan dubbla det priset halvförsäkrat för en 50 kg tyngre maskin... suck.

Ja, grattis då :)

Jag ger det dubbla för att halvförsäkra en traktor med mindre än 1/3 av effekten :3freak

Grattis till försäkringen, jag hade tagit två! :hihi

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
tror det beror på att hon nämnde det med att hon tog in den på 55 kw och att jag är "gubbe"
men inte f*n trodde jag att man skulle få 2900 för hel/hel :rofl

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Min polare har alltid fått låga premier på sin R1-98... och den är fulleffektsreggad. Nu iår fick han en premie på typ 5500:- Hel/Hel hos Trygg-Hansa. Kompisen är 33 år och har väl haft körkort sen 125-tiden.

Von Vettet Får man fråga VARFÖR du ska teckna en försäkring om du ska köra R1000 ? Du får ju ändå inte ut nånting på försäkringen om du kraschar på bana :näsblod

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
anledningen till att jag försäkrar är ju att jag även kommer att ha den på gata....och kan man då får en så trevlig premie så tack så mycket....möjligheten finns ju att man klotar på allmän väg eller hur?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Von Vettet skrev:
anledningen till att jag försäkrar är ju att jag även kommer att ha den på gata....och kan man då får en så trevlig premie så tack så mycket....möjligheten finns ju att man klotar på allmän väg eller hur?

Självklart är det så :) misstänkte du skulle köra på gata med den, men ville ändå fråga :)

Wiseguy: Hehe, de kanske blir lika eftertraktade som de "felklassade" Ducati 916 från 95-97 eller va de e :gnissla

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
VV: Du har väl inte ställt hojen på nån starkars 80-årig gumma i Norrlands inland heller?? Läskigt låg premie... Betalar ju nästan mer för min ruggigt gamla lilla räjser! :D

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
miffo skrev:
VV: Du har väl inte ställt hojen på nån starkars 80-årig gumma i Norrlands inland heller?? Läskigt låg premie... Betalar ju nästan mer för min ruggigt gamla lilla räjser! :D

Nä du...inga skenförsäkringar här inte.Den står på mig själv,36 år och boende i utkanterna av Malmö.har haft kortet sedan 1987 och aldrig anmält skada.Dessutom så var det bara jag som fick köra den,alltid skyddsutr,garage under natten o.s.v
Men visst kan jag hålla med om att det kändes som om hon tittade fel på sin monitor när jag fick det priset!!! :lol

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
Wiseguy: Hehe, de kanske blir lika eftertraktade som de "felklassade" Ducati 916 från 95-97 eller va de e :gnissla[/QUOTE]
:banana :banana :tummenupp :tuttar

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...