Rekord på Mugello i helgen?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Något av årets höjdpunkt inträffar ju i helgen när det för första gången är "riktig" MotoGP (bara fyrtaktare) på Mugello. Ett pris kommer att delas ut varje gång någon sätter nytt toppfartsrekord. :D :tummenupp

Det officiella all time high rekordet har Ukawa: 324 (förra året på Mugello). Det lär ryka all världens väg eftersom Capirossi redan har kört 328 (inofficiellt) på Catalunya - som har en kortare raksträcka än Mugello!

Jag gissar att Ducati (Capirossi) blir snabbast med 333 km/t. KR5:an slår alla med häpnad, tangerar 329 blås och kommer sexa i racet med McWilliams i sadeln.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Hehe, man är så inne i sin egen racingsäsong att man har svårt att sia om tider på gp-loppen. Men ser dem försöker jag alltid göra :)
Jag tror ducati kan bli väldigt farliga, man kan lita på att det finns tre italienare som är rejält sugna på att vinna.
Om kr3'an kommer gå bra återstår att se, jag hoppas den funkar bra och kan kryssa sig in topp10 iaf.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Ducati kommer säkert att ligga bra framme, men även Aprilia tror jag kommer med fint här, hemmabana och allt.

Jag tror inte att KR3 kommer att gå något vidare alls, eftersom den inte skall användas på Mugello.
Däremot skall det bli kul att se vad KR5 går för.
( Förlåt, jag kunde bara inte låta bli :hej )

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Lord Melchet skrev:
Ducati kommer säkert att ligga bra framme, men även Aprilia tror jag kommer med fint här, hemmabana och allt.

Jag tror inte att KR3 kommer att gå något vidare alls, eftersom den inte skall användas på Mugello.
Däremot skall det bli kul att se vad KR5 går för.
( Förlåt, jag kunde bara inte låta bli :hej )

Heh, kr3 sitter som fastlimmat på tungan, nu ska jag öva på att säga kr5 hela helgen :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Aprilia kan nog prestera bättre kvalresultat än hittills. Men i racet tror jag de placerar sig som vanligt. Att Ducati kommer kvala bra kan vi vara säkra på. Men i racet tror jag det blir "upp som en sol...".

KR5orna tror jag placerar sig före båda Suzukina. Säger man så i plural bestämd form? Suzukiorna, suzukina...

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
...Suzukisarna?

Tror också att det blir ett nytt hast.rekord av Capirex på duccen.
Trots närheten till både Noale och Bologna tror jag mest på Rossi och Sete, men jag slänger ut ett tips på två italienska märken inom topp fem i racet. Capirex är sugen på att fullfölja ett lopp, särskilt som det knappast kommer saknas publikstöd, Bayliss är som alltid het, Edwards och Haga sträcker lite extra på sig för att visa upp prillorna. Sen får vi hoppas att Massimiliano tänder till också och satsar lite!

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Första segern för Ducati?

Mycket möjligt.. vi får hoppas att det är torrt å lite kallare bara.. (enorma problem med värmen tydligen, därav hålen i kåpan på senaste racen.. tillåmed styret blir för varmt att hålla i...)

/B

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Nyteknik skrev:

Det är i vicket fall vad somliga tekniker på en svensk firma som är inblandade i ducatis racingsatsning viskat i örat mitt...

Uttryckte jag mig diplomatiskt nog nu? :)

Dom måste tydligen släppa greppet lite grann om styret på slutet.. hela hojen blir skitvarm... Att det bara håller alltihopa...

/B

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det blir nog de "usual suspects" som är med och krigar om platserna. Att Duccarna kommer vara ruskigt snabba rakt fram är väl ingen skräll.
Melandri på hemmabana och torrföre får man se upp med.
Hopkins före Roberts, som vanligt.
Intressant att se vad KR5 kan komma med. Om de lyckas bra i racet också så kommer Kawasaki att sjunka ännu djupare ner i skammens avgrund.
Som vanligt, trots att ingen lyssnar, höjer jag ett varningens finger för Nakano som har fått nya delar till hojen och som testat mycket bra på Mugello.

Ska till och med snika till mig en titt på loppet hos en granne! :rock

Va? Finns det svenska teknier som jobbar med Ducces satsning? Vilka kan deeeet vaaaarrrrra? :rolleyes:

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Nyteknik skrev:
Hoffman är 1,5 sek snabbare än McCoy och Pitt i första kvalet! :eek:

Lämnar t ex båda Suzzarna bakom sig...
Italienska trion Capirossi, Rossi och Biaggi gör upp om pole, Sete, Barros och Checa vill vara med och leka.

250: Kul att Stiggy har nionde tid efter första kvalet. :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Hoffman är 1,5 sek snabbare än McCoy och Pitt i första kvalet! :eek:

Kul! McCoy har det nog inte lika kul....

De usual suspects är där uppe och slåss. Bayliss verkar ha lite problem - någon som läst vad det beror på?

Väldigt jämt mellan Checa, Barros, Nakano och Melandri. Rossi fortsätter att imponera eftersom han alltid är med och slåss längst fram. Inte så imponerande toppfarter dock, nästan så man blir besviken.

Sopan Stiggy måste haft dyngröta för att hamna på nionde träningstid.... :rolleyes: Iofs en bit upp till de snabbaste men halvsekunden före West är bra.

Poggiali skulle haft 16:e träningstid i MotoGP trots att han har 28 km/h lägre toppfart än långsammaste MotoGP hoj (Proton) och hela 51 km/ långsammare än de snabbaste MotoGP hojarna!

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:

Sopan Stiggy måste haft dyngröta för att hamna på nionde träningstid.... :rolleyes: Iofs en bit upp till de snabbaste men halvsekunden före West är bra.

Den här gången är det ju west som är en sopa, för han kan ju inte skylla på hojen :rolleyes:
Verkar som stiggy börjar hitta hem lite på aprilian, och hoppas han kan förbättra sin tid ytterligare, för det krävs nog om han ska vara kvar på 9'e-platsen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Som jag sa - se upp med Nakano. Han gillar Mugello. ,Barros är en liten besvikelse.
Hopkins före Roberts borde snart bli ospelbart på Unibet.
Nyteknik kom inte så långt ifrån i sina toppfartsförutseelser. :tummenupp

Synd att Stiggy inte kunde öka mer men 11:e plats är ju helt ok. En topp tio är ju klart inom räckhåll.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping