Rengöra skinnstället med vad (innan infettning)?

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Såpa och vatten? Tvål och vatten?
Deluxeprodukt med känt varumärke och 5cl flaska för 480:-?

Egentligen så är jag i stort redo att gå på med såpa och vatten men har något minne av att grön såpa kan vara starkare än man tror. :va
Några tips?

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Även Barnängens barnolja funkar väldigt bra att smörja stället med efter rengörning

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
jag köpte någe från en nasare på elmia.. blev tokrent utan att gnida ihjäl sig och skinsmörjat var underbart. kostade en trehundring.. lätt värt det.. kommer dock inte på vad det hette. så jag borde nog hålla tyst. men det finns säkert någon mer än jag som råkade ut för han och är nöjd =)

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Bimota DB2
Stod igår faktiskt och gjorde rent stället. Som vanligt använde jag Lux tvålflingor (har haft paketet i evigheter) upplösta i lite vatten och en tandborste. Torkar av med en fuktig wettex, låter det torka och smörjer sen in med minkfett.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag körde mitt 2-delade halvarsson i tvättmaskinen. Lägsta temp, Grumme tvättsåpa (Ariel vittvätt hade varit lite overkill:)), halv maskin ingen centrifug. hängde upp det och när det var nästan torrt fettade jag in det med fiskarsmorning. Blev kanon.

Inget flashigt raceställ dock.

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hört tidigare på SH att ridsportbutiker är "the shit" och har grymma och billiga produkter!

Det viktiga är inte vad du gör rent med så länge det inte skadar dkinnet utan vad du har på efter det torkat!

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Hört tidigare på SH att ridsportbutiker är "the shit" och har grymma och billiga produkter!

Det viktiga är inte vad du gör rent med så länge det inte skadar dkinnet utan vad du har på efter det torkat!

Helt riktigt. Själv har jag använt Effax läderbalsam och läderrengöring efter ett tips från ridfolk. Skinnstället blir hur snyggt som helst och ser väldigt bra ut. Mitt är nästan 10 år nu och ser bra ut fortfarande.

Rekommenderas, tjöp! :tummenupp

Läderbalsam + rengöring här

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
På med stället, in i duschen. Diskmedel, skölj av, smörj in med läderbalsam. Tänk bara på att inte hängtorka stället, då töjer det sig på längden.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
På med stället, in i duschen. Diskmedel, skölj av, smörj in med läderbalsam. Tänk bara på att inte hängtorka stället, då töjer det sig på längden.

Det kan faktiskt vara en anledning att just häntårka då min genetiskt defekta och muterade kroppsform gör att i stort alla byxor i ställ är lite för korta.

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Stod igår faktiskt och gjorde rent stället. Som vanligt använde jag Lux tvålflingor (har haft paketet i evigheter) upplösta i lite vatten och en tandborste. Torkar av med en fuktig wettex, låter det torka och smörjer sen in med minkfett.

Tandborste, borde ta ett tag då va.:va Eller borstade du tänderna samtidigt? Minkfett låter bra, men vart hittar man det?
Ursäkta om jag märker ord, det äju så kul.:)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!