Rengörning av visir?

bergeistra

Fly fishing freak
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
ZX10:a Gammal buse.....
Var ute på en sen tur till Grisslehamn igårkväll. Visiret "kladdade" igen ordentligt beroende på alla småkryp som gick hädan. Blev svårt att se något mot slutet av turen o min fråga är: Vilket sätt är bäst att rengöra på under tur o efter turen?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Efter turen: Diskborste, vatten och nya dryga Yes.

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
bergeistra skrev:
Var ute på en sen tur till Grisslehamn igårkväll. Visiret "kladdade" igen ordentligt beroende på alla småkryp som gick hädan. Blev svårt att se något mot slutet av turen o min fråga är: Vilket sätt är bäst att rengöra på under tur o efter turen?

Efteråt är de bästa att ta en handuk el hushållspapper o dränka in i varmt vatten och sen lägga den på visiret ett tag, sen är det bara att torka bort allt med ett torrt papper.

Under turen få man väl ta det som finns till hands, men akta så det inte repar bara.

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Veidec's superprudukter..
Multiglass.... får du tag på den så ångrar du dig inte..:)

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Håller med föregående talare.... jag brukar plocka av visiret, lägga det i blöt i diskbaljan en timme. Sen är det bara att spola av skiten. Sen för att få bort feta fingeravtryck så smörjer jag in visiret med Yes och spolar av. Skaka, torka försiktigt med hushållspapper och visiret är som nytt. :tummenupp

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Kanon att du tog upp det!
tänkte nämligen göra en likatråd själv, men fick syn på din i sista minuten :)

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Ronnie skrev:
Efteråt är de bästa att ta en handuk el hushållspapper o dränka in i varmt vatten och sen lägga den på visiret ett tag, sen är det bara att torka bort allt med ett torrt papper.

Under turen få man väl ta det som finns till hands, men akta så det inte repar bara.

Japp håller med :tummenupp Allt handlar om att lösa upp de :huvet flugorna, samma gäller hojen, skölj mycket med vatten så går allt lätt att få bort :banana

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Anderzzon skrev:
Japp håller med :tummenupp Allt handlar om att lösa upp de :huvet flugorna, samma gäller hojen, skölj mycket med vatten så går allt lätt att få bort :banana

Åter igen....
Veidec e bra:)
hmm kan väl ta max 20 sek innan vesiter e fritt från insekter :tungan

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
bergeistra skrev:

Jupp.. varm vatten + papper funkar fint efteråt. Diskmedel kan ha tendens att "imma" igen visiret. Nå, när det är kallare då förstås =). Eller så är det bara mitt skitmedel från Willy's som gör det.

Under färden är en liten behållare med sprit i + trasa grymt bra att ha med sig.

Fick en fet måsskit i nyllet när jag körde :huvet var ganska skönt att kunna ta bort det värsta från hjälmen och kläderna då...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Under färd brukar jag i samband med tankning gå till luft/vattenskåpen, där finns alltid en vattenkran, och blöta upp en bit papper ordentligt. Sedan baddar jag så gott det går med hjälmen på! Ingen idé att slösa med tid. :tungan Sedan ett torrt papper för att torka rent. Fungerar till 90% så man kan köra vidare, efter turen gör man enligt tidigare poster.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0