Normalt sett är växellådor unika för varje motortyp då utvaxlingar styrs av tänkt toppfart, steging beroende på effekt register i Nm kurva.
Men innan du köper reservdelar bör du nog riva o kolla inge bara gissa.
Drev som slits i en v-låda lämnar metall spånor/ flisor som går igenom oljepump växellåds lager o tätningar.
Räkna med att det kommer kosta mellan 5-10k i delar om du gör jobbet själv.
När jag hade både en TL1000s och en gixxer 600 av samma årsmodell, så noterade jag att det bara verkade vara drevningen som skiljde dem åt, dvs om jag skulle drevat 600:an som TL:en, så skulle 600 gå precis lika fort som TL:en på motsvarande varvtal.
Så jag misstänker att de använde samma utväxling i lådan, och bara justerade med dreven för att kompensera för skillnaden i varvtal mellan de olika motorerna.
Har dock inte suttit och jämfört artikelnummer, men det är ju snabbt gjort om man vill kolla. TL:arna lär ju inte ha en specialutvecklad växellåda, för motorn är ju lika bred nertil som radfyrorna, om man tex jämför med en Aprilia som är mycket smalare nertill.
Oavsett, att byta delar i lådan kräver att du delar hela motorn, och förutom de trasiga dreven (det är alltid 3 drev inblandade vid varje växel, 2 för utväxling och ett som överför kraften mellan axlarna), så behövs det nya packningar, och beroende på hur motorn ser ut inuti kand et ju dyka upp annat som är lämpligt att byta när man ändån har motorn isär.