Renoveringsprojekt 2014?

Pappa

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Hoj
Vespa
Vad har ni för byggprojekt för våren och sommaren? Själv så planerar jag att bygga ut min altan, samt mura ihop en schysst grill. Vart handlar ni era produkter ifrån? Någon som har kollat in bygg och bobutiken ? Verkar hålla bra priser men har inte handlat där ännu så man vet ju inte.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Varför vänta till sommaren?
Bygger nytt garage just nu sen blir det att riva en frigga och anlägga gångar, uppfart, träd, buskar, staket/häckar och gräsmatta. Bygga vedförråd och entrétrappa bör också hinnas med under året.

När det är klart så är det dags att kolla på tak och fasadbyte med tillhörande tilläggsisolering samt byte av samtliga fönster. Men det blir det inte tid/råd med i år iaf.

Handlar mest på Hornbach/Bauhaus/Byggmax samt någon gång på K-Rauta. Beställde en del på Bygghemma.se tidigare men det lönar sig sällan med frakten längre. Verktyg handlas mest från div nätbutiker eller Biltema/Jula.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Gräver upp grunden på huset just nu för att isolera källarvägg och stabilisera sulan som står i blålera. Till det ska jag göra en uteplats från källaren med gjutet golv/vägg och sen en altan i marknivå. Avslutar med 3,5m glasparti från huset och trappa ner från det. Jag skulle ha gjort detta förra sommaren men hann visst inte med, får se hur det går i år.
Sen är det 60kvm altan i sommarstugan med utekök osv, jag misstänker att det är frost på backen igen innan jag är klar där :gnissla

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO