Rensa bort R1 ramen från ihopklistrat papper

xarilaou

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
R1
Hej

Har en R1 och hade för ett tag sedan ett "Säljs lapp" klistrat på ramen på bägge sidorna. Nu när jag tog bort det, så kan ej rensa bort allt utan det finns kvar del av pappret lite hit och dit vilket ser för jävligt ut. testade att rensa det med olika tekniker men inget hjälpte.
Någon som har varit med om något liknaden eller någon som har några tips om hur kan jag rensa det här?

Tack på förhand

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Det ska visst fungera att gnugga med något matfett typ Matolja. Har aldrig provat själv dock..

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Briggs & Stratton
5:56 är bland det bästa jag har provat. Använder det till alla nya fordon för att ta bort etiketter mm innan dom säljs.

Tobbe C

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
Kawa zx9r
xarilaou skrev:
Hej

Har en R1 och hade för ett tag sedan ett "Säljs lapp" klistrat på ramen på bägge sidorna. Nu när jag tog bort det, så kan ej rensa bort allt utan det finns kvar del av pappret lite hit och dit vilket ser för jävligt ut. testade att rensa det med olika tekniker men inget hjälpte.
Någon som har varit med om något liknaden eller någon som har några tips om hur kan jag rensa det här?

Tack på förhand
prova med limtvätt :tummenupp

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Crc har en citrus baserad produkt som inte tar lack och sånt men som ar hemskt effektivt mot lim efter dekaler mm mm....kommer inte ihåg vad det hetar. Jag kjøper det på firma som lackar bilar, dom anvander det....

MarcusG

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
-
5-56 + trasa fungerade för mig. Sedan lite avfettning så är ytan ren igen. :)

MC-Rider

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z1000 Honda 400CM
xarilaou skrev:
Hej

Tack på förhand

Tjena
Du kan försöka "dränka" det hela med varmt vatten och sedan "skrubba" med gul scotchbrite svamp. Lacknafta kan även fungera. Biltema har en produkt som heter Label off. Är en spray som jag använt. Trassel med bromsolja kan också vara ett alternativ
Lycka till

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...