Rensad bakdel?

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Tjena!

Dags och rensa bakdelen på hojen då, tycker att original "läppen" som hänger ner ser bedrövlig ut. Tar bort all sport känsla what so ever...

Därför tänkte jag be er som orkar,har lust och lägga upp några bilder på bakdelarna för att ge mig lite inspiration, har nämligen inga som helst ideér om hur det ska vara.

Hur fungerar det med integrerade blinkers i bromsljuset, är det godkänt? om jag blir stoppad? Finns ju miniblinkers kit med skylthållare, är det nåt att ha eller ska man köra "hemkokt"?

Om jag nu ändå ska plocka bort originalutseendet och riskera böter, är det inte lika bra om jag sopar dit mini reg skylt? går dessa att köpa någonstans eller är det bara och fixa själv.

Tacksam för svar, men allra mest bilder....:tummenupp

///Mvh Sturigast

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Tjena!

Dags och rensa bakdelen på hojen då, tycker att original "läppen" som hänger ner ser bedrövlig ut. Tar bort all sport känsla what so ever...

Därför tänkte jag be er som orkar,har lust och lägga upp några bilder på bakdelarna för att ge mig lite inspiration, har nämligen inga som helst ideér om hur det ska vara.

Hur fungerar det med integrerade blinkers i bromsljuset, är det godkänt? om jag blir stoppad? Finns ju miniblinkers kit med skylthållare, är det nåt att ha eller ska man köra "hemkokt"?

Kolla mitt "Garage" här på sporthoj. Där e´ bilder på min bakdel :arsele
Nej, integrerade blinkers är tyvärr Inte godkänt varken hos bilprovningen eller farbror blå.
Ps. Jag körde på "hemkokt" varianten, var rätt bökigt men fick ju de delar jag ville ha. :tummenupp

Last edited:

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Kolla mitt "Garage" här på sporthoj. Där e´ bilder på min bakdel :arsele
Nej, integrerade blinkers är tyvärr Inte godkänt varken hos bilprovningen eller farbror blå.
Ps. Jag körde på "hemkokt" varianten, var rätt bökigt men fick ju de delar jag ville ha. :tummenupp

Grymt snyggt:tummenupp

Det där måste väl vara ok för polisen va? det enda du inte har på reg plåten är väl reflex, blinkers är mini eller hur? Visst sticker dom ut tillräckligt? är ju ett visst antal cm dom ska sticka ut.

blir ju en helt annan hoj, kan bara säga grattis till dig

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Så här gjorde jag. Enkelt och billigt!

länk

Sen byggde jag en skylthållare på jobbet. Blinkers har jag inte haft på ett år och det är ingen som har klagat än, och då har jag ändå blivit stoppad för fortkörning en gång. :)

edit: Fast så går ju naturligtvis inte göra på din hoj inser jag nu. :huvet

sorry... :tungan

Last edited:

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.

länk

Sen byggde jag en skylthållare på jobbet. Blinkers har jag inte haft på ett år och det är ingen som har klagat än, och då har jag ändå blivit stoppad för fortkörning en gång. :)

Inte lite tuff du, hur vågar du rent trafikmässigt köra utan blinkers? :confused:

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!

länk

OJ, ja mer rensat än så kan det nog inte bli, jag är nog för feg eller rättare sagt för snål och köra utan blinkers. Kostar redan så j**vla mycket och köra hoj, skulle kännas pyrt med böter lite då och då:näsblod

För övrigt har jag sett en kille på en gixxer som har gjort som dig, han har satt fast plåten på undersidan av kåpan, alltså liggandes. grymt

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Grymt snyggt:tummenupp

Det där måste väl vara ok för polisen va? det enda du inte har på reg plåten är väl reflex, blinkers är mini eller hur? Visst sticker dom ut tillräckligt? är ju ett visst antal cm dom ska sticka ut.

blir ju en helt annan hoj, kan bara säga grattis till dig

Japps, detta e´helt ok, förutom reflex då..
Valtermoto reg.skylthållare, Led-miniblinkers beställda i tyskland & motstånd från Hondacenter :tummenupp

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Så ska det se ut:tummenupp

Bifogat

• PICT0812.JPG
    PICT0812.JPG
    134.4 KB · Visningar: 164
  • PICT0908.JPG
    PICT0908.JPG
    131.9 KB · Visningar: 148

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Så ska det se ut:tummenupp

BRUTALT SNYGGT, men aja baja det där är ju olagligt:ajjabajja :tungan

Vill nog ha så rensat som möjligt, utan och riskera böter som biohazards lösning, diggar den stenhårt:tummenupp :yoparty

Men men creds ska du ha i massor, det där är ruskigt snyggt och närmare än "race look" tror jag nog det inte går och komma.

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
OJ, ja mer rensat än så kan det nog inte bli, jag är nog för feg eller rättare sagt för snål och köra utan blinkers. Kostar redan så j**vla mycket och köra hoj, skulle kännas pyrt med böter lite då och då:näsblod

För övrigt har jag sett en kille på en gixxer som har gjort som dig, han har satt fast plåten på undersidan av kåpan, alltså liggandes. grymt

Så gjorde jag med, men det tyckte inte polisen om. Blev stannad för fortkörning på väg till jobbet. Körde på corden på bakdäcket, hade inga blinkers och plåten uppskruvad på undersidan av kåpan. Det enda jag fick böter för var fortkörningen och så sa han till mig att byta däck och fixa skylten. Blinkers skiter jag i sa han. :)

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
2959789 BRUTALT SNYGGT, men aja baja det där är ju olagligt:ajjabajja :tungan

Vill nog ha så rensat som möjligt, utan och riskera böter som biohazards lösning, diggar den stenhårt:tummenupp :yoparty

Men men creds ska du ha i massor, det där är ruskigt snyggt och närmare än "race look" tror jag nog det inte går och komma.
Tackar. Dock ska jag hälsa min polare det, kör ju själv gammla häckar.:)
Utan plåt utan identitet och en massa kraft.:yoparty

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Så gjorde jag med, men det tyckte inte polisen om. Blev stannad för fortkörning på väg till jobbet. Körde på corden på bakdäcket, hade inga blinkers och plåten uppskruvad på undersidan av kåpan. Det enda jag fick böter för var fortkörningen och så sa han till mig att byta däck och fixa skylten. Blinkers skiter jag i sa han. :)

ja det är väl ett jävla lotteri, vem man blir stoppad av god cop, bad cop:va

Last edited:

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Kom igen nu gott folk, mera bilder ser ju massor med sjysta lösningar swooocsha förbi på gatorna...come on.

RedKnight

Bränt gummi luktar gott
Gick med
23 May 2006
Hoj
En sån där ..... Ninja

länk

Av fogsvansen att döma så har du sågat av "tungan" stämmer det? Hur har du gjort med batterihållaren? Till sist vad har du använt för material.

Tacksam för svar /RedKnight

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Tjena!

Om jag nu ändå ska plocka bort originalutseendet och riskera böter, är det inte lika bra om jag sopar dit mini reg skylt? går dessa att köpa någonstans eller är det bara och fixa själv.

Tacksam för svar, men allra mest bilder....:tummenupp

///Mvh Sturigast

Så här rensade jag min i röven.

Bifogat

• PICT0806.JPG
    PICT0806.JPG
    135.7 KB · Visningar: 188

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Av fogsvansen att döma så har du sågat av "tungan" stämmer det? Hur har du gjort med batterihållaren? Till sist vad har du använt för material.

Tacksam för svar /RedKnight

Det stämmer. Det blev ett hål precis under under lampan bara, så batteri och allt sånt påverkas inte. Sågade bara till en plastbit och satte dit. Hur lätt som helst! :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring