Resa till Florida på vinterhalvåret

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Någon som varit i Florida nån gång mellan nov-mars och kan berätta lite om vädret?

Har läst att det ska påminna om en fin svensk sommar men andra som sagt att det varit kallt, sommaren skall vara olidlig mer eller mindre vad jag förstått, är fort lauderdale som lockar

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Dr350 rmz250
Jag har varit där ett par gånger första halvan av Mars och haft fint väder och sluppit frysa.
Gillar ni party så åk dit lite senare när det är spring break, bra röj där då =)
Har en kollega som bor i Ft Lauderdale som jag träffar om ett par dagar så kan ju höra hur vädret sett ut de sista åren om du vill.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Har varit där i mars. Det är som svensk högsommar då. En del brukar varna för sommarperioden, andra tycker att det är skönare då.

Bra val av semesterort btw. Bara att boka!

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Det kan vara kallt på morgonen men så fort solen visar sig blir det varmt. Jag hade inte varit orolig för vädret.
Sommaren är i mitt tycke olidlig, men jag är ganska svensk av mig.

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
SV1000N
I Ft. Lauderdale jan-april hade jag minst 25 grader i både luft & vatten och ofta över 30. Ibland kan det komma kyliga vindar norrifrån men överlag bättre än svensk högsommar. Några år sedan jag var där nu. Spring break & St. Patriks day är att rekomendera.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Det är skitbra väder som alla säger..kan vara kallt på morgonen. Hade en 5 grader någonting vid något tillfälle i dec lr jan. Dock så blir det alltid behagligt på dagen.
Sommaren är skit...varmt som as o fuktigt så in i helvete. Kommer oftast en regnskvätt nästan varje dag då.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO