Resa till GRAN PREMI APEROL DE CATALUNYA

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Tänkte kolla här om det e någon som har varit på den banan o kollat på motogp innan och kan tipsa om vart det e bäst att sitta:)

Sen om man nu tar en läktarplats kan man då gå runt lite eller e det bara att sitta still på den läktaren. Tänkte först o främst om man kunde röra sig på gräset oxå. Här va en karta över banan

http://expedia.com/daily/travelshops/addon/circuitmaps/catalunya.asp

Kommer ha några små med mig som nog inte vill sitta still så länge:gnissla

E det förresten någon mer som ska ner dit o kolla

Ös på med tips nu:tummenupp

Last edited:

PATA NEGRA

PATA NEGRA
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
2004,Suzuki,GSX1400
Tjena hejsan! Jag har varit och kollat på MotoGP i Catalunya 4ggr.
Första gången satt jag på läktare H. Det är som ett litet stadiumområde
med bra överblick från att hojarna kommit upp från bakrakan in i kurvområdet som slutar med backen ner mot startrakan! Dom nästa tre åren har jag suttit på läktare E! Därifrån ser man hojarna komma i full kareta på långrakan och bromsa in inför första kurvan, och där brukar
det bli intressant! År 2007 hade jag första parkett när Rossi bromsade om Stoner i ytterspår vid några tillfällen! I övrigt är det så att om du köper en tredagarsbiljett så kan du traska runt fritt på banan under fredagen, men under kval och race så är du hållen till den plats som står på biljetten! Jag har aldrig kollat in banans faciliteter under förutsättningen att barn ska med, så där har jag inga tips att ge!
Jo, förresten, år 2006 så hade man ju bra utsikt när Sete Gibernau körde in i Capirossi och orsakde den startkrasch som påverkade den säsongen väldigt mycket! Ofta ett bra ställe att sitta på!

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Tjena hejsan! Jag har varit och kollat på MotoGP i Catalunya 4ggr.
Första gången satt jag på läktare H. Det är som ett litet stadiumområde
med bra överblick från att hojarna kommit upp från bakrakan in i kurvområdet som slutar med backen ner mot startrakan! Dom nästa tre åren har jag suttit på läktare E! Därifrån ser man hojarna komma i full kareta på långrakan och bromsa in inför första kurvan, och där brukar
det bli intressant! År 2007 hade jag första parkett när Rossi bromsade om Stoner i ytterspår vid några tillfällen! I övrigt är det så att om du köper en tredagarsbiljett så kan du traska runt fritt på banan under fredagen, men under kval och race så är du hållen till den plats som står på biljetten! Jag har aldrig kollat in banans faciliteter under förutsättningen att barn ska med, så där har jag inga tips att ge!
Jo, förresten, år 2006 så hade man ju bra utsikt när Sete Gibernau körde in i Capirossi och orsakde den startkrasch som påverkade den säsongen väldigt mycket! Ofta ett bra ställe att sitta på!

Jo jag funderar på att ta på läktaren A det e ju med vid första kurvan och där finns en tv skärm men e kluven om jag inte skulle ta E el F istället

E det svårt att ta sig till o från banan och så.

Rejäla hörselskydd på kidsen! (alla fattar ju inte)

Jo de har riktiga hörselskydd de e vana att kolla på hojtävlingar:tummenupp Fast gp hojarna låter väl lite mer

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
KTM RC8 R -12
Tycker att du ska sitta hemma, då ser man alla kurvor kanon bra.

Last edited:

PATA NEGRA

PATA NEGRA
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
2004,Suzuki,GSX1400
Jo jag funderar på att ta på läktaren A det e ju med vid första kurvan och där finns en tv skärm men e kluven om jag inte skulle ta E el F istället

E det svårt att ta sig till o från banan och så.

Jo de har riktiga hörselskydd de e vana att kolla på hojtävlingar:tummenupp Fast gp hojarna låter väl lite mer

Ta pendeltåget från Barcelona till Montmelo! Pendeltåget heter Renfe!Ta gröna linjen som heter R2 i rikting mot Macanet! Om du är osäker på om du kommit till rätt perrong vid avresan så är ett hett tips att kolla in klientelet runt omkring dig! Om dom har Rossikepsar och Pedrosa tröjor på sig så är du förmodligen på rätt spår! I Montmelo finns det pilar och skyltar som visar vägen till banan! Det är ca 3km att gå! Med lite tur så kan man få plats på ett litet tufftufftåg som kör upp en till banan! Kostar väl en euro eller så! Det lilla tåget har gummihjul och åker inte på räls, men det ser ut som ett litet tåg!

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ta pendeltåget från Barcelona till Montmelo! Pendeltåget heter Renfe!Ta gröna linjen som heter R2 i rikting mot Macanet! Om du är osäker på om du kommit till rätt perrong vid avresan så är ett hett tips att kolla in klientelet runt omkring dig! Om dom har Rossikepsar och Pedrosa tröjor på sig så är du förmodligen på rätt spår! I Montmelo finns det pilar och skyltar som visar vägen till banan! Det är ca 3km att gå! Med lite tur så kan man få plats på ett litet tufftufftåg som kör upp en till banan! Kostar väl en euro eller så! Det lilla tåget har gummihjul och åker inte på räls, men det ser ut som ett litet tåg!

Det va en bra beskrivning:) Har du varit där ofta eller.
Hur e det inne på området o så

Någon mer som planerat in en resa dit

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Nu va biljetterna bokade:)

Tack för alla tips

Nu gäller det bara att hålla tummarna att kristiansson kommer köra 125gp:yoparty

Då får man packa med sig flaggor med

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Då börjar det bli dags för avfärd snart:yoparty

Någon mer som ska ner o kolla på det.

Synd att det inte blev någon svensk i 125gp fast får kanske ta med mig flagga ändå:)

PATA NEGRA

PATA NEGRA
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
2004,Suzuki,GSX1400
Det va en bra beskrivning:) Har du varit där ofta eller.
Hur e det inne på området o så

Någon mer som planerat in en resa dit

Jag vet inte vart du ska sitta men bakom långrakan finns mat&dryck,
souvenirer, toaletter mm. Ska du ta med egen dryck så gillar inte vakterna glasflaskor ! TREVLIG RESA !

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Jag vet inte vart du ska sitta men bakom långrakan finns mat&dryck,
souvenirer, toaletter mm. Ska du ta med egen dryck så gillar inte vakterna glasflaskor ! TREVLIG RESA !

Tack för tipsen:tummenupp

Det va som du sa att kolla efter de med rossikepsar o dyl.

Tog lite tid att hitta till tågstationen men det gick sen va det inga problem.

Hakade på några engelsmän på lördagen som åkte runt på de mesta race.

På söndagen fick jag visa vägen för en som kom från australien:)

Riktigt go stämning överallt

Sen racet fy fan det va kul

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping