Reservdelar och trim till Honda MTX125R?

Kurtan

2-taktsnörd
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha RD350
Har precis köpt en Honda MTX125 för 1500:-, går fint som fan, dock ska jag ej ha den som Lätt MC. Men nu över till frågan, finns det överhuvudtaget några reservdelar till dem? Och trim? Såg på 50cc.nl att det funnits 180cc till den men den va tydligen inte tillgänglig längre. Den använder det gamla ATAC-systemet.
 

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Kurtan skrev:
Har precis köpt en Honda MTX125 för 1500:-, går fint som fan, dock ska jag ej ha den som Lätt MC. Men nu över till frågan, finns det överhuvudtaget några reservdelar till dem? Och trim? Såg på 50cc.nl att det funnits 180cc till den men den va tydligen inte tillgänglig längre. Den använder det gamla ATAC-systemet.


Har för mig att det är nästan samma motor som på NSF och NSF R2 och till dem finns det prylar och bigbore kit....
 

Kurtan

2-taktsnörd
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha RD350
RGmaniac skrev:
Har för mig att det är nästan samma motor som på NSF och NSF R2 och till dem finns det prylar och bigbore kit....

Jaså? Fan va gött!

Jag tror jag kommit underfund med att kopplingen är totalslut. Typ drar upp i 8-9 000 rpm direkt på varje växel och det märks knappt när man växlar och ibland får den fäste och går raskt ner i varv.
 

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Westcoast(Skaftö)
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
Kurtan skrev:
Jaså? Fan va gött!

Jag tror jag kommit underfund med att kopplingen är totalslut. Typ drar upp i 8-9 000 rpm direkt på varje växel och det märks knappt när man växlar och ibland får den fäste och går raskt ner i varv.
jobbigt för dig! jag har precis bytat lameller på min! det är jobbigt som F*N! :fakta
 

Kurtan

2-taktsnörd
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha RD350
Äh, många lameller han man bytt i sina dagar så det är nog inga problem :) Problemet är snarare att köpa dom :rolleyes:
 

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hillerstorp
Hoj
korvmojsrääser
tror inte dom är så vanliga eller det kanske bara e moppeversionen av den...en kompis som hade den...fanns en fungerande i sverige eller ngt....fanns massa i tyskland men inga i sverige...ngn som vet?
 

Kurtan

2-taktsnörd
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha RD350
Nu ska ni inte mobba min kompis. HAN HAR FAKTISKT.. eeh... KOPPLINGSSYNDROMET! :rolleyes:

Ingen som vet var det sitter strypningar i den? Det är INTE samma motor som NSF då våran MTX är från typ 84 eller nåt och det är årsmodell 87 och framåt som har den NSF-liknande motorn.
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
det finns ju inget trim till dessa gamla motorer längre :(
Jag skulle ju vilja ha nåt kul till NSFen Jag såg att det inte var samma motor men den låter mycket likt min!
 

Kurtan

2-taktsnörd
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha RD350
cool_adde skrev:
det finns ju inget trim till dessa gamla motorer längre :(
Jag skulle ju vilja ha nåt kul till NSFen Jag såg att det inte var samma motor men den låter mycket likt min!

:gråta

Jävla skit!
Men, men, motorn ska i alla fall på våran Honda MB och sen får man väl bygga ett avstämt rör samt porta cyllen lite då. Borde väl ge lite power iaf.

Någon som vet nåt om ATAC-systemet? Det går ju som sagt upp en pelare typ på topplocket som det är typ två hål i på vardera sida. I ena hålet sitter det en lång skruv och det läcker lite olja ifrån den. Jag är inte så haj med det är med variabla avgasportar och framför allt inte ATAC. Någon som kan förklara ATAC som kan?
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
det är en mekansik variant på avgasport. Dvs den har inte någon ordentlig koll på om den ska öppna eller stänga... jag tror att den fungerar med vaccum teknik

Den ska åka innåt när det varvas! det är säkert. vet inte vilket varvtal det sker på men det är ju bara att känna på gummibälgen som sitter som skydd där!
 

Therudeboy

Guest
Kurtan skrev:
:gråta

Jävla skit!
Men, men, motorn ska i alla fall på våran Honda MB och sen får man väl bygga ett avstämt rör samt porta cyllen lite då. Borde väl ge lite power iaf.

Någon som vet nåt om ATAC-systemet? Det går ju som sagt upp en pelare typ på topplocket som det är typ två hål i på vardera sida. I ena hålet sitter det en lång skruv och det läcker lite olja ifrån den. Jag är inte så haj med det är med variabla avgasportar och framför allt inte ATAC. Någon som kan förklara ATAC som kan?


Ska in en Cr80 eller Cr125 motor i min mb som lite test :)
 

Kurtan

2-taktsnörd
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha RD350
Silwer skrev:
MTX 125 är den hoj som var värst 83, året efter kom nya DTn o körde över den fullständigt.
Slö och tråkig maskin imho.

Okej, okej, men med tanke på att den kostade oss 1500:- så...

Therudeboy:

Buäää! Säg inte sådär! Nu blir jag avis! :gråta
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top