Restaurang Göteborg?

MrsIce

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2005
Ort
Alingsås
Hoj
BMW R 1150R Rockster
Jag vill ha tips på bra restauranger i Göteborg där man kan äta schysst mat.
Helst ska man få tillräckligt med mat så man blir mätt och till ett okej pris. Gärna centralt också.

Inte Pizza Hut, Burger King eller liknande ställen.
 

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
Joe Farellis på Kungsportsavenyn 12 eller Svarta Oliver på Kristinelundsgatan 4 brukar jag käka på när jag går ut och vill ha något lite finare. Finns ju såklart dyrare men jag tycker de har god mat och OK priser för det man får.
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Instämmer med föregående talare, Svarta Oliver är väl värt ett besök om du gillar grekisk mat... Glöm inte att boka bord bara!
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Joe Farellis på Kungsportsavenyn 12 eller Svarta Oliver på Kristinelundsgatan 4 brukar jag käka på när jag går ut och vill ha något lite finare. Finns ju såklart dyrare men jag tycker de har god mat och OK priser för det man får.

Vid mitt förra besök i GBG käkade vi på Joe Farelli's. Jag kommer att göra det varenda gång jag hamnar i Götet. Fantastiskt god mat. :tummenupp
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Några ställen jag trivs på.

Casa Nostra på Nordenskiöldsgatan (Linnéstan). Äkta italiensk husman tillagad av äkta italienare med trevliga italienska ägare. Inte killar som bara vill vara italiano när de raggar på tjejer. Salsiccia, polenta, risotto, saltimbocca osv i mysig miljö. Finns 6-7st "italienska" restauranger i Linné men denna är fan bäst. Pasta e Cotorni är bra också.

Texas Longhorn, Linnéplatsen. Steaks, ribs(gudomliga), Texas chili, fajitas mm. Alltid trevlig personal och mysig uteservering. God och rejäl BBQ med iskall Samuel Adams-bärs på fat.

Vill du äta finkrog men till bra pris - Thörnströms kök. Minst lika bra som 28+ eller Sjömagasinet men halva priset. Grymt vällagad lyxmat och alltid toppbetyg i tester.

Skippa Avenyn. Joe Farellis ska iofs vara bra. Har jag HÖRT. Själv har jag bara varit där på natten. Stod som en packad sill och låtsades ha trevligt. :rolleyes:
 
Last edited:

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
-04, KTM 640
Hereford beefsto är grymt bra, men det kostar som fan där också :p

Pasta Haus är jävligt gott tycker jag.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Casa Nostra på Nordenskiöldsgatan (Linnéstan). Äkta italiensk husman tillagad av äkta italienare med trevliga italienska ägare. Inte killar som bara vill vara italiano när de raggar på tjejer. Salsiccia, polenta, risotto, saltimbocca osv i mysig miljö. Finns 6-7st "italienska" restauranger i Linné men denna är fan bäst. Pasta e Cotorni är bra också.

Du glömde That's Amore. Jävla bra ställe. Samma ägare som La Cucina Italiano men lite mer nedtonat och inte lika cp-dyrt som La Cucina.

PS: Farellis är en turistfälla med hyffsad mat. Deras wings är helt ok och de har en schyst nacho plate som passar bra till wingsen.
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

Mycket god mat och servicen var exakt så som den bör vara, kunnig och tillhands precis stunden innan man visste att man behövde de.

Ett annat tips, av helt annat slag, är den palestinska restaurangen Silvis, i Linnéstan. Väldigt god mat, som en blandning av grekiskt och arabiskt. Restaurang Krakow i Vasastan har gott, men enkelt käk, av polskt/tjeckiskt snitt, som passar bra med rikliga mängder öl.

N.B. att mina restaurangtips har några år på nacken, då jag inte bott i Gbg på ett tag, men sist jag var där stod de sig fint.
 

MrsIce

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2005
Ort
Alingsås
Hoj
BMW R 1150R Rockster
Tackar för tipsen hittills.
Vet ni någon bra kvällsbuffé i Gbg?
Funderar på finkrog ena dagen och buffé andra dagen
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Du glömde That's Amore. Jävla bra ställe. Samma ägare som La Cucina Italiano men lite mer nedtonat och inte lika cp-dyrt som La Cucina.

PS: Farellis är en turistfälla med hyffsad mat. Deras wings är helt ok och de har en schyst nacho plate som passar bra till wingsen.

Har ätit där två gånger och är inte superimponerad. Helt okej iofs, beror kanske på vad man tar. De gör dock sjukt god cappuccino. Föredrar helt klart Casa.
 

dow

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Linköping / Stockholm
Hoj
Ducati 748
Ytterligare två tips;
Restaurang Bombay, 2a långgatan. En gång i tiden fick det här stället 5 fyrar i GP och blev upphausat som sjutton. De expanderade, och stället tappade lite av sin charm. Fortfarande skitgod mat, inte lika trångt som tidigare, och fortfarande finfin utsikt över finkulturen tvärsöver gatan för den som är lagd åt det hållet. Billig och fruktansvärt bra Indisk mat.

Fiskekrogen, Lilla torg. Inte mycket att säga egentligen. Fantastisk mat i lika fantastiska lokaler. Tyvärr till ett högt pris. Deras skaldjurstalrikar är gudomliga, och de är ruggigt duktiga på vin.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Tackar för tipsen hittills.
Vet ni någon bra kvällsbuffé i Gbg?
Funderar på finkrog ena dagen och buffé andra dagen

För att du får så j-a lite mat på finkrogen och måste äta upp dig dagen efter menar du? ;)

Som sagt Thörnströms kök om du letar finkrog. Grymt vältillagad mat med väldigt fina smakkombinationer och experimentlusta. Trevligt hembakt bröd också i flera tappningar. Och priset är verkligen på en schysst nivå. Alltså det blir ju en nota att räkna med men inget alls jämfört med de dyraste ställena.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top