Restips 3 dagar (2 nätter)

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Hoj
Ducce
Tänkte att det är dags för första MC semestern, har fått hela 3 dagar till mitt förfogande (familjefar) …

Har som alla andra spanat in Norge och det lockar av flera anledningar, nära, fint och rimligt avstånd när man har begränsat med tid.

Tänkte dra ut från Göteborg men saknar också respartners, är det någon/några här som också skall ut eller sitter och smider planer så vore det intressant om man kunde "hänga på" (om ni kan tänka er att åka med en rookie dvs :tummenupp ).
Är ganska flexibel, tänkte åka någon gång mellan v29-31.

Men hur långt hinner man på 3 dagar, är det värt det, vilken väg skall man satsa på med begränsat med tid?
Många säger ju att det tar tid att ta sig igenom och man vill ju inte fastna på andra sidan behöva två extra dagar att ta sig hemåt.
Förutom priserna är väl hastighetsövervakningen det som talar emot (jobbigt att ligga och spana på mätaren varje sekund, inte för att jag ligger och pressar) men jag ser inte några andra platser som rimliga att hinna med, förutom Sverige då.

Har inga direkta mål med att se något (förutom bergen) utan vill mest bara ut och åka, det räcker för mig.

Tacksam för alla typ av tips och erfarenheter, någon kanske har gjort en resa på 3 dagar och har karta mm sparat, inkl boendealternativ och vill dela med sig så är det också av intresse.
(Självklart lusläser jag forumet här men det är alltid intressant med aktuella tips)

Kan vara värt att tillägga att jag kör kåplöst och har inte en massa packväskor osv så det får bli en "light" travel, möjligt att jag kan skaffa tält om det blir på den vägen.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping