SKOMAKARN
Ny medlem
Hjälp!!!!!!!!! Var i hela världshistorien hittar man resultatlistor/slutresultat från Rookieklasserna inkl. 125j.
Har kollat överallt men kan inte hitta skiten
Har kollat överallt men kan inte hitta skiten
Sanndröm har en fin lista http://www.sandstream.se/tabell.asp
Thank you!
Konstigt att man inte kan hitta detta på rr.se eller svemos hemsida
rr.se:
"Detta är den officiella webbplatsen för Svenska Mästerskapen i Roadracing. Här kan du följa SM-serien under säsongen och lära dig mer om vår fartfyllda sport."
gott ja kom 51a av 58 trodde inte man fick några poäng som 14 gubbe över mål.... ja jävlar nu kan jag skryta över att ja inte kom sist i r1000 i år....
Thank you!
Konstigt att man inte kan hitta detta på rr.se eller svemos hemsida
Mike Luff har en serie för Rookie i SO och en sammanställning för den, annars är anledningen att det finns ingen serie att sammanställa och då är det ju inte så konstigt att inte svemo eller nån annan har en serietabell.
Så sandströmmingens lista är inofficiell ?
Sandströms lista stämmer, mycket jobb bakom den
Men som Samuel skriver så finns det även en Scandinavian Open serie som Mike Luff håller i och den har en officiell poänglista här, http://www.karlskogamotorstadion.com/sosidor/so2008/totalresultat/totalpoints2008.htm
/Nitrous
Men, varför har man en massa olika poäng i rookieklasserna om det inte finns nån serie/lista? Isf hade det väl varit enklare med bara placering i varje race?
Men, varför har man en massa olika poäng i rookieklasserna om det inte finns nån serie/lista? Isf hade det väl varit enklare med bara placering i varje race?
Men hur mycket är den värd då ingen organisation står bakom den ?
Jag menar vem är den egentliga R1000 mästaren Falemo eller Lindfors? eller är det som i proffsboxningens värld där det finns 5 olika världsmästare
Fast alla kanske inte har ambitionen att klassa upp sig, utan bara vill ha lite mer seriekänsla? Jag vill/kan/tänker inte bli A-förare, men jag skulle gärna se var jag hamnade jämfört med alla andra på samma nivå efter en hel säsong. Och eftersom man redan räknar poängen så görs ju redan jobbet, det är ju bara att nån på Svemo kallar det serie istället.Det är ju fortfarande uppklassningspoäng som delas ut i b-race, det är dom som Sandström har samlat ihop i en tabell och bra är ju det, då kan man ju lätt se om man har samlat ihop tillräckligt med poäng för att klassa upp sig.
Men hur mycket är den värd då ingen organisation står bakom den ?
Jag menar vem är den egentliga R1000 mästaren Falemo eller Lindfors? eller är det som i proffsboxningens värld där det finns 5 olika världsmästare
Falemo vann väl supportklassen r1000 i SO.
Det delas ju ut pokaler på so festen till dom främsta så viss måste det väl ändå klassas som en serie?
Det har du nog rätt i för det är pokalerna vi vill åt
Ja, fast det sjuka är att Hampus Lange som kom tvåa i totalen i rookie 1000 inte kommer få någon pokal då han inte är serieanmäld.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|