Resultat för rookieklasserna

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Hjälp!!!!!!!!! Var i hela världshistorien hittar man resultatlistor/slutresultat från Rookieklasserna inkl. 125j.

Har kollat överallt men kan inte hitta skiten:gnissla

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
gott ja kom 51a av 58:D trodde inte man fick några poäng som 14 gubbe över mål.... ja jävlar:D nu kan jag skryta över att ja inte kom sist i r1000 i år....

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
rr.se:

"Detta är den officiella webbplatsen för Svenska Mästerskapen i Roadracing. Här kan du följa SM-serien under säsongen och lära dig mer om vår fartfyllda sport."

OK, I see. Men på svemos hemsida borde det väl kunna stå. Var hittade man det innan Sanndröm hade sin sida?

gott ja kom 51a av 58:D trodde inte man fick några poäng som 14 gubbe över mål.... ja jävlar:D nu kan jag skryta över att ja inte kom sist i r1000 i år....

Jo för fasen! Första femton får poäng:tummenupp

Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Thank you!
Konstigt att man inte kan hitta detta på rr.se eller svemos hemsida:va

Mike Luff har en serie för Rookie i SO och en sammanställning för den, annars är anledningen att det finns ingen serie att sammanställa och då är det ju inte så konstigt att inte svemo eller nån annan har en serietabell.

MC Doktorn

Guest
Mike Luff har en serie för Rookie i SO och en sammanställning för den, annars är anledningen att det finns ingen serie att sammanställa och då är det ju inte så konstigt att inte svemo eller nån annan har en serietabell.

Så sandströmmingens lista är inofficiell ?

MC Doktorn

Guest
Sandströms lista stämmer, mycket jobb bakom den :tummenupp

Men som Samuel skriver så finns det även en Scandinavian Open serie som Mike Luff håller i och den har en officiell poänglista här, http://www.karlskogamotorstadion.com/sosidor/so2008/totalresultat/totalpoints2008.htm

/Nitrous

Men hur mycket är den värd då ingen organisation står bakom den ?

Jag menar vem är den egentliga R1000 mästaren Falemo eller Lindfors? eller är det som i proffsboxningens värld där det finns 5 olika världsmästare

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Men, varför har man en massa olika poäng i rookieklasserna om det inte finns nån serie/lista? :va Isf hade det väl varit enklare med bara placering i varje race?

Rookie är en supportklass precis som Superbike Challenge, skillnaden är bara att i Rookie kör alla med B-licens och placeringen man tillgodoräknas är det man utgår från när man ska klassa upp sig till A-licens. Av naturliga skäl så utgår Sandstream och alla andra från den naturliga poängsättningen även i rookie trots att dom poängen inte används i något officiellt sammanhang annat än i SO.
Sen är det så att Mike Luff och Scandinavian Open har en serie även för rookie där endast SO-tävlingarna räknas in såklart. Placerar man sig bra i SO totalen får man cup-pris på banketten för SO som hålls i Oktober.
Alltså, kör man rookie i SO är det lite mer "serie" med en officiell totalvinnare osv. , övriga tävlingar så kör man bara för att ha roligt och att få sina poäng för att kunna klassa upp sig.

/Nitrous

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Men, varför har man en massa olika poäng i rookieklasserna om det inte finns nån serie/lista? :va Isf hade det väl varit enklare med bara placering i varje race?

Det är ju fortfarande uppklassningspoäng som delas ut i b-race, det är dom som Sandström har samlat ihop i en tabell och bra är ju det, då kan man ju lätt se om man har samlat ihop tillräckligt med poäng för att klassa upp sig.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale

Jag menar vem är den egentliga R1000 mästaren Falemo eller Lindfors? eller är det som i proffsboxningens värld där det finns 5 olika världsmästare

Förstår hur du menar, samma problem finns ju för Superbike Challenge och Nordic Superbike i SO .

Men, huvudsaken är väl att alla har roligt och sätter sprätt på pengarna man våldtar plånboken på varje tävlingshelg :tungan

/Nitrous

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det är ju fortfarande uppklassningspoäng som delas ut i b-race, det är dom som Sandström har samlat ihop i en tabell och bra är ju det, då kan man ju lätt se om man har samlat ihop tillräckligt med poäng för att klassa upp sig.
Fast alla kanske inte har ambitionen att klassa upp sig, utan bara vill ha lite mer seriekänsla? Jag vill/kan/tänker inte bli A-förare, men jag skulle gärna se var jag hamnade jämfört med alla andra på samma nivå efter en hel säsong. Och eftersom man redan räknar poängen så görs ju redan jobbet, det är ju bara att nån på Svemo kallar det serie istället.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r

Falemo vann väl supportklassen r1000 i SO.

Det delas ju ut pokaler på so festen till dom främsta så viss måste det väl ändå klassas som en serie?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0