lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Om jag ska köra med returpump till oljan (mellan turbo och tråg), behöver jag backventil då eller sköter pumpen det? Mocal gör ju fina pumpar. Någon som använt någon annan? Vet en som kör med en Biltema-pump för vatten, och den har mässingshus så den har funkat. Iofs en ren stripphoj (SPSB tror jag) så den har ju inte gått i timmar kontinuerligt, så om det funkar i längden vet jag inte.
Jag ska byta till en KKK K24 i vinter, och den är lite bredare och större i omfång än den td04-16t jag kör men nu, så jag vet inte om fallet på oljan räcker efter turbobytet. K24:an är lite känslig på returen också. Ska försöka få upp turbon en bit, men jag vet inte om det räcker eftersom avgashuset är lite större. Har inte mätt än om avståndet från fläns till turbinaxel är längre än på td04:an.
Liten oljeburk med avluftning är väl en bra idé så inte turbon sugs torr?
Jag ska byta till en KKK K24 i vinter, och den är lite bredare och större i omfång än den td04-16t jag kör men nu, så jag vet inte om fallet på oljan räcker efter turbobytet. K24:an är lite känslig på returen också. Ska försöka få upp turbon en bit, men jag vet inte om det räcker eftersom avgashuset är lite större. Har inte mätt än om avståndet från fläns till turbinaxel är längre än på td04:an.
Liten oljeburk med avluftning är väl en bra idé så inte turbon sugs torr?