Revenge of the sith!

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Bara att börja räkna ner. Premiär den 19:e Maj.

HÖJER ETT VARNINGENS FINGER FÖR EVENTUELLA SPOILERS!!
Ny trailer -> StarWars - Episod III - Revenge Of The Sith (quicktime).

Men tyvärr känns som det verkar bli mindre och mindre "starwars" för varje ny episod. :(
Men hoppas ändock på en värdig avslutning (?) på den här "sexologin". :)

20050308_1_bg.jpg

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Det där såg ju bra ut! Inga dockor, inte den där långörade jävla idioten och inga björnar. Kan nog bli nåt!

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
morlock skrev:

Men tyvärr känns som det verkar bli mindre och mindre "starwars" för varje ny episod. :(

Håller på och tankar ner nu. Som gammal SW-fantast vill jag emellertid påpeka att det egentligen är nio delar, frågan är om alla nio någonsin kommer filmatiseras. Som bekant kom 4,5,6 först och nu har 1,2 och tre filmats. Vore grymt kul om de gör 7,8 och 9 också.

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
morlock skrev:

Det är fan bäst att ni börjar räkna ner till 19 maj... för det är min födelsedag!! :banana

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
abstruse skrev:
Håller på och tankar ner nu. Som gammal SW-fantast vill jag emellertid påpeka att det egentligen är nio delar, frågan är om alla nio någonsin kommer filmatiseras. Som bekant kom 4,5,6 först och nu har 1,2 och tre filmats. Vore grymt kul om de gör 7,8 och 9 också.

Nej, det tar slut iomed denna. Såg någon liten grej med Lucas där han hävdade att 9-dels uppfattningen var en missuppfattning. Tror det var i DVD-boxen.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
t-rex skrev:
Nej, det tar slut iomed denna. Såg någon liten grej med Lucas där han hävdade att 9-dels uppfattningen var en missuppfattning. Tror det var i DVD-boxen.
Ja, har för mig att han sa att han inte tänkte göra del 7,8,9 för att han börjar bli gammal och vill hinna med andra projekt också, stackarn. :rolleyes:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
t-rex skrev:

Jaså? Så lät det inte i slutet av 80-talet iaf? Läste varenda SW-tidning då och enligt olika artiklar då så var det enligt vad jag tidigare har skrivit. Synd om det inte kommer ske hur som helst.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Tvärtemot så läste jag nyligen(kommer ej ihåg vart) att det skulle göras 7,8,9 också, sanningshalten låter jag vara osagd dock

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
abstruse skrev:

Fast sannolikheten att de gör 7,8 och 9 inom en snar framtid är ju väldigt liten
med tanke på att det står "The saga is complete May 19th" i slutet av trailern...

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1
Det var väl Timothy Zahn som skrev fortsättningen, dvs de tre böckerna. Lucas lär ju knappast fortsätta sitt verk, som han så många gånger säger sig ha fullbordat, med att filmatisera någon annans verk och idéer även om han har godkänt dessa och anser dem vara bra.

Fast jag å andra sidan har inte precis järnkoll på läget..

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
[Akryl]*Amid skrev:
Fast sannolikheten att de gör 7,8 och 9 inom en snar framtid är ju väldigt liten
med tanke på att det står "The saga is complete May 19th" i slutet av trailern...

Har inte sett trailern än och det enda jag har hävdat är att det egentligen är nio delar. Att sedan han nu inte tänker filmatisera alla nio är en annan femma. Det var nio från början och "storyn" till dessa har funnits sedan minst tjugo år tillbaks.

Man kan ju bara hoppas att han ändrar sig igen.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
abstruse skrev:
Man kan ju bara hoppas att han ändrar sig igen.
Jag tycker först vi ska se den här delen och sedan ta ställning till om herr Lucas är värdig att fortsätta med sagan. Det känns som CGI-tarmen på ILM sprutar lite väl mycket ibland....

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
morlock skrev:
Jag tycker först vi ska se den här delen och sedan ta ställning till om herr Lucas är värdig att fortsätta med sagan. Det känns som CGI-tarmen på ILM sprutar lite väl mycket ibland....

Har just sett trailern och hoppas innerligen att filmen är bättre än denna. Lite väl mycket action-filmstuk över den. Ok, man är 18 år äldre än när man tyckte SW var som häftigast, men tycker ändå den gamla SW-känslan är borta.

Men, jag håller med dig. Ska bli kul att se nästa film och därefter får vi se vad som händer.

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
abstruse skrev:
Har just sett trailern och hoppas innerligen att filmen är bättre än denna. Lite väl mycket action-filmstuk över den. Ok, man är 18 år äldre än när man tyckte SW var som häftigast, men tycker ändå den gamla SW-känslan är borta.

Men, jag håller med dig. Ska bli kul att se nästa film och därefter får vi se vad som händer.
Har oxå för mig att det va 9 delar som var lovat, men men, vi fåla se..
Jag var för övrigt på Sci-fi mässan i Gbg idag, där vart både Bobba Fett och R2-D2 (skådisarna) Storm troopers, Darth Vader å en massa andra filurer (statister) Å ja kan oxå säga att känslan har försvunnit, men ser fram emot den 3dje filmen :tummenupp

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...