Rev'it skinnställ

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Hej,

Fick erbjudande av en kompis att köpa ett tvådelat skinnställ av märket Rev'it, stället är 5-6 år gammalt och i fint skick. Ingen jag pratat med känner till detta märke och jag hittar inget när jag söker här i forumet, är det någon som vet om det här är ett bra och säkert ställ?

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Är nog helt ok, både Bautista och De Puinet i motogp använder Rev'it

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Okej, vet du något om hur dom står sig mot tex Alpinestars, vad är skillnaderna mellan olika ställ?

Heale

Guest
Jag har ett helställ, modell Replica. Skönaste stället jag haft. Riktigt bra skinn, helt klart i klass med Alpinestars och andra tillverkare om du frågar mig. Sen säljer ju alla tillverkare både mer påkostade och enklare ställ så det får man ju jämföra modell för modell.
Stora skillnaden och den med störst betydelse är passformen. Det måste man testa. Det som är bra för mig kan ju vara fullkomligt värdelöst för dig.

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Okaj det låter ju bra. Jag är nybörjare i MC-världen så jag vet inte riktigt hur ett ställ ska sitta... men när jag testade det satt byxorna bra tyckte jag, när man satte sig så satt knäskydd och liknande på rätt ställen och det kändes behagligt i midjan. Jackan var på gränsen till lite för lång i armarna men armbågsskydd och liknande satt även dom där det skulle. Jag personligen vill inte åka insvept i en kondom så jag har gärna ett ställ som det är lite plats i, hur är detta säkerhetsmässigt? Vad är liksom rätt passform? vad är viktigt att tänka på?

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
Skinnställ ska sitta som en kondom oavsett som de är 2-delat eller helställ.. Är stället för stort så kommer skydden flytta sig vid en ev vurpa, så.. Vill du slippa kondomkänslan så är det lika bra att köpa lösa knäskydd, överkroppsskydd samt köra allväders istället...

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Jag ska ta med mig stället till en firma imorgon och be dom titta hur dom tycker det sitter o se vad dom säger :)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Skinnställ skall sitta obehagligt tight när man provar dem, skall du jämföra med kondom så är det "den som kramas" du är ute efter. Passa dig dock om ärmarna är för tighta, de töjer sig inte och du får minskat blodflöde. Samma sak gäller halsen... :crash
Som nån sa, skydden skall sitta på plats när man tumlar runt och de gör de inte om stället sitter "skönt".
Efter en eller ett par turer i regn och nån tur i 25 - 30 graders värme så har du ett ställ som sitter som om det vore sytt på din kropp. Det luktar dessutom huggorm.
I övrigt så får du ändå hängröv efter tiden så bry dig mindre om hur det ser ut och mer om hur det sitter.

Rev'it är från Holland om jag inte missminner mig och krasch-kungarna i MotoGP, De Puinet, Bautista och Smith kör i Rev'it. Kan garantera att det är testat. :hihi

Last edited:

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Skulle ni säga att det stället sitter för löst på mig som det ser ut eller sitter det som det ska?

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
Enligt min åsikt är jackan 1 eller 2 storlekar för stort. du har inte ryggskyddet på dig heller va?

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Jackan känner jag med nog är lite för stor, vad tror du om byxorna? nej jag har inget ryggskydd i, skulle de fylla ut så att den passar bättre tror du?

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
Byxorna ser ur att funka lite långa men det fixar stövlarna som hjälper skydden att sitta på plats.
Tror inte att det skulle hjälpa med ryggskyddet. armarna ser lite för pösiga ut. Men får du den för ett bra pris så är det bara att dra iväg till gymmet och träna lite överkropp så sitter stället snart:tummenupp

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Får hela stället för 1000 kr så i värsta fall så köper jag det för byxorna... Jag har vanligtvis ganska stor överkropp men har inte tränat på några månader så kanske bra om det finns lite plats kvar ;) Min kroppsform är kort och aningen rund haha så byxor är alltid problemet att de blir för långa om de ska passa i midjan ;)

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
2 storlekar för stort.
Dessutom så är det osmart om du inte kör med ryggskydd.

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
2 storlekar för stort.
Dessutom så är det osmart om du inte kör med ryggskydd.

Tänker du på jackan eller allt som allt? Jag har såklart tänkt köpa ett externt ryggskydd att ha under, har inte hunnit skaffa varken hoj eller kort än så kör inte runt me de här utan ordentligt ryggskydd....

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
låter som en sjysst deal. så länge du håller dig på hjulen så spelar det ingen roll hur skydden sitter:näsblod:hihi beror väl lite hur du kör. får du känslan att det var nära ofta:rolleyes: så kan det va bra med skydd som sitter ordentligt

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
låter som en sjysst deal. så länge du håller dig på hjulen så spelar det ingen roll hur skydden sitter:näsblod:hihi beror väl lite hur du kör. får du känslan att det var nära ofta:rolleyes: så kan det va bra med skydd som sitter ordentligt

Har inga planer på att använda dom :) Ska ta mig ner till återförsäljaren som hela stället är köpt på en gång i tiden o se om det finns möjlighet att byta in jackan mot en i mindre storlek med pengar emellan :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!