Någon vänlig skäl med en Suzuki RGF -92 som skulle kunna hjälpa mig?
Fick hem oljepumpen igår och märkte att inte lock följde med, men sedan skall det tydligen sitta som en grejj mellan oljepump och axeln, se bild nedan:
Vad ligger en sån där på? Den där "konstiga grejjen"?
-----
Sedan så undrar jag hur ni med mer orginell RGF fyller på olja? Min oljebehållare är dold bakom kåporna och där kan jag inte komma åt, isf måste jag skruva av hela kåpan =/ hur fungerar det på orginal? Öppnar man passagerar sätet då lr?
Någon som vet ett smart sätt att fixa så jag kommer åt att hälla i olja i behållaren genom någon hemmauppfinning?
Jag hade tänkt sätta någon form av kylarslang på med klammrar och sedan försöka dra ut den någonstans, men då måste jag ha någon bra "knopp" som tätat i slangen.
-----
Kåporna på min sitter inte på ännu, men nu har jag märkt att det finns någon likande sak som nedan:
Vad sitter denna sak fast i? Och va fasen kostar den?
Är den nödvändig? Kan man inte göra egna?
------
Tack på förhand för er hjälp!!
Fick hem oljepumpen igår och märkte att inte lock följde med, men sedan skall det tydligen sitta som en grejj mellan oljepump och axeln, se bild nedan:
Vad ligger en sån där på? Den där "konstiga grejjen"?
-----
Sedan så undrar jag hur ni med mer orginell RGF fyller på olja? Min oljebehållare är dold bakom kåporna och där kan jag inte komma åt, isf måste jag skruva av hela kåpan =/ hur fungerar det på orginal? Öppnar man passagerar sätet då lr?
Någon som vet ett smart sätt att fixa så jag kommer åt att hälla i olja i behållaren genom någon hemmauppfinning?
Jag hade tänkt sätta någon form av kylarslang på med klammrar och sedan försöka dra ut den någonstans, men då måste jag ha någon bra "knopp" som tätat i slangen.
-----
Kåporna på min sitter inte på ännu, men nu har jag märkt att det finns någon likande sak som nedan:
Vad sitter denna sak fast i? Och va fasen kostar den?
Är den nödvändig? Kan man inte göra egna?
------
Tack på förhand för er hjälp!!
Last edited: