2015-01-08:
Att jag ska börja tävla har alltid varit en overklig dröm som aldrig skulle besannas trodde jag. Varför vet jag inte men det har varit så otroligt långt bort. Med Speedster cup så får även jag chansen, det är ju otroligt! Jag är inte snabb, än, men nu är jag väldigt sugen på att bli det. Att tävla mot och med andra är det bästa som finns!
Med bland annat dessa rader inledde jag mitt första inlägg för snart två år sedan i speedster-forumet. Mycket har hänt. Mycket ska hända. Och idag skriver jag här, i Pro / Superbike / Superstock-forumet.
Shit. Det är lätt att börja ifrågasätta sig själv. Det är det här jag har strävat efter. Jag har hela tiden trott på mig själv, men jag kan inte riktigt förstå att jag är här nu. Några av er kanske kommer ihåg att jag tog ett wild card i Falkenberg i år där jag placerade mig på 14:e plats. Jag minns det iaf! Och det är det jag tänker tillbaka till när jag funderar på vad jag har gett mig in på. Hur man än vrider och vänder på det så lyckades jag ta två SM-poäng i roadracing. I och med det så kom jag inte ens sist i SM-tabellen.
Det här är jag. Rickard Winblad. På något märkligt fantastiskt sätt så blev jag framröstad som årets raket. Helt galet häftigt. Och även något som jag är otroligt stolt över!
Jag har gjort en tråd för varje säsong och varje klass så i sann traditionsanda så är det dags för mig att skapa en tråd även för detta. Nu var det lite över ett år sedan den senaste tråden skapades här. Det är dags igen! utöver den här tråden kommer jag även finnas på Facebook med sidan Winblad Racing och på instagram med nicket Winbladracing. Alla tre forum kommer det vara lika varandra med ett par skillnader. Instagram har inslag av fler privata inlägg medans sporthoj-tråden kommer vara fokus på racerapporter, träningsrapporter, träning inför säsongen och frågeställningar. Facebook-sidan kommer vara en blandning. Vill du stötta mig så följ gärna mig på dessa sidor! Jag tycker att det är riktigt roligt och det värmer att fler än jag är intresserade av hur det går för mig!
Den 13:e maj går första racet för 2017 års säsong i Anderstorp. Fram tills dess så ska jag göra mitt yttersta för att vara i toppform. Målet är att komma på poängplats i varje race och de som kommer före mig ska vara där för att de är bättre förare, inte för att jag saknade styrka eller kondition till att köra 100%.
Det är i skrivande stund 180 dagar, 9 timmar, 30 minuter och 0 sekunder tills första SM-kvalet den lördagen. Nu lägger vi nästa växel!