Gamla kära GP500,
Fanns många trevliga mods till det också, bl.a SBK, Motogp som man kunde tanka hem.
Synd att man inte kan spela det längre på nyare datorer.
Har själv inte spelat det på länge nu, men det finns fortfarande en levande community där ute och med lite tweakande så går det utmärkt att köra spelet på en modern dator.
Funderar själv på att installera spelet igen samt lägga på en del grafikuppdateringar.
Rätt förvånad över att ingen nämner Superbike 2001.
Allt annat har ju varit kasst i jämförelse med det.
Har inte spelat Superbike 2001, men väl föregångaren som måste släppts i slutet av 90-talet. Tror det var -98. Minns att jag gillade det, men GP500 var bättre i min värld.
Provade en senare variant i Superbikeserien några år senare, men den kändes nerdummad. Det är möjligt att spelserien peakade 2001, men jag missade den utgåvan. Kanske dags att kika på det spelet också.
För att återgå till trådens huvudperson, Ride, så får jag mer och mer vibbar av att det kommer bli ännu ett arkadspel med motorcykeltema. Forza/GT5 med motorcyklar istället för fyrhjulingar.
Jag skulle älska ett motorcyklarnas svar på rFactor/Assetto Corsa istället.
Tyvärr är det väl så att hur gärna man än vill, så blir en motorcykelsim aldrig så bra som en bilracingsim. Det är svårt att överföra den extra dimension som en tvåhjuling har till datorvärlden.