Rikspucko!!!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Du pucko som körde hoj (nyare Gixxer) på E18 mellan Kungsängen och Stäket imorse vid strax före kl 6 och lekte kamikazepilot, vad fan tänkte du på eller så tänkte du inte alls, du kanske hade bråttom med att hämta hjärnan som du glömt.Fortsätter du så där kommer du inte bli gammal.

Åker pickup in mot Stockholm på E18 och ligger i vänsterfilen och kör om bilar när hojen ifråga närmar sig bakifrån, han blinkar med helljuset och när jag passerat sista bilen så slår jag på blinkersen till höger och börjar byta fil, då dyker puckot in innanför och kör om på höger sida nästan ute på vägrenen. Lite längre fram så går en långtradare ut i vänsterfilen för omkörning och långtradaren nästan bredsidar ut puckot i staketet han fortsätter då mellan räcket och långtradaren på den minimala vägrenen.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
trodde det va nån som ville mig nåt när jag såg rubriken, men va det visst inte :glömdet
 

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Ort
På landet
Hoj
Ducati 848
Vet inte om vi har sett samma snubbe men killen jag såg körde mellan filerna på E18 i typ 110 - 120 samt väldigt nära bilarna i vänsterfilen (typ tryckte sig förbi...)

Såg inte helt säkert ut. Kan inte hålla i längden...
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Va!? Ska man inte göra såhär?
Jag har fått lära mig att man ska kryss mellan filerna och trycka sig förbi bilar när man kör hoj!


Nej men skämt åsido. Tids nog lär sig nog den liraren en läxa han sent skall glömma.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
:D

Om alla bilister bara håller sig i en fil så slipper vi hålla på och kryssa och riskera vårt eget liv :fakta

det gör dom inte :D

– Titta där, säger Terje Skilnand och pekar på en svart BMV som drar tre filer från höger till vänster, utan att använda blinkers och utan marginaler. Väl i vänsterfil gasar föraren och drar om så många han hinner innan han strax före en målad refug tränger sig tillbaka in i det mittersta körfältet.

En förare strax bakom inspireras av hans betende och försöker göra samma sak. Nu har dock de körande bilisterna i mittenfilen surnat till. Varför släppa in den där killen i mittenfilen? Det blir ingen lämplig lucka, så bil nummer två blir ståeende på snedden med bakpartiet utstickande i den vänstra filen där bilar på väg mot Södra länken borde ha fritt spelrum att susa förbi.

Vi befinner oss på Essingeleden, norrgående, strax efter avfarten mot Västberga. Det är tidig morgon och trafiken är tät.

– Kolla den där killen, jag lovar, han kommer att bränna tvärs över filerna och ta kollektivkörfältet, säger plötsligt Terje och tittar på en Audi som närmar sig bakifrån.

Och mycket riktigt...

http://www.dn.se/sthlm/bilisters-korstil-bidrar-till-koerna-1.958289
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Passande rubrik kunde varit: Du som körde gixxern mellan bilarna på E18 07-08.

Tror du han, rikspuckot, ens kommer klicka på denna tråden med den rubriken?
 

Gabor

Guest
Filbytarmästerskapen 2009....

...många som delar på1:a platsen.:yoparty
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
:D

Om alla bilister bara håller sig i en fil så slipper vi hålla på och kryssa och riskera vårt eget liv :fakta

Är det inte ganska korkat att kryssa om man anser att det riskerar ens liv?

Jag väljer att kryssa mellan filerna när det finns marginaler därmer utan allt för stor risk för vare sig mitt eller andras liv.
Känns bättre på nåt sätt.
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
18 in mot sthlm ... då var inte inte nån av nötterna vid G4S som hade brottom. Annars var det första tanken
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....

Kullen

brum, brum!
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
sukka gixxer 3/4 liters nolletta
Passande rubrik kunde varit: Du som körde gixxern mellan bilarna på E18 07-08.

Tror du han, rikspuckot, ens kommer klicka på denna tråden med den rubriken?

verkar vara många som går in på tråden iaf, det kanske är många som känner sej som ett rikspucko :D
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Det är bara att vänta på inlägget om den puckade bilisten som bytte fil nu...


Man får inte glömma att ALLT ALLTID är bilisternas fel...hela tiden oavsett hur man själv beter sig på vägen.

Och är det en singelolycka, så är det alltid däckens fel :fakta
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top