Riktiga kompisar...

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag vill tacka alla ni som var i taxin hem från Sh-festen,
som fullkomligen sket i om jag var med eller inte !!
Utan jag får ringa er så att Mibe04 får vända för att plocka upp mig.

Sedan när vi kommer till Uppsala så har ni inte pengar
samt att två stycken först går iväg utan att betala...

Tack vare erat totalt skitpissiga beteende så missade
jag bussen hem och får lova att gå dom 1.3 milen hem !!!

TACK GRABBAR !!

Hoppas att ni mår riktigt jävla bra nu !!!

//En jävligt förbannad och besviken Affe

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
:confused:

Men herre jisses! Tror du verkligen att vi i taxin sket i dig avsiktligt?!?!?!?!

Ledsen att det strulade till sig med bussen pga trasslet men du kunde väl ha slaggat hemma hos nån då.

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Att vi missade dig var helt oförlåtligt. Jag förstår att du är besviken.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte uppfattade att du saknades.

Min del av taxiresan betalade jag två gånger. Det saknades nämligen pengar till stackars mibe som inte var speciellt glad över den resan. Sorry mibe.

Du kunde ju ha ringt till mig eller Kongo när du missade bussen.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Affe,
- sorry, men jag pangede inte riktigt att fatte hur transporten funkade.. Så, jag är uerhört ledsen om jag har "klampat i pianot" - för det har jag absolut inte haft till åsikt att göra.
I fall att jag har varit med och det fattas moneter - då är det endast att tala om hur mycket min del är - då fixar jag dette asap..

Ledsen att det gick fel...

NB: Jag trampade runt i +2 timmer för att hitta en jä... bus till Kvaxholm, men det kom inga. Strax över 500 i taxi och en jäv... huvudvärk - var priset...

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Men gubben.... =(
snart är dom bekymmrena borta .. för du ska ju bo i salabacke. :tummenupp
jag vet ju inte hur det gick till . men skäms lite för mina URR:are.. :rodnar
synd att jag höll till på annan ort då.. =(

/z

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Affe, givetvis så sket vi inte om du var med i taxin eller inte.
Ingen av oss var direkt nykter även om det inte är någon bortförklaring...
Men jag fattar inte hur du kunde missa taxin, jag är helt för mig att jag såg dig på trottoaren när vi gick upp mot taxin.
Och ja, jag var en av de som som traskade in på Max utan att betala. Det blev ett missförstånd mellan mig och Penguin. Det var INTE så att vi försökte blåsa Mibe på pengar :kocko
Jag betalade 260 kr för mig och Penguin precis som Mibe ville ha och har alla betalat lika mycket så innebär det 1040 kr totalt. Vi hade gjort upp 900 så det borde räcka. Detta plus att Dansken betalade en del trots att han bara åkte med in till stan plus att vissa skulle betala extra om Mibe skulle åka omväg (nu kanske det inte blev någon omväg)
Kontentan är i så fall att någon måste ha glömt betala om det saknas pengar och säkert skjuter till de pengarna nu. (fråga mig, det är lätt hänt)
Men snälla Affe, anklaga oss inte för att ha skitit i dig. Misstag händer plus att som några redan sagt, fråga om du får sova över hos någon. Jag kan lova att det inte är något som helst problem.

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
130:- * 7 = 910:- :7peta

Känns som om du beskyller mig för överpris M:et... Ordenarie pris hade blivit 1100:- (+140 för extraadresser) ger en rabatt på över 20%

Tror faktiskt att jag kom upp i 900:- till slut... detta pga ganska generös dricks från några... med avrundning uppåt skulle alla betala 129:- var, för resan mellan söder och Uppsala(MAX)

när det gäller dansken så ser jag det som självklart att han kan betala för att åka Söder till city... Inte alls oskäligt med tanke på den tid det tog... Priset 900:- gällde som pris Från Söder till Uppsala... en adress... En stor anledning till att jag fick rabatera priset för min åkara va just för att Jag skulle vara tillbaka kl 02:30 i uppsala. Att någon sedan sa att ni skulle skjussa hem en stockholmare oxå tänker jag inte ens gå in på (olagligt oxå eftersom jag inte har stockholmskort).

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Affe stod och kramades med Anneli när det var dags att dra :tungan Inte så konstigt att han då hamnar på efterkälken... Man måste vara lite på alerten ibland! ;) (fanns säkert folk i stan att knoppa hos - inte fan kan man gå ut till Storvreta...)

Mibe: Du har inte skjutsat någon Sthlmare - vi tog bara en extra tur runt stan och råkade tappa av mig hos damen jag skulle sova över hos (mycket bättre att sova i storstan än att åka hem). Sedan fick ni hämta Affe... :)

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
mibe04 skrev:
130:- * 7 = 910:- :7peta

Känns som om du beskyller mig för överpris M:et... Ordenarie pris hade blivit 1100:- (+140 för extraadresser) ger en rabatt på över 20%

Tror faktiskt att jag kom upp i 900:- till slut... detta pga ganska generös dricks från några... med avrundning uppåt skulle alla betala 129:- var, för resan mellan söder och Uppsala(MAX)

när det gäller dansken så ser jag det som självklart att han kan betala för att åka Söder till city... Inte alls oskäligt med tanke på den tid det tog... Priset 900:- gällde som pris Från Söder till Uppsala... en adress... En stor anledning till att jag fick rabatera priset för min åkara va just för att Jag skulle vara tillbaka kl 02:30 i uppsala. Att någon sedan sa att ni skulle skjussa hem en stockholmare oxå tänker jag inte ens gå in på (olagligt oxå eftersom jag inte har stockholmskort).

Jag beskyller dig inte för överpris. Tycker bara att det verkar konstigt att pengarna inte räckte och att en del var tvungna att lägga extra dricks.
Har alla betalat det de ska så ska ju pengarna räcka.
Räknefel från mig, fick för mig att det var 8 pers som åkte med...
Men ändå, även om man räknar på 7 pers så kom vi upp i 900 så då måste alltså någon glömt betala eller råkat betala för lite.

Synd att det drog ut på tiden men hoppas att det du fick från S-holmarna täckte den extra tiden.
(jag har inte ens märkt att TomK var med i taxin....)

Affe, stog du och kramades istället för att hoppa in i taxin så är du kanske inte helt oskyldig själv. Tänk vad ett par :tuttar kan göra :rofl

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Ja jäsiken........

Erbjudande till Affe !!
Har arbetat som instruktör för överlevnadsutbildningar i norrland, där ska man bland annat överleva med hjälp av tändstål och kniv. Du får följa med någon gång på ett litet träningsläger så att du klarar dig i den hemska "storstadsdjungeln". Jag vet, det är inte lätt där ute :rolleyes:

Kramar i massor !!!
/B

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TomK skrev:
Affe stod och kramades med Anneli när det var dags att dra :tungan Inte så konstigt att han då hamnar på efterkälken... Man måste vara lite på alerten ibland! ;) (fanns säkert folk i stan att knoppa hos - inte fan kan man gå ut till Storvreta...)

Mibe: Du har inte skjutsat någon Sthlmare - vi tog bara en extra tur runt stan och råkade tappa av mig hos damen jag skulle sova över hos (mycket bättre att sova i storstan än att åka hem). Sedan fick ni hämta Affe... :)

Ja.. jag kramade Anneli hej då, vad har det med saken att göra... :kocko

Men se där...
Där har man ju svaret till varför MiBe04 trodde att alla var med...
Vad hade du att göra i den taxin överhuvudtaget,
du visste ju hur det låg till... :klappar

Last edited:

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M:et skrev:
Och ja, jag var en av de som som traskade in på Max utan att betala. Det blev ett missförstånd mellan mig och Penguin. Det var INTE så att vi försökte blåsa Mibe på pengar :kocko
Självklart menade jag inte att ni försökte smita :fakta
Men det lilla strulet tog ytterligare ca 10min extra
av den tid jag nu inte längre hade :död

Last edited:

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Om det är den Anneli jag tror så förstår jag att det blir fel :hihi
Har sett henne satt myror i fler killar P+K :7peta

Men var är korten från x-ningen :confused:

Kom till terassen i kväll Affe så får du en öl av mig. Kommer vid 19.00 ca. så du inte tror jag bangat vid kl:18.15

Hoppas alla kommer dit för den delen.

:kiss alla UaRR:are

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Affe_R1 skrev:
Ja.. jag kramade Anneli hej då, vad har det med saken att göra... :kocko

Men se där...
Där har man ju svaret till varför MiBe04 trodde att alla var med...
Vad hade du att göra i den taxin överhuvudtaget,
du visste ju hur det låg till... :klappar

Vad gör man när man är sist ? Jo, man ÖKAR!!! :7peta :tungan Jag viggade skjuts därför att det fanns plats och taxin skulle passera alldeles intill där jag sov över... likaså gjorde Dansken...

Är du inte karl nog att ta hand om dig själv och ha koll på läget ? :D

(nu retas jag lite med dig... :hihi )

@xx: Ja, samma AA som du känner också :)

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Killar

Du Affe, varför kramas med tjejer ?? Om du har hånglat med någon kille istället så har du säkert hunnit med !! Killar vad ju vad killar vill ha, :kär
Men man lär sig ju av misstagen..........

Med kramiga hälsningar från Sylvester genom Beelsebub

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Självklart fel att inte se till att alla var med, men som sagt vi var INTE nyktra :fyllisar och det man såg var att bussen var full, och trodde så klart att alla var med då! Det var verkligen ingens mening att lämna någon kvar, sen att det blev som det blev med betalningen fattar jag inte, Jag la iaf lite extra, det var det värt! :tummenupp

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
xx skrev:
Om det är den Anneli jag tror så förstår jag att det blir fel :hihi

Men var är korten från x-ningen :confused:

Hörru!.. :smasha du förstår ingenting.. :arsele

x-ning? korten? jag förstår inte vad du pratar om.... :rolleyes:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...