http://www.expressen.se/index.jsp?a=193882
60 bast och brottas med 4 meter krokodil! Mod är uppenbarligen inte åldersrelaterat.
60 bast och brottas med 4 meter krokodil! Mod är uppenbarligen inte åldersrelaterat.
RESPEKTChrille skrev:http://www.expressen.se/index.jsp?a=193882
valmers skrev:Undrar hur kroppen på 34-åringen ser ut/känns?![]()
thopa skrev:Scysst att mannen som greppade geväret och skjöt krokodilen och räddade tanten fick nån credit... Han är iaf min hjälte. ok, tanten också![]()
heinz_p skrev:Vilket är mest hjältemodigt?:
- Att hoppa på en krokodil, och med bara händerna försöka besegra besten?
- Eller att ta ett gevär och skjuta den?
Har man ett gevär till hands krävs väl inte särskilt mkt mod för att ingripa?heinz_p skrev:Vilket är mest hjältemodigt?:
mb skrev:Har man ett gevär till hands krävs väl inte särskilt mkt mod för att ingripa?
heinz_p skrev:Vilket är mest hjältemodigt?:
Japp, samma härheinz_p skrev:Det var väl just det jag ville framhålla![]()
Skalman skrev:Tror tanten resonerade som så att "bättre jag mular som är gammal och ändå snart dör en naturlig död, än den unge mannen med familj och framtid". Tror det är ett relativt vanligt oegoistiskt resonemang bland gamlingar.
Min gamla mormor t.ex. hade det inte jättefett när hon levde. Ändå snålade hon som fan på sitt eget käk och hem, bara för att hon skulle kunna skänka överskottspengarna till mig och mina syskon, så att vi skulle kunna få bättre födelsedagspresenter och julklappar. All heder åt dig gramps, RIP
All heder också åt tanten i Aussie. Det krävs ett oerhört modigt och oegoistiskt sinne för att utföra ett sådant dåd.
thopa skrev:Jo visst är det hjältemodigt att göra som hon gjorde, om än något dumdristigt, det kan ni ju inget annat än hålla med om. Heder åt tanten, hon räddade liv, men det gjorde även mannen med geväret. Jag påstod inte att mannen med geväret var modigare på nått sätt, jag ville bara ge honom en eloge också för sin insats.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |