Riktigt nära att bli prejad ikväll...

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Gjorde en liten stadsrunda i Uppsala ikväll...

Lägger mig i högerfil för att svänga höger när en fet "dyr" Mercedes får för sig att byta fil.

Framhjulet låst ("inte altför rutinerat kanske") men klarade mig.

Blev jävligt grinig och vinkade in killen till kanten för att ge honom en redig utskällning! Visade sig att han va hoj-åkare själv, märktes att han skämdes rejält och det va väl huvudsaken.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Trist när folk inte ser sig för. Men det var ändå inget kul att köra ner på stan nu - det är ju avstängt längs ågatorna. Var fan ska man då posera ?!

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
TomK skrev:
Trist när folk inte ser sig för. Men det var ändå inget kul att köra ner på stan nu - det är ju avstängt längs ågatorna. Var fan ska man då posera ?!

Du kan ju alltid glänsa runt Östra Ågatan ... den e fortfarande öppen...

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Var fan ska man då posera ?!

Utanför BurgerKing då? :D Tänk dig tanken att stå där mellan BurgerKing och McDonalds, när småligisterna drar fram och tillbaka och söker slagsmål. Kan det bli bättre? :crash

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
mibe04 skrev:
Du kan ju alltid glänsa runt Östra Ågatan ... den e fortfarande öppen...

Nä, den var avstängd norrifrån med stora skyltar. Ingen vakt iofs så visst hade man kunnat köra in :)

Red Devil!

??????????
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Aprilia sl 1000 Falco
hänt mig med

Hänt mig oxå fast då kom en porsche 944 bakifrån I SAMMA FIL och och preja så pass mycket att han körde på mitt ben. vi låg i en liten kö och skulle ut på motorvägen han vart väl lite grinig för jag körde om han lite tidigare. Men han fick sitt straff jag vart så jävla förbannad så att jag sparka av hans ena backspegel sen titta jag på han när han satt där i sin bil och jävlar vad förvånad han var. Jag bara log och drog där ifrån bara blåmärken på benet.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
mibe04 skrev:
Gjorde en liten stadsrunda i Uppsala ikväll...

Lägger mig i högerfil för att svänga höger när en fet "dyr" Mercedes får för sig att byta fil.

Framhjulet låst ("inte altför rutinerat kanske") men klarade mig.

Blev jävligt grinig och vinkade in killen till kanten för att ge honom en redig utskällning! Visade sig att han va hoj-åkare själv, märktes att han skämdes rejält och det va väl huvudsaken.

tråkigt att det hænder... men ... hmm jag kør ganska mycket inne i stockholm... och måste tyværr sæga att jag har tappat rækningen på alla de gånger man varit næra att slicka asfalten pga. bilister som inte ær uppmærksamma...

ska det va så?

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
Re: Re: Riktigt nära att bli prejad ikväll...

KaZ skrev:
tråkigt att det hænder... men ... hmm jag kør ganska mycket inne i stockholm... och måste tyværr sæga att jag har tappat rækningen på alla de gånger man varit næra att slicka asfalten pga. bilister som inte ær uppmærksamma...

ska det va så?

Det är förjävligt att sånt händer.

Men alla som kör hoj sköter sig inte heller så bra, fick en jävla utskällning av en custom åkare för inte så länge sen.

Jag skulle byta fil, ser han en bra bit bakom i sidospegelen, slår på blinkers och börjar byta, då hör man den dåren ge full gas så jag får han nästan rakt in i sidan, fick ju gå tillbaka till den fil jag var i först. Sen skäller han ut mig.

Ren tur att jag hann se vad han gjorde innan jag hade han i sidan på bilen.

Såna här saker ska inte hända, bilar ska inte heller prejja hojar, livsfarligt vilket som. Men ändå så händer det.

Respekt är vad som behövs i trafiken, tyvärr så ser man mindre och mindre av det varje dag.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Re: Re: Re: Riktigt nära att bli prejad ikväll...

jarnkamin skrev:
Respekt är vad som behövs i trafiken, tyvärr så ser man mindre och mindre av det varje dag.

det jag minst kan førstå ær detta prestige-tænkande som infinner sig... jag ska va først jag ska inte slæppa førbi... jag blir sur om nån vill føre... fattar inte det... sånt bidrar før mycket till olyckor...
många blir sura på taxi-chaffisar... de kør som idioter sæger alla.. men jag måste sæga att av erfarenhet har jag minst probs med dem... de verkar ha fattat att det inte ær nån mening att stænga væg å sånt før att de vet att bågar inte ær ett hinder før dem...
...

sen ær det vældigt sant att vi borde ibland ransaka oss sjælva oftare ... inklusive mig sjælv...

=)

:öl

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Klart taxi-chaffisar kör bra ...

... jag e ju en taxi-chaffis

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar