Riktigt rolig leksak och nästan gratis!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Idag var jag hemma från jobbet och syrrans kille fyllde dessutom så jag slog två flugor i en smäll och köpte en varsin rc-helikopter åt oss. Nu är det iofs ingen äkta rc då kommunikation sköts via IR men ändå...

Det kanske dessutom har varit uppe en tråd om det hela men inte en lika kvalitativ som MIN isåfall.
Jag köpte min på Hobbex då det var hyffsat nära (10mil ToR) men den finns att köpa även på CoolStuff mfl. Länk: http://www.hobbex.se/www/live/shoppages/viewShop.aspx?ProductID=9870|7&ShopTreeID=8111&TreeID=60

Bild på två (3) roliga saker, det lilla planet är ett x-twin och kostar lika lite, 300:-. Det stora är ett Kyosho och visar bara hur små de andra är. Man kan flyga inomhus med helikoptern och även planet om man har lite större ytor men det är ganska svårt.
Så vill ni ha ett roligt och billigt nöje så åker ni och köper ett x-twin och en Picco-z :yoparty

Bifogat

• två.jpg
    två.jpg
    112.8 KB · Visningar: 219
  • alla3.jpg
    alla3.jpg
    108 KB · Visningar: 207
Vad är detta?! Är det ersättare till dom hockeykort, tamagotchis, mini-boglins, magickort, tuggummisorter, bumeranger, studsbollar, sudd som en annan liten skit samlade på när man gick i skolan?
En kollega och hans polare hade tråkigt på bakfyllan så dom drog också till Hobbex och tjackade varsin, 60:- rabatt vid köp av 3 (bra där Hobbex).
Han tjötade som fan om den idag på jobbet, han ska ta med den på helgpasset så vi kan köra lite med den i kontrollrummet. Är det verkligen så roligt som han och ALLA andra säger? Jag tror mer på en skumdiskmissilelauncher som styrs via usb jag. Där snackar vi kvalle!

Nördar

Vad är detta?! Är det ersättare till dom hockeykort, tamagotchis, mini-boglins, magickort, tuggummisorter, bumeranger, studsbollar, sudd som en annan liten skit samlade på när man gick i skolan?
En kollega och hans polare hade tråkigt på bakfyllan så dom drog också till Hobbex och tjackade varsin, 60:- rabatt vid köp av 3 (bra där Hobbex).
Han tjötade som fan om den idag på jobbet, han ska ta med den på helgpasset så vi kan köra lite med den i kontrollrummet. Är det verkligen så roligt som han och ALLA andra säger? Jag tror mer på en skumdiskmissilelauncher som styrs via usb jag. Där snackar vi kvalle!

Nördar

Den är riktigt rolig, men sen har jag ett intresse för radiostyrt före jag köpte min heli. Hållbarheten är utmärkt, har krashat in i väggar o tak flera gånger och lärt min kompis köra också.

Vad är detta?!

Nördar

Jag fick min rabatt redan vid köp av 2 :rolleyes: inte fan vet jag om det blir nån ny fluga men det har lyckats fördriva ca en timme åt mig som jag annars hade ägnat till nåt annat onödigt. Och katten fullkomligt älskar den.
Och du kan inte kalla en kille för nörd bara för att han slösar pengar på radiostyrda prylar. Däremot om man köper attiraljer till sin dator, kopplade via USB, då är det nördvarning :tungan
Och förresten kör du en tjej-hoj, så vem är nörden nu då :näsblod

Silverlitplanen är riktigt kul. Har haft två stycken. En modell mindre och en modell större. På den mindre kapade jag stabilisatorvingarna fram och fick bort den guppande flygstilen. Den större var rätt tung och inte så vindkänslig som den mindre fast den hade en svängradie som en långtadare.

De sitter numera högt uppe i var sitt träd vid Blecktornsparken.

:huvet

Hur är dom att köra då? Jag köpte ett x-ufo och det var rysligt svårtkört. Men jag har ingen vidare simultankapacitet så det kan ha med det att göra men jag börjar få kläm på det nu. Ytor, modell gympahall och minst 4st batterier är ett måste om man ska ha kul.

Hur är dom att köra då? Jag köpte ett x-ufo och det var rysligt svårtkört. Men jag har ingen vidare simultankapacitet så det kan ha med det att göra men jag börjar få kläm på det nu. Ytor, modell gympahall och minst 4st batterier är ett måste om man ska ha kul.

Picooz är lättkörda, lärde mig köra på en laddning (5min). Bara man läser instruktionerna o trimmar in i början av flygningen så går de fin fint.

Jag har ett X-wing plan, det är riktigt kul och prisvärt.:tummenupp Tyvärr är det lite väl vindkänsligt.:näsblod

X-wing var lite halvsvårt för en ovan flygare som mig själv, men en laddning så satt det hyffsat. Helikoptern var löjligt enkel, syrrans kille har ingen erfarenhet och han flög runt hela vardagsrummet på första laddningen och "hovrade" utan problem.
Utomhus är x-wing lite väl vindkänsliga tyvärr som ovanstående säger men en dag när det är nada vind är det skitskoj. Lite sakta går det ju iofs. Därför modifieras mitt plan för tillfället med 2 extra motorer från ett annat likadant plan :yoparty
*ok, nu är det nördvarning*

Ja rabatten började gälla om man köpte 2 st = 20:- rabatt, dvs 3X20:- rabatt = 60:- rabatt. Sen vet jag inget om usb-styrda saker då jag ej äger något missildon men jag såg på en sida att dom sålde sådana. Ja om du menar att min är en tjejhoj bara för att det är så många brudar som vill åka med, då kan jag hålla med dig :D .

Ja rabatten började gälla om man köpte 2 st = 20:- rabatt, dvs 3X20:- rabatt = 60:- rabatt. Sen vet jag inget om usb-styrda saker då jag ej äger något missildon men jag såg på en sida att dom sålde sådana. Ja om du menar att min är en tjejhoj bara för att det är så många brudar som vill åka med, då kan jag hålla med dig :D .

Det finns ju allt möjligt kontorsfjanterier nuförtiden på USBanslutningar...
Senast i jul fick jag utstå konstant julmusik av en liten tomte som spelade julsånger på trummor...
Hehe

:yoparty Sån köpte jag oxå förra helgen.Fick ju belöna mig efter en heldag på Gekås i Ullared :D Men min helikopter vill inte flyga framåt :gnissla Vad ska man göra för å få den att göra så?Vikta på mer i nosen på den?Satte dit de där vikterna man fick till,men inte fasen flyger den framåt..Men jääääla kul ändå. Lätt värt de 250 spänn den kostade

:yoparty Sån köpte jag oxå förra helgen.Fick ju belöna mig efter en heldag på Gekås i Ullared :D Men min helikopter vill inte flyga framåt :gnissla Vad ska man göra för å få den att göra så?Vikta på mer i nosen på den?Satte dit de där vikterna man fick till,men inte fasen flyger den framåt..Men jääääla kul ändå. Lätt värt de 250 spänn den kostade

japp, mer vikt i nosen. Går att få ordentlig fart på den men då blir den inte så lätt o kontrollera åt sidorna.

Var hitta du den för 250kr?, bra mycket billigare än hobbex för 329kr. Själv köpte jag min på komplett för 300kr

japp, mer vikt i nosen. Går att få ordentlig fart på den men då blir den inte så lätt o kontrollera åt sidorna.

Var hitta du den för 250kr?, bra mycket billigare än hobbex för 329kr. Själv köpte jag min på komplett för 300kr

Tack för tipset.Ska genast fixa lite vikter då :) Köpte den på Gekås.Tjejen skulle kolla på sitt,å jag på mitt :D så jag hamnade ju vid leksakerna...

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick