Ringa ifrån USA

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du tänkte väl inte ringa hem från din svenska mobiltelefon?

Det är en djungel det där med telefonbolag i USA, men enklast är nog att skaffa ett tillfälligt abb där (om du nu måste ha mobil) eller att köpa ett sånt där kort så att du med den fasta telefonen ringer via någon speciell operatör...

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
älsklingar gå in på rebtel www.rebtel.com och regga er. Ring mobil till mobil för 1kr per minut. Nej man måste inte ha ett konto..jag ringer till min vän i england i flera timmar nästan gratis med tanke på att det är mobil.

Lite udda system att man skall ringa upp och be den andra lägga på och sen ringa upp igen men det är ju helt ok med tanke på hur billligt det är. In o regga nu.

Kram

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
har reggat rebtel nu och lagt in lite pengar, testa å ringde tjejen och nummret dök upp..men nu däremot tutar det upptaget trots att nallen inte är det..såg i forumet att fler har problemet. men 0,13:-/min är hellt ok

Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
ja nu fungerar det igen..dock ändå lite skeptisk..rädd man kommer hem å får nån fet nota av telia.

bq

Life is too short to be boring
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
sv 650 -03, såld. zx6r -00, såld. gsxr1000 K3, stulen. ??? letar
Skype helt klart, gratis om du ringer skype till skype annars typ 10 kr per timme om du ringer landlina i sverige.
Jailbreakad iphone med skype på så behöver man inte ens vara vid en wifi spot.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
När jag bodde i USA ringde jag hem med ett telefonkort. Gå ner till närmaste FasTrac eller supermarket m.m. och köp ett. När du köpt kortet så slår du ett nr som står på det, sedan slår du in kortnumret som du får och kan sedan ringa för det belopp du köpt kortet för.

Ex köpte jag ett för 20 dollar och kunde prata i ca 45 minuter innan pengarna tog slut.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Det är sant att skype är gratis och det går inte att argumentera med men omman inte har iphone och kan skypa överallt så är det skönt att rebtel som backup för du kan ju ringa varsom helst ifrån (med din mobil) till personens mobil :) och 0.13kr är ju istortsett gratis ;)

Jag måste säga att dom få ggr jag använt skype har det laggat och inte varit toppen trots att jag har 100 vaddetnuär i hastighet ;)
Rebtel är som ett vanligt telefonsamtal.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Skype helt klart, gratis om du ringer skype till skype annars typ 10 kr per timme om du ringer landlina i sverige.
Jailbreakad iphone med skype på så behöver man inte ens vara vid en wifi spot.

Försöker du påstå att det är gratis med roamad data?
Rolig räkning du får då... typ 200:-/MB.

Men ja, jag föredrar också skype... dock på Wifihotspot som är gratis.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Använd VoipStunt för då kan du ringa till telefoner gratis. Jag använder det för att ringa min kompis i USA...du ringer från din dator till telefoner. :)

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Ja nu är man hemma igen,,sjukt underbart staterna var..men Rebtell verkar inte vara mer än bluff då jag ändå nu har fått en rätt saftig räkning av telia och efter att letat fram ett nr till företaget Rebtell så kommer man till en telefonsvarare som svarar med engelsk röst att det finns ingen där för tillfället som kan ta emot ditt samtal, har även mailat dom för flera dagar sen utan svar, kommer även att maila dom igen nu med en bekräftelse om en polisanmälan om inte dom hör av sig direkt.

Värsta är att jag nu måste lyckas låsa upp mitt abonnemang igen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...