Rip lemmy

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
:( . Vi har nog ett ganska stort manfall att vänta inom ett par år från den generationen rockstars. De har alla överlevt betydligt längre än vad alla har trott. Se bara på Ozzy. Glädje i det man gör kanske övervinner mycket som skulle ha däckat oss vanliga dödliga. Vi ses Lemmy. Ta med öronproppar till änglarna. :(

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Mer rock än vad Lemmy var kan man nog inte bli :fakta Jag läste hans biografi White line fever för några år sen, den rekommenderas, den ger en ganska ocensurerad inblick i hans liv, och att han blev 70 är ett under.

Vila inte i frid Lemmy, vrid upp Marshallstacken till 11 och fortsätta rocka på! Killed by death? Nah, legender lever vidare!

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Klump i magen.
Om någon skulle leva för alltid trodde jag nog att det skulle vara Lemmy. Legenden Lemmy kommer såklart alltid leva för alltid.

Om man kommer någonstans efter döden har det stället plötsligt blivit lite mer högljutt...

Vila i frid Lemmy!

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag trodde faktiskt på allvar att Lemmy var odödlig. Riktigt sorgligt, han var en av få riktiga rockstjärnor vi hade kvar.

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Känns sorgligt, växte upp med deras album och är fortfarande stort fan. Världen är en legendar fattigare.

För massa år sen stötte en tjejkompis ihop med Lemmy på en bar i London. Första Lemmy säger till henne:
- Hey, nice tits!

Smagatusk

Guest
Jag läste hans biografi White line fever för några år sen, den rekommenderas,

Jag läste den på flyget till Australien för några år sedan och blev så inspirerad av den och tänkte att "fler måste läsa denna"! Så jag la den i tidningsfacket på stolen framför mig. Hoppas nån mer läste den. :)

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag fick googla på vem de va då.... Ingen jag kände till iaf.. Trist hur som...

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Prata med bl.a. kusinen idag om detta då hennes man tjatade om december konceren. Gissa om han är knäckt över att de passade..

Får ta en JD och Cola, slut citat från legende "i had a good run!" Och "fuck it" hoppas jag även att man säger när det är dags att kassta in handduken.

http://youtu.be/1iwC2QljLn4

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nu är det Rock n' Roll i himlen!

RIP Lemmy, you will be missed. :(

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har iofs väntat på hans död sedan 1983, men det var ändå lite oväntat. Till slut, när de inte faller av pinn trots ofattbar skörlevnad år efter år, tror man ju på något sätt att de är odödliga... Eller har de varit döda hela tiden? :näsblod

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Lemmy.jpg

"Death is an inevitability, isn't it? You become more aware of that when you get to my age. I don't worry about it. I'm ready for it. When I go, I want to go doing what I do best. If I died tomorrow, I couldn't complain. It's been good."

"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you? You've lived your life. No point wishing you could change it."

-Lemmy Kilmister

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vi har nog ett ganska stort manfall att vänta inom ett par år från den generationen rockstars. De har alla överlevt betydligt längre än vad alla har trott. Se bara på Ozzy.
Keith Richards är också en som lever på övertid.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Trist men inte oväntat ändå. Fast han dog inte av alkoholrelaterade skador vilket var underligt.
Hans biografi var underhållande men ändå kändes han som en ganska vanlig människa och därför gör det hela saken tråkigare än när tex Michael Jacksono gick bort eller dylika legendarer. Han var jordnära på något sätt och gjorde sig inte större på någon annans bekostnad.

Jag är bakfull i hans ära imorgon efter kräftskiva ikväll, så hedrar jag honom då det känns som en vanlig dag i hans liv...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år