Road vs Cross

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
alla lär ju svara det de själva äger (man har ju trotts allt valt det)...

Så jag får väl säga Road! det är skönare tycker jag.. man kör ju ändå nästan aldrig utanför asfalten.. :)

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Turbo och 4 hjul.
kajlyl skrev:
alla lär ju svara det de själva äger (man har ju trotts allt valt det)...

Så jag får väl säga Road! det är skönare tycker jag.. man kör ju ändå nästan aldrig utanför asfalten.. :)

mm ja SKA ha en road, men vill endå veta vad alla andra tycker =) :tummenupp

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Flodis skrev:
Ja, vilket är igentligen roligast?

Fördelar respektive nackdelar tack :öl

Hmmm...båda är roliga. Och med road menar jag egentligen bana, för det är väl det som är jämförbart med cross.

Fördelarna med cross är att det, i alla för mig som stockholmare, är mer lättillgängligt, det är bra fysträning och det är så jäkla svårt och det är så många moment att träna på, plus att det finns massa olika underlag som oxå skiljer sig åt.

Road racing är ju ballt på ett annat sätt. Svårt att förklara, men det är ju mycket enklare att komma igång och ha riktigt kul med rr. Cross är så jäkla svårt i början så att det är ett under att man överhuvudtaget fortsatte efter första dagen i Järvas blålera.

Nackdelar? Hmmm...att det är farligt, vilket gäller båda två. Samtidigt är det ju det som gör det intressant oxå, så det är väl synd att kalla det en nackdel. Och så är det ju dyrt som attan. Och en sak som stör mig lite grann med båda grenarna är att jag har svårt att bara åka ut och njuta av det...det är alltid press på att köra fortare, bättre vilket kan göra det lite väl...ja, inte så avslappnat, men samtidigt är det egentligen oxå en fördel med det...det blir en skön utmaning och man tar alltid i så mycket man vågar och orkar.

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Ja får väl vara den enda som säger emot sej själv.. jag hade en crossmoppe.. tyckte det var jävligt kul.. men bestämde mej för att när ja skulle köpa lätt mc så skulle det självklart vara en racing hoj. Men nu när ja har kört lite så tycker ja inte det är speciellt roligt.. blir ju sugen o dra o lägga en fet burn på gräset o köra lite mer terräng.. sen kan man ha jävligt kul på asfalten oxå med en offroadare.. lättare att trixa med o sånt.

Men jag tänker inte byta till en offroad.. ska ja ha en offroad så ska man isf ha en kawwa kdx, men de är så sällsynta så de blir svårt att hitta en sån.. särskilt nere i skåne.. här finns inga beg. hojar nästan :( kawwa KDX är iaf den snyggaste enligt mej..

nä, dom bygger motardbana här nere i trakterna så isåfall ska ja sälja min hoj o satsa seriösare på riktig motardrejs..

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
SkorvKalle skrev:
Ja får väl vara den enda som säger emot sej själv.. jag hade en crossmoppe.. tyckte det var jävligt kul.. men bestämde mej för att när ja skulle köpa lätt mc så skulle det självklart vara en racing hoj. Men nu när ja har kört lite så tycker ja inte det är speciellt roligt.. blir ju sugen o dra o lägga en fet burn på gräset o köra lite mer terräng.. sen kan man ha jävligt kul på asfalten oxå med en offroadare.. lättare att trixa med o sånt.

Men jag tänker inte byta till en offroad.. ska ja ha en offroad så ska man isf ha en kawwa kdx, men de är så sällsynta så de blir svårt att hitta en sån.. särskilt nere i skåne.. här finns inga beg. hojar nästan :( kawwa KDX är iaf den snyggaste enligt mej..

nä, dom bygger motardbana här nere i trakterna så isåfall ska ja sälja min hoj o satsa seriösare på riktig motardrejs..

fet burn på gräset? :lol

prova burna på asfalt, skoj som fan ;)

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Olle skrev:
fet burn på gräset? :lol

prova burna på asfalt, skoj som fan ;)

de har ja testat de me.. tycker de e roligare att sprätta upp gräsmattor faktiskt.. sprutar gräs flera meter upp i luften.. AAAH!! :D

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
SkorvKalle skrev:

Tror inte att du blir besviken om du köper crm!!!! Tycker den e skitskön!

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Poffer skrev:
Tror inte att du blir besviken om du köper crm!!!! Tycker den e skitskön!

CRM:en kommer på en andraplats.. hade en sån på G men jag tog RG:n istället.. ångrar mej lite nu faktiskt.. fast ändå inte.. RG:n har ju sina positiva sidor den oxå.. det är ingen dålig hoj, det är bara jag som är mer lagd åt offroadhållet..

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
det e ju tråkigt för att du kör strypt :fakta
blir 10ggr roligare med det drygt dubbla i hojen :fakta

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Hammet skrev:
det e ju tråkigt för att du kör strypt :fakta
blir 10ggr roligare med det drygt dubbla i hojen :fakta

jo ja ska kolla upp vad fan det är med hojen.. men jag är aningen för lång för rg:n oxå.. ja står fortfarande kvar vid att jag gillar offroadare bättre..

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
hur lång är du då.....jag är 1,85 och jag tycker den räcker bra till mig.....men den är ju ganska liten osså är det ganska racinginriktad körställning, men jag lovar att det blir kul att köra fulleffekt, måste ju va trökit när den sackar vid pyttiga 90:fakta :skrämd :zpy

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum