Roade polisen på väg till jobbet idag...

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Sitter i b*len på väg till jobbet. Lite lagom sen, som vanligt. Ligger bakom en annan bil och ser att det slår om till gult. Gult, Grönt. Same same, but different. Gasar på lite extra för att hinna över innan det blir "mörkorange".

När jag är ca 10 meter ifrån stopplyset ser jag vad det står för bil i filen bredvid. Ja just det, en Farbror blå.

Ställer mig på bromsarna då det redan har varit gult i flera sekunder. Glider förbi Blåbilen med gnyende däck. Bilen stannar inte förräns hela den står på övergångsstället. Lägger i backen och rullar sakta tillbaka, med knattrande dubbdäck (jaja, har inte "haft tid" att byta). Tittar in i polisbilen som nu står bredvid mig. Den ena polisen sitter och skrattar samtidigt som han ger tummen upp och hans kollega skakar på huvudet. Själv gör jag det internationella tecknat "hoppsan" genom att rycka på axlarna och slå ut med händerna och se lite skamsen ut.

Kan lova att bilarna i dom andra filerna fick sig ett gott skratt åt "ögontjänaren" dom också. Men det bjuder vi på...

Ha en trevlig dag :tummenupp

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Hahahaha!
Visst är man ögontjänare så att det stänker ibland :rolleyes: :tummenupp
Undra hur många ggr polisen får se liknande saker under 1 vecka?!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Been there, done that :rolleyes:

Man skall alltid ta varje tillfälle i akt att roa de stackars konstaplarna. De hade iallafall humor! :D :rolleyes:

Snyggt gjort! :bow

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vad skulle de ha gjort?? Stannat upp hela trafiken för att bötfälla dig eller jaga dig och sen stanna dig på lämplig plats??
Det finns ju inte.

Möter man polisen på 50-väg och man håller 130+ så vänder de aldrig.

Hade du hunnit över om du gasat? Även om det varit mindre grönt?

750RR

Jerk Off

Jag skrapar rutorna (bil)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900ss
<<<Moraltant... Tänk om det hadde sprungit ut en liten unge där och du skulle stanna med dubbdäck på bar asfalt!? Mutter mummel grubbel :D

ZpiX

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Vad skulle de ha gjort?? Stannat upp hela trafiken för att bötfälla dig eller jaga dig och sen stanna dig på lämplig plats??
Det finns ju inte.
Jo, tyvärr så hade det nog varit det troliga scenariot.

Nja, mötte dom inte, dom stod i vänsterfilen jag kom i mittenfilen. Och som lite extra information, man drar inte snuten i en volvo 245 ifrån 1983 med astmatisk motor och acceleration som en gammal traktor. Så är det bara. :rolleyes:

Hade du hunnit över om du gasat? Även om det varit mindre grönt?

750RR
Jodå, det hade inte varit några problem, gult är ju grönt, eller hur var det? Men i så fall så hade dom nog inte skrattat och gjort tummen upp utan tutat och blinkat desto mer.

ZpiX

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jerk Off skrev:
<<<Moraltant... Tänk om det hadde sprungit ut en liten unge där och du skulle stanna med dubbdäck på bar asfalt!? Mutter mummel grubbel :D

Då hade jag spunnit lite extra på honom och skrikit:

"jÄVLa kärring kAn du inte typ Hålla reDa pÅ znOrungEN zÅ typ får zka du fan hA d!!!!"

... för jag är ball och skiter i alla andra i trafiken... yo!

:rolleyes:

outsider

hojjen skrot, jag lika så.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200 ST -05
ZpiX skrev:
Nja, mötte dom inte, dom stod i vänsterfilen jag kom i mittenfilen. Och som lite extra information, man drar inte snuten i en volvo 245 ifrån 1983 med astmatisk motor och acceleration som en gammal traktor. Så är det bara. :rolleyes:

Jodå, det hade inte varit några problem, gult är ju grönt, eller hur var det? Men i så fall så hade dom nog inte skrattat och gjort tummen upp utan tutat och blinkat desto mer.

fan zpix du kör ju en riktig bil en "raggar40" dom ska gå så annars får man ingen riktig känsla av körningen :fakta
hur månag mil har den gått?

bara för att tillläggga gult e inte grönt det e mer lika med rött
man får kör om man inte kan stanne på ett trygt å säkert sett men bör eftersträva att stanna

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
vtwin skrev:
Hahahaha!
Visst är man ögontjänare så att det stänker ibland :rolleyes: :tummenupp
Undra hur många ggr polisen får se liknande saker under 1 vecka?!

Jag körde ikapp polisbilen när jag körde över åsen i helgen. Höll väll en så där 120-130. Flög förbi den lilla röda saken. Skulle precis sikta in moppen för att flyga förbi den där vita saaben oxå.
EeeeeH, den var inte bra VIT, den vart Blå oxå... (med tillbehör på taket...)
Fan, fastnade bakom fabror blå i över en mil. Den vägen är sketans trist i 70... :( :rolleyes:

Men de kan ju inte ha missat att jag höll 70+++ precis innan... :D :rock :slicka

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
PutteLiten skrev:

Fan, fastnade bakom fabror blå i över en mil. Den vägen är sketans trist i 70... :( :rolleyes:

Sen kan man ju göra som jag gjorde för en del år sedan.
Köra om en Polisbil :hej :D

Ett par veckor senare gjorde jag det igen ....

Viserligen var det med bil men ändå. Kul att berätta om det på jobbet. Alla sa "Är du inte klok, hur 17 vågade du göre det?"

Tja ligger farbror blå i 75 på 90 väg så....
Tyckte var rätt kul då det låg flera bilar bakom och segade efter polisen. sen kom jag och körde förbi alla. Dom måste trott jag var en total galning, för ingen kör ju om en polisbil.... :p utom jag då hehe.
Hoppas jag får chansen med mc med nån gång...

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sätaekserr sjufemti
maverick_750rr skrev:

750RR

Jorå det gjorde en fabbo blå för nåra år sedan när man var på väg hem en lördag kväll (ca 22:00).
Kom med min lilla gokart (Hynda CRX med 2,5" system hela vägen med för få dämpare) i lagoma 95 på 50 väg, då man möter en taxi i krypfart i en vänsterkurva. Instinkten sade direkt: Taxi i laglig hast. en lördagskväll = Harry Haffa bakom.

Alldeles riktigt han kom bakom och gjorde en stygg U-sväng (inte så konstigt då han såg bara bromsljus från min lilla tvålkopp) sen låg han bakom mig i ca 25meter innan det blev disco i bakspegeln. Han nöjde sig med en sur min, KK kontroll och en alkotest. sen fick man glida vidare.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...