Roadracing i närheten av Västerås för en nybörjare?

Babomba

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2013
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha XT660X, Yamaha YZF 250, Honda CBR600
Hej alla mc fanatiker! Har alltid drömt om att köra Roadracing och vill börja med det nu i år! Har införskaffat mig en Motorcykel som är redo för bana men vart ska jag börja!? Har jätte svårt för att hitta när det är tränings tillfällen för banor som finns i närheten av Västerås. Är inte ute för att börja tävla (än i alla fall) utan vill bara göra det jag älskar mest utav allt, få köra på bana! Har lite svårt att komma igång då jag inte har någon jag känner eller liknande som kör osv. Så snälla hjälp mig komma igång!

Mvh.
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Jättekul att du vill börja köra bana och välkommen i gänget! Det finns lite info i roadracingforumet för den som vill börja. Jag vill påstå att det finns tre olika varianter av bankörning i "närheten" för dig. Ingen av dem utesluter de andra såklart.

En variant är där du tränar på att hantera dig själv och hojen utan att jaga varvtider på mindre banor, sk knix som SMC anordnar i Eskilstuna (Gröndal) och i Uppsala (Rörken). Kolla på http://grundkurser.svmc.se/. Men obs att det inte är roadracing utan trafiksäkerhetsfrämjande färdighetsövning i det fallet. Det här finns genom SMC, Racingworld och några andra arrangörer även på storbana.

Ett annat alternativ är att köra bandagar på storbana med arrangörer som Actionpics, Cashback m fl. Närmast för dig är Karlskoga (Gelleråsen). Eller så hänger du med lite längre bort som Mantorp, Gotland eller Kinnekulle.

Jag tycker personligen att kombinationen av de här båda varianterna är bäst när man börjar, eller rättare sagt var bra för mig när jag började. Knixkörningarna är varje eller varannan vecka. Du kan köra varje måndag i Uppsala och varannan söndag i E-tuna. Det behöver inte gå fort, det är teknikträning och mängdträning.
Men det blir ingen racing utan storbana så sen är det ut på Gelleråsen etc och gasa och det kan liksom ta över mer och mer. De vill inte ha några rejsare på knixen i alla fall :hej

Tredje varianten är att tävla förstås, och kör du tillräckligt mycket så kommer du nog vilja prova på det i alla fall småningom.

En annan sak är att vi banrävar är lite som en kringresande cirkus med trevliga människor och bra stämning. Vi är ju inte fler än att vi lär känna varandra i depåerna.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Dom närmaste stor banorna är gelleråsen (Karlskoga) eller Linköping.

Det finns flera varianter att börja med bankörning

1 Delta i en smc-kurs. Kräver mc körkort samt registrerad mc

2 Ta en rr-licens och bli medlem i en svemoansluten klubb. Då kan du delta i ''licensträningar'' anordnade av rr-klubbar.

3 Delta på olika privata bandagar. Där är kraven och försäkringsskydd mer defusa. Ofta krävs det mc körkort eller rr-licens.

Det krävs komplett personlig skyddsutrustning. Hjälm, mcstövlar, handskar, ryggskydd samt textil eller skinnställ. Även bröstskydd kan rekommenderas.

Vid bankörning är skinnställ att rekommendera. Textilställ är ok att använda på smc kurser steg 1-4 samt ofta på bandagar i lugn-medel grupp. I övriga fall är skinställ ett krav.

Din hoj xt 660x är mest lämpad för bandagar och /eller smc kurser. På rr-träningar är den inte ett förstahandsval.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det körs MiniGP/Minimoto i Västerås, det är det närmaste du har roadracing, men det är små hojar på gokartbanor. Annars är det Gelleråsen som ligger närmast. Om några år finns förhoppningsvis en bana på närmare håll med.
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Förhoppningsvis så är det väl fart på Sala Racing park till sommaren som ligger i Salbohed. 1000m. lång och 8-10m. bred.

Där kördes väl knix förut..

Vet nån om fastigheten såldes på kronofogden???

Med vänlig hälsning
 
Last edited:

Babomba

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2013
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha XT660X, Yamaha YZF 250, Honda CBR600
Först och främst vill jag tacka alla för sin tid som svarat och hjälpt mig! Var inte så tydlig innan men jag har en Motorcykel som är endast byggt för bana redan, Nämligen en Honda CBR600 94. Gick tidigare i Frankrike som tävlingshoj där.


Jättekul att du vill börja köra bana och välkommen i gänget! Det finns lite info i roadracingforumet för den som vill börja. Jag vill påstå att det finns tre olika varianter av bankörning i "närheten" för dig. Ingen av dem utesluter de andra såklart.

En variant är där du tränar på att hantera dig själv och hojen utan att jaga varvtider på mindre banor, sk knix som SMC anordnar i Eskilstuna (Gröndal) och i Uppsala (Rörken). Kolla på http://grundkurser.svmc.se/. Men obs att det inte är roadracing utan trafiksäkerhetsfrämjande färdighetsövning i det fallet. Det här finns genom SMC, Racingworld och några andra arrangörer även på storbana.

Ett annat alternativ är att köra bandagar på storbana med arrangörer som Actionpics, Cashback m fl. Närmast för dig är Karlskoga (Gelleråsen). Eller så hänger du med lite längre bort som Mantorp, Gotland eller Kinnekulle.

Jag tycker personligen att kombinationen av de här båda varianterna är bäst när man börjar, eller rättare sagt var bra för mig när jag började. Knixkörningarna är varje eller varannan vecka. Du kan köra varje måndag i Uppsala och varannan söndag i E-tuna. Det behöver inte gå fort, det är teknikträning och mängdträning.
Men det blir ingen racing utan storbana så sen är det ut på Gelleråsen etc och gasa och det kan liksom ta över mer och mer. De vill inte ha några rejsare på knixen i alla fall :hej

Tredje varianten är att tävla förstås, och kör du tillräckligt mycket så kommer du nog vilja prova på det i alla fall småningom.

En annan sak är att vi banrävar är lite som en kringresande cirkus med trevliga människor och bra stämning. Vi är ju inte fler än att vi lär känna varandra i depåerna.


Tack för tipset och svaret har tittat igenom kalendern då jag tänkte försöka ta mig ut och prova på det här Knix då jag är en riktigt färsking med Sporthoj. Ska försöka kombinera det till att börja med så mycket som möjligt så jag får lära mig hantera hojen och köra på bana som man ska! Tänkte nämligen redan boka in mig till "bankörning Midlanda" är en bit dit men verkar vara riktigt frän bana! Detta evenemang var 6 Juni. Men får jag köra Knix med en Banhoj eller måste de vara en gaturegistrerad mc?

Dom närmaste stor banorna är gelleråsen (Karlskoga) eller Linköping.

Det finns flera varianter att börja med bankörning

1 Delta i en smc-kurs. Kräver mc körkort samt registrerad mc

2 Ta en rr-licens och bli medlem i en svemoansluten klubb. Då kan du delta i ''licensträningar'' anordnade av rr-klubbar.

3 Delta på olika privata bandagar. Där är kraven och försäkringsskydd mer defusa. Ofta krävs det mc körkort eller rr-licens.

Det krävs komplett personlig skyddsutrustning. Hjälm, mcstövlar, handskar, ryggskydd samt textil eller skinnställ. Även bröstskydd kan rekommenderas.

Vid bankörning är skinnställ att rekommendera. Textilställ är ok att använda på smc kurser steg 1-4 samt ofta på bandagar i lugn-medel grupp. I övriga fall är skinställ ett krav.

Din hoj xt 660x är mest lämpad för bandagar och /eller smc kurser. På rr-träningar är den inte ett förstahandsval.

Alternativ ett är nog det som passar in till mig bäst nu då jag är helt ny med det här. Har en registrerad MC samt körkort men det är en motard (Yamaha XT660X). Men det jag vill är att komma ut med min banhoj som jag köpt, funkar det med då?

Det körs MiniGP/Minimoto i Västerås, det är det närmaste du har roadracing, men det är små hojar på gokartbanor. Annars är det Gelleråsen som ligger närmast. Om några år finns förhoppningsvis en bana på närmare håll med.

Förhoppningsvis så är det väl fart på Sala Racing park till sommaren som ligger i Salbohed. 1000m. lång och 8-10m. bred.

Där kördes väl knix förut..

Vet nån om fastigheten såldes på kronofogden???

Med vänlig hälsning

Vet att Sala Racing Park har köpts upp av någon, har mejlat dom och dom skulle skicka mig ett mejl så fort dom hade planerat upp med när MC, Roadracing får köra. Hoppas på ett svar snart. Mer info om det kan du läsa på deras hemsida http://www.salaracingpark.se/ eller på deras Facebook sida.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Först och främst vill jag tacka alla för sin tid som svarat och hjälpt mig! Var inte så tydlig innan men jag har en Motorcykel som är endast byggt för bana redan, Nämligen en Honda CBR600 94. Gick tidigare i Frankrike som tävlingshoj där.





Tack för tipset och svaret har tittat igenom kalendern då jag tänkte försöka ta mig ut och prova på det här Knix då jag är en riktigt färsking med Sporthoj. Ska försöka kombinera det till att börja med så mycket som möjligt så jag får lära mig hantera hojen och köra på bana som man ska! Tänkte nämligen redan boka in mig till "bankörning Midlanda" är en bit dit men verkar vara riktigt frän bana! Detta evenemang var 6 Juni. Men får jag köra Knix med en Banhoj eller måste de vara en gaturegistrerad mc?



Alternativ ett är nog det som passar in till mig bäst nu då jag är helt ny med det här. Har en registrerad MC samt körkort men det är en motard (Yamaha XT660X). Men det jag vill är att komma ut med min banhoj som jag köpt, funkar det med då?





Vet att Sala Racing Park har köpts upp av någon, har mejlat dom och dom skulle skicka mig ett mejl så fort dom hade planerat upp med när MC, Roadracing får köra. Hoppas på ett svar snart. Mer info om det kan du läsa på deras hemsida http://www.salaracingpark.se/ eller på deras Facebook sida.

Förutom Sala så håller jag tummarna för Viking Motor Park. :banana
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Tack för tipset och svaret har tittat igenom kalendern då jag tänkte försöka ta mig ut och prova på det här Knix då jag är en riktigt färsking med Sporthoj. Ska försöka kombinera det till att börja med så mycket som möjligt så jag får lära mig hantera hojen och köra på bana som man ska! Tänkte nämligen redan boka in mig till "bankörning Midlanda" är en bit dit men verkar vara riktigt frän bana! Detta evenemang var 6 Juni. Men får jag köra Knix med en Banhoj eller måste de vara en gaturegistrerad mc?

För SMC trafikövningskurser som Knix och BKK och SHK måste du ha gatreggad och försäkrad hoj. Står att läsa på hemsidan.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
På smc kurser såväl knix som bkk på storbana krävs gatregistrerad och påställd hoj samt att föraren har mc körkort. På dessa kurser fungerar din motard utmärkt för dom övningarna som genomförs. Den är t.om en väldigt lämplig hoj.

Utbildningen är en trafiksäkerhetsövning och ingen rr träning.
 
Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Förhoppningsvis så är det väl fart på Sala Racing park till sommaren som ligger i Salbohed. 1000m. lång och 8-10m. bred.

Där kördes väl knix förut..

Vet nån om fastigheten såldes på kronofogden???

Med vänlig hälsning

Är tydligen krutcupen som äger banan nu :tummenupp

kör mycket knix det har du otroligt mycket nytta av när du kommer till stor bana!
samma grej fast i mindre format + att det är bra mycket billigare :)
 

hezton

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2013
Ort
Västerås
Hoj
zx6r -07
Prova knix på gröndal i E-tuna, om du är helt grön på att åka - nöt teknik och finslipa och LYSSNA tills det sitter sen kan du utnyttja det på storbana!

SMC Västmanland kör varannan tisdagskväll 16:30 - 21:00
2014-05-13
2014-06-03
2014-06-17
m.f

SMC Sörmanland kör varannan söndag 11:30 - 17:30
2014-05-18
2014-06-01
2014-06-15
m.f

Du får leta lite mer på deras hemsida om du är intresserad.

Välj nå datum så ses vi säkert där ;)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...liten brasklapp bara - knix kräver reggad hoj (givetvis påställd/försäkrad)...
 

Babomba

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2013
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha XT660X, Yamaha YZF 250, Honda CBR600
Prova knix på gröndal i E-tuna, om du är helt grön på att åka - nöt teknik och finslipa och LYSSNA tills det sitter sen kan du utnyttja det på storbana!

SMC Västmanland kör varannan tisdagskväll 16:30 - 21:00
2014-05-13
2014-06-03
2014-06-17
m.f

SMC Sörmanland kör varannan söndag 11:30 - 17:30
2014-05-18
2014-06-01
2014-06-15
m.f

Du får leta lite mer på deras hemsida om du är intresserad.

Välj nå datum så ses vi säkert där ;)

Tänkte ta motarden till E-tuna nu på tisdag faktiskt (om vädret är bra) för att få lite mer kött på benen om hur det fungerar osv.

...liten brasklapp bara - knix kräver reggad hoj (givetvis påställd/försäkrad)...

Jo har förstått det nu :D.

Hur går jag till väga för att ta ett rr-licens?:confused: För det är ju ändå själva huvudmålet för jag vill börja köra med min banhoj, Vilka tider och tränings tillfällen har dessa banor då? Även om jag inte siktar på att börja tävla i år så vill jag börja köra med själva banhojen, och om jag har förstått det rätt så måste jag då ta rr-licens. :gnissla
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Hur går jag till väga för att ta ett rr-licens?:confused: För det är ju ändå själva huvudmålet för jag vill börja köra med min banhoj, Vilka tider och tränings tillfällen har dessa banor då? Även om jag inte siktar på att börja tävla i år så vill jag börja köra med själva banhojen, och om jag har förstått det rätt så måste jag då ta rr-licens. :gnissla

Ok, bra. Då har vi gjort klart att du vill köra fort. :tummenupp

Det finns några vägar att gå då.

En väg är SMC:s knix/bankörningskurser. Personligen tycker jag det är en omväg om målet är att börja köra RR, för det är "egentligen" trafikövningar, men visst, om du kör på det spåret så kommer du få möjlighet att köra steg 5 och 6 så småningom vilket innebär RR-licens. Men innan dess så funkar det inte att köra med banhojen.

Annan väg är att ta RR-licens direkt. Licenskursen innebär egentligen inga krav på fart eller färdighet så i princip vem som helst kan ta licensen. Det öppnar upp för att köra på tisdagsträningar på Sviestad och onsdagsträningar på Gelleråsen. De är kvällsträningar (16-20 på G-åsen iaf.). Problemet kanske kan vara att om man kommer helt grön så kommer många att köra VÄLDIGT mycket fortare än dig, men faktiskt så vet jag inte riktigt hur det är upplagt i praktiken då jag har inte kört nån träning ännu. Men jag måste nog börja...

En medelväg är att börja köra bandagar. Det är relativt kravlöst jämfört med de andra alternativen. Banhoj eller gathoj spelar oftast ingen roll, i praktiken bara att dyka upp och börja köra (beroende på arrangör och med utrustningen i OK skick såklart). Börja i "medel-grupp" och känn på grejerna är min rekommendation. Märker du att du sen kör för snabbt för den så byter man till nästa grupp vid nästa tillfälle. Du kommer att märka hur du ligger till i fart och så jämfört med andra och få en känsla hur det går till att köra fort på bana.

Personligen körde jag på det sista alternativet. Har tagit licens det här året efter sammanlagt 7 bandagstillfällen (på 1-4 dagar åt gången).

Men det går ju naturligtvis också att kombinera ovanstående. :)
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
På knix och bkk kurser steg 1-4 gäller försäkringen inkluslve vagnskada med vissa undantag. Det finns beskrivet på smc hemsida.

Kör du däremot på bandagar gäller ''kanske'' förrsäkringen i dom lugnare grupperna.

Det är även viktigt att tänka på. Licensförsäkringen från svemo gäller endast om arrangemanget är arrangerat av eller i samarbete med en svemo ansluten motorklubb.

På vanliga bandagar gäller licensförsäkringen ej. Men vissa bandagsarr. samarbetar med sma kring försäkringsfrågan.
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
På knix och bkk kurser steg 1-4 gäller försäkringen inkluslve vagnskada med vissa undantag. Det finns beskrivet på smc hemsida.

Kör du däremot på bandagar gäller ''kanske'' förrsäkringen i dom lugnare grupperna.

Det är även viktigt att tänka på. Licensförsäkringen från svemo gäller endast om arrangemanget är arrangerat av eller i samarbete med en svemo ansluten motorklubb.

På vanliga bandagar gäller licensförsäkringen ej. Men vissa bandagsarr. samarbetar med sma kring försäkringsfrågan.

Jag undvek försäkringsfrågan i mitt inlägg avsiktligen, för det blir bara ännu mer förvirrande för en nybörjare.

Trafikförsäkrat går ju bort eftersom han vill väl bränna med sin nyinförskaffade racehoj...

SMA- eller licensförsäkringen är inte att förlita sig på, du får begravning betald eller några korvören om du blir invalidiserad. Jippee! :rolleyes:

Det enda "rätta" är en olycksfallsförsäkring vilket inte är det lättaste att få reda på vilken som gäller vid vilket tillfälle o.s.v. Det finns ju massor med trådar om detta, men väldigt få svar...

Eller så får man helt enkelt köra på den allmänna sjukvårdsförsäkringen vi har i det här landet och hoppas på det bästa.
 

Babomba

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2013
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha XT660X, Yamaha YZF 250, Honda CBR600
Ok, bra. Då har vi gjort klart att du vill köra fort. :tummenupp

Det finns några vägar att gå då.

En väg är SMC:s knix/bankörningskurser. Personligen tycker jag det är en omväg om målet är att börja köra RR, för det är "egentligen" trafikövningar, men visst, om du kör på det spåret så kommer du få möjlighet att köra steg 5 och 6 så småningom vilket innebär RR-licens. Men innan dess så funkar det inte att köra med banhojen.

Annan väg är att ta RR-licens direkt. Licenskursen innebär egentligen inga krav på fart eller färdighet så i princip vem som helst kan ta licensen. Det öppnar upp för att köra på tisdagsträningar på Sviestad och onsdagsträningar på Gelleråsen. De är kvällsträningar (16-20 på G-åsen iaf.). Problemet kanske kan vara att om man kommer helt grön så kommer många att köra VÄLDIGT mycket fortare än dig, men faktiskt så vet jag inte riktigt hur det är upplagt i praktiken då jag har inte kört nån träning ännu. Men jag måste nog börja...

En medelväg är att börja köra bandagar. Det är relativt kravlöst jämfört med de andra alternativen. Banhoj eller gathoj spelar oftast ingen roll, i praktiken bara att dyka upp och börja köra (beroende på arrangör och med utrustningen i OK skick såklart). Börja i "medel-grupp" och känn på grejerna är min rekommendation. Märker du att du sen kör för snabbt för den så byter man till nästa grupp vid nästa tillfälle. Du kommer att märka hur du ligger till i fart och så jämfört med andra och få en känsla hur det går till att köra fort på bana.

Personligen körde jag på det sista alternativet. Har tagit licens det här året efter sammanlagt 7 bandagstillfällen (på 1-4 dagar åt gången).

Men det går ju naturligtvis också att kombinera ovanstående. :)



Jo det är fort som jag vill köra haha :tummenupp. Alltså helt 100% färsk är jag ändå inte då jag kört på bana när jag var mindre dock var det 70rr, samt så har jag kört cross en del och har MC-körkort. Så tror att jag siktar mig in på att ta RR-licensen på en gång. Får bara göra som jag gör på Cross banorna när de kommer någon snabbare, hålla sig undan och släppa förbi :tungan. Angående försäkringar osv känner jag är det sista problemet för mig, händer det något får jag ta det då :hihi

Kickade runt om när de fanns RR-licens kurser men tycker det var så dåligt med dom! Dock så kollade jag bara på SVEMOs hemsida finns de fler ställen man kan hitta licenskurs utbildning?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jo det är fort som jag vill köra haha :tummenupp. Alltså helt 100% färsk är jag ändå inte då jag kört på bana när jag var mindre dock var det 70rr, samt så har jag kört cross en del och har MC-körkort. Så tror att jag siktar mig in på att ta RR-licensen på en gång. Får bara göra som jag gör på Cross banorna när de kommer någon snabbare, hålla sig undan och släppa förbi :tungan. Angående försäkringar osv känner jag är det sista problemet för mig, händer det något får jag ta det då :hihi

Kickade runt om när de fanns RR-licens kurser men tycker det var så dåligt med dom! Dock så kollade jag bara på SVEMOs hemsida finns de fler ställen man kan hitta licenskurs utbildning?

Kolla olika klubbar, de har också licenskurser. Om du har någon gathoj kan du ju alltid gå steg 1-4 med SMC och sedan steg 5, vilket är licenskursen. Tar du en 4-dagars med SMC går det ju fort att avverka den biten iaf. ;)
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Att det är dåligt med licenskurser är inte så konstigt när en sm-helg har 90 anmälda förare.
Med det låga deltagarantalet är tyvärr frågan om svensk rr har någon framtid..

Det blir en negativ spiral där publik och sponsorer uteblir. Samtidigt kan alla banor utom Linköping hantera biltävlingar som är mer lönsamma för klubbarna.

Det är ''bullerdagar'' som dom flesta banor lider brist på.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Att det är dåligt med licenskurser är inte så konstigt när en sm-helg har 90 anmälda förare.
Med det låga deltagarantalet är tyvärr frågan om svensk rr har någon framtid..

Det blir en negativ spiral där publik och sponsorer uteblir. Samtidigt kan alla banor utom Linköping hantera biltävlingar som är mer lönsamma för klubbarna.

Det är ''bullerdagar'' som dom flesta banor lider brist på.

Fast det verkar vara en rätt stadig hög med folk som tagit licensen med SMC redan i år.
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top